[Widescreen] Resoluties?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:32
Ik vraag mij af aangezien ik hier veel topics lees over mensen die gewoon maar hun resolutie op kunnen schroeven op hun laptop, maar zodra ik dat doe begint het beeld dus als het ware te scrollen als ik dan naar de start balk wil.
Is hier een manier voor om dit goed te krijgen of moet ik het gewoon maar doen met de 1280x800 die mijn Fuji laptop nu ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50095

Jou tft bestaat uit 1280x800 beeldpuntjes, dat werkt anders dan een crt die projecteert beeldpuntjes. Dus een tft kan nooit een hogere resolutie aan dan zijn max. (jou 1280x800). een crt kan dat wel, die projecteerd er gewoon meer totdat de elecktronica niet snel genoeg meer is (d8 ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:32
Anoniem: 50095 schreef op 11 juni 2004 @ 00:06:
Jou tft bestaat uit 1280x800 beeldpuntjes, dat werkt anders dan een crt die projecteert beeldpuntjes. Dus een tft kan nooit een hogere resolutie aan dan zijn max. (jou 1280x800). een crt kan dat wel, die projecteerd er gewoon meer totdat de elecktronica niet snel genoeg meer is (d8 ik).
Ik was er inderdaad ook al bang voor hoor, niet dat ik mij aan de resolutie stoor want ik vind hem enorm prettig!
Maarja blijf een hollander he, hoe meer voor niets hoe beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het heeft allemaal voor- en nadelen, ik heb een 1920x1200 TFT op mijn laptop wat momenteel het maximale is wat leverbaar is bij welke laptop fabrikant dan ook (tenminste, meer ken ik echt niet). Vooral 's avonds en 's ochtends vroeg schroef ik de resolutie graag terug naar 1280x800, anders kan ik het met mijn wazige blik niet lezen. Maar dat het zo hoog kan, is idd erg lekker :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 11 juni 2004 @ 01:48:
Het heeft allemaal voor- en nadelen, ik heb een 1920x1200 TFT op mijn laptop wat momenteel het maximale is wat leverbaar is bij welke laptop fabrikant dan ook (tenminste, meer ken ik echt niet). Vooral 's avonds en 's ochtends vroeg schroef ik de resolutie graag terug naar 1280x800, anders kan ik het met mijn wazige blik niet lezen. Maar dat het zo hoog kan, is idd erg lekker :)
Ehrm, je kan toch ook gewoon de letters even groter maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:53

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

johnnyv.nl schreef op 11 juni 2004 @ 10:14:
[...]

Als je de letters groter maakt, worden alle knopjes ook niet metteen groter ;) In één keer de resolutie veranderen werkt dan wat makkelijker :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ga binnen kort een laptop kopen.... Maar wordt je nu vrolijk van een breedbeeld laptop? Want in word typen schiet het niet echt op. En krijg je niet hele rare resoluties?

Ik kan zelf twee voorbeelden bedenken waarbij een breedbeeld handig is:
- dvd kijken maar hoe veel ga je dat op een laptop doen?
- programmeren maar wanneer je je code dan op een normale pc bekijkt moet je steeds scrollen

Dus leg mij eens uit waarom ik een breedbeeld wil ;)

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waarom ik breedbeeld wilde:

- Meer ruimte voor vensters. Errug fijn als je es wat meer dan 2 schermen open hebt staan.
- Het gedeelte waar je met je polsen op ligt is ook breder daardoor zeker confortabeler.
- Games (als ze een breedbeeld resolutie ondersteunen!) zijn wat leuker.
- Hoog patser gehalte ;)

Verder heb ik met mijn Aspire 2012 Wlci geen last van uitgerekte games die op 1024x768 lopen.

Dus opzich kan ik zo snel niet een nadeel opnoemen. Ja misschien het gewicht?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

The Real Falcon schreef op 11 juni 2004 @ 10:55:

- Meer ruimte voor vensters. Errug fijn als je es wat meer dan 2 schermen open hebt staan.
- Het gedeelte waar je met je polsen op ligt is ook breder daardoor zeker confortabeler.
- Hoog patser gehalte ;)

Verder heb ik met mijn Aspire 2012 Wlci geen last van uitgerekte games die op 1024x768 lopen.

Het verschil in gewicht valt ook wel mee. De Acer TM 80xx laptops zijn ongeveer even zwaar als de Aspire 20xx laptops, terwijl de laatsten toch breedbeeld hebben :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

The Real Falcon schreef op 11 juni 2004 @ 10:55:

- Hoog patser gehalte ;)

Dat zijn inderdaad ook de redenen waarom ik mijn Breedbeeld laptop gekocht heb :D

vooral dat patser gehalte ;)

En het gewicht vind ik geen probleem, mijn breedbeeld is minder zwaar dan m'n gewone :D

Maar k vind het ook ontzettend lekker om zo met Photoshop te werken, je hebt veel meer ruimte op je scherm voor je foto's :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 11-06-2004 11:22 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op 11 juni 2004 @ 10:14:
[...]

Dat kan opzich wel, maar dat heeft geen effect op sommige vensters, plus dat plaatjes niet meeschalen. Als je de resolutie verlaagt wordt alles in een gelijke verhouding groter, veel simpeler :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Ik ben ook op zoek naar een leuke laptop maar wat ik me nou afvraag, kan je instellen dat je bij games bijv. zwarte randen krijgt aan de zijkanten? Voor browsen lijkt me het wel handig maar voor games en tv (vooral 4:3 uitzendingen via Digitenne) heb ik liever geen vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

Anoniem: 83328 schreef op 11 juni 2004 @ 15:13:
Ik ben ook op zoek naar een leuke laptop maar wat ik me nou afvraag, kan je instellen dat je bij games bijv. zwarte randen krijgt aan de zijkanten? Voor browsen lijkt me het wel handig maar voor games en tv (vooral 4:3 uitzendingen via Digitenne) heb ik liever geen vervorming.
Veel games ondersteunen breedbeeld resoluties, dus dat is geen probleem. Qua tv kijken zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 16:53
je kan iig bij de ati videokarten instellen of het beeld zig aan het panel scheelt (het beeldscherm) waardoor het uitgerekt wordt, zet je dat echter uit krijg je iid zwarte randen.

btw die redes voor de breedbeeld laptop komen mij bekend voor :P (zegt de eigenaar van een gloednieuwe acer 2012WLCI)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1