SCSI-cdrom onder DOS?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Ik wil op een nieuwe pc met SCSI-cd-romspeler (en IDE-harde schijf) Windows installeren. Het lukt me echter niet de cd-romspeler vanuit DOS te benaderen om de installatie te starten. Weet iemand of dit überhaupt mogelijk is?

NCR 810 SCSI-kaart
Plextor Ultraplex 40x
Abit BE6-II

Bart van As

Verwijderd

Gewoon floppy die je bij je scsi kaart hebt gekregen, daar staat aspi.sys op en een ander cd .sys bestand.

• qwerios
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Als je ooit zo ver komt, de standaard windows boot flop (je weet wel die je kan maken vanuit de control panel->software) ondersteunt ook de meest gebruikte SCSI kaarten onder dos. Als je iemand kent die W98 draait kun je bij hem/haar even zo'n flopje maken.
Als je Windows officeel koopt behoor je ook een echte Windows bootflop erbij te krijgen om dit soort dingen te voorkomen. Veel mensen raken echter hun officiele pakket "kwijt". ;)

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
de meest gebruikte, oftewel adaptec

voor je drivers moet je deze ff ophalen als je ze niet hebt http://www3.ncr.com/support/pc/pcfiles/SCSI_Drivers/53C810/SYMC8DOS.ZIP

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Boot floppy maken met daarop mscdex.exe, aspi8xx.sys en symcd.sys.

In je config.sys zet je
device=a:\aspi8xx.sys device=a:\symcd.sys /d:symcd

in je autoexec.bat
lh a:\mscdex.exe /d:symcd

dit zou moeten werken.

• exabart
  • Laatst online: 26-08 21:27
Hmmm...alleen beetje jammer dat mijn computer met die drivertjes in een mooie reboot-loop komt. Zo gauw hij de ASPI-drivers wil gaan laden denkt hij: Nah, laat ik maar rebooten.

Hmmm....
Hmmm....

toch maar een Adaptec gaan halen?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb je wel himem.sys en emm386.exe geladen. Dat kan misschien nog helpen.
Pagina: 1