Toon posts:

2 DVD's naar 1 DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen

Ik heb samen met mijn vriendin de complete DVD serie(op seizoen 10 na) van friends gekocht die koste toen 245 euro je kan dus wel begrijpen dat wanneer er een dvd tje naar de klote gaat ik best ziek ben.

Ik wil er dus backups van gaan maken alleen zitten die dvd's nogal vaag in elkaar.
Een DVD is aan twee kanten beschreven, hij is dus niet DUAL layer maar er zit echt een A en een B kant op en je moet hem dus ook fysiek zelf omdraaien. Elke serie bestaat uit 3 DVD's, de totale serie zou dus uitkomen op 60!! DVD's als ik elke kant apart zou moeten branden.
Is er een mogelijkheid om 2DVD's op 1 DVD te prakken(uiteraard met wat kwaliteitsverlies) en dan alleen de afleveringen + geluid + nederlandse ondertiteling over te houden dit kan dan weer schelen in de kwaliteit. Op deze manier ben ik er dan nog wel 30 kwijt maar dat heb ik er dan wel voor over heb er al tenslotte genoeg voor betaald.

Owja elke kant is 4,3 gig en dus niet 9 gig dus 1 hele DVD is 9 gig en niet 18.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 23:05 ]

Verwijderd

als je de search gebruikt zul je al aardig ver komen aangezien dit al vaker is gevraagd

Verwijderd

Dit kan met DVD2One: http://www.dvd2one.com/

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Er zijn genoeg programma's die die mogelijkheid hebben, alleen of de kwaliteit goed genoeg blijft, dat vraag ik met toch af. Even zoeken en je komt een heel eind denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Godjira op 10-06-2004 23:07 ]

Profile

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Ik gebruik DVD2ONE en is echt TOPPIE.

http://www.dvd2one.com/download.php

Oepsss...3 postings in 2 seconden, tja dat hou ik niet bij.!

P.s. topic lijkt me meer wat voor: Software Algemeen

[ Voor 47% gewijzigd door John2B op 10-06-2004 23:10 . Reden: Oepsss...3 postings in 2 seconden, tja dat hou ik niet bij.! ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Hmm even naar dat DVD2one gekeken maar ik zie nergens een optie om van 2 losse DVD's er 1 te maken

Never mind zag idd een Join functie staan alleen moet ik het progje eerst aanschaffen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 23:13 ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 22:18
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:11:
Hmm even naar dat DVD2one gekeken maar ik zie nergens een optie om van 2 losse DVD's er 1 te maken

Never mind zag idd een Join functie staan alleen moet ik het progje eerst aanschaffen
JE moet ze ook eerst naar de hd rippen en dan kiezen voor Join oid. Ik zit nu op mijn werk en heb dat programma niet maar dat zou het wel moeten zijn

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Dil
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-02 22:45

Dil

DvD X Copy platinium heeft zo'n functie.
Een film van 9 Gig kan gecomprimeerd worden op een dvd-r van 4,7 gig

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Ik heb daar DVD shrink voor gebruikt, werkt prima.

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Dil schreef op 10 juni 2004 @ 23:37:
DvD X Copy platinium heeft zo'n functie.
Een film van 9 Gig kan gecomprimeerd worden op een dvd-r van 4,7 gig
Als je mijn verhaal goed had gelezen dan wist je ook dat ik dit juist NIET zoek.

Bedankt allen ik gebruik dvd shrink om ze naar mn HD te rippen en dan DVD2one om ze samen te voegen uiteraard zonder menu's en dergelijke

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Ik kan me herinneren dat dit is een keer langs is geweest op DivxStart.

Hier de link:
http://www.divxstart.com/forum/viewtopic.php?t=2939

• Dil
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-02 22:45

Dil

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:35:
[...]

Als je mijn verhaal goed had gelezen dan wist je ook dat ik dit juist NIET zoek.

Bedankt allen ik gebruik dvd shrink om ze naar mn HD te rippen en dan DVD2one om ze samen te voegen uiteraard zonder menu's en dergelijke
Ik heb je verhaal wel goed gelezen. Als je door had gevraagd of internet had gezocht dan zou je zelf achter komen.

Je kan met dit programma ook alleen de NL gedeelte selecteren inclusief menu's en branden op een DVD. Kwaliteit verlies is minimaal. Althans ik heb het niet kunnen merken.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 19:09
ehm er zijn dvd's die ook een dubbel kant hebben. Dus een a en b kant. allebei de kanten 4,7 giga, maar dacht dat die wel ff wat duurder zijn dan een normale lege dvd. En ik heb gewoon de a en b kant gewoon op 2 dvd's gebrand, die paar euro's ook...

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die Friends DVD's zitten inderdaad vreemd in elkaar, het had ook op een normale Dual Layer (DVD9) gekund. Maar zo'n tweezijdige DVD lijkt natuurlijk "meer".

Je gebruikt DVD Decrypter om beide kanten naar de harddisk te kopieren.
Vervolgens gebruik je de nieuwste versie van DVDShrink en kies daar de optie re-author. Je kiest dan alle afleveringen uit de bestanden in de rechter kolom en zet ze links in de juiste volgorde. Je hebt dan geen menu meer, maar dat stelde toch al niks voor. In het tabblad compression settings kun je per aflevering nog geluidssporen weghalen of subtitles weghalen om ruimte vrij te maken.

Voor de overige instellingen zou ik een guide op www.videohelp.com zoeken.

Je kan zonder al te veel kwaliteitsverlies dus 1 zo'n dubbellaags schijfje op 1 DVD+R kopieren. Meer wordt echt lelijk.
Pagina: 1