Ik heb een site waar een aantal mensen foto's kunnen toevoegen. Deze foto's worden automatisch weergegeven op de site. De directory wordt uitgelezen en vervolgens worden de foto's weergegeven.
Maar nu wil ik de foto's op verschillende pagina's, dus 10 foto's per pagina zodat er niet gescrolled hoeft te worden. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet doen. Ik moet dus kijken bij welke foto ik zit dat kan wel gewoon met $i++ en dan bij de 10e stoppen. Maar hoe ga ik dan verder bij de 11e op een 2e pagina en bij de 21 op de 3e .... enz?
Maar nu wil ik de foto's op verschillende pagina's, dus 10 foto's per pagina zodat er niet gescrolled hoeft te worden. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet doen. Ik moet dus kijken bij welke foto ik zit dat kan wel gewoon met $i++ en dan bij de 10e stoppen. Maar hoe ga ik dan verder bij de 11e op een 2e pagina en bij de 21 op de 3e .... enz?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? if($action == "showpic"){ echo "[img]\"pics/".$pic."\"[/img]"; }else{ if ($dir = opendir("/home/timwebde/public_html/wittesteen/pics/")){ while ($file = readdir($dir)) if (($file <> ".") && ($file <> "..")){ echo "<a href=?content=pics&action=showpic&pic=".$file.">[img]\"pics\\".$file."\"[/img]</a> "; closedir($dir); } } ?> |
[ Voor 31% gewijzigd door inTIMidate op 11-06-2004 00:19 . Reden: Kan een modje er [PHP] voor zetten ben dit namelijk vergeten, sorry ]