Ik heb vandaag een SMC ADSL Barricade Router gekocht type: 7204BRA nadat ik een dubbele flash had uitgeoefend op mijn E-Tech Router. Tis nu een 4 poorts ADSL Router + Switch van SMC dus geworden maar ik zit met een probleem. Als ik Shields Up gebruik staan de belangrijkste poorten op closed behalve 21, 23 en 80. Die staan open. Volgens Shields Up moet ik WAN uitschakkelijk of niet toestaan. Ik ben WAN veel tegengekomen en alles wat ik zag heb ik uitgezet of gedisabled. Het vreemde was dat Shields Up dan opeens alles als Stealth zag en dat alles dik in orde was.
Doe ik later nog een test dan zie ik hetzelfde probleem met de closed porten en open 21, 23 en 80. Verander ik helemaal nix aan de setup van de router dan springt hij opeens wel weer in stealth en 2 tellen later is ie weer "lek". Ik snap er helemaal nix van. De Nederlandstalige handleiding is niet echt groot en de CD-ROM bevat ook weinig hulp. GoT Search gebruikt, heb veel problemen langs zien komen maar niet dit probleem. Aan welke setting ligt het want ik ben er niet helemaal gerust op dat een paar belangrijke poorten open staan....
Doe ik later nog een test dan zie ik hetzelfde probleem met de closed porten en open 21, 23 en 80. Verander ik helemaal nix aan de setup van de router dan springt hij opeens wel weer in stealth en 2 tellen later is ie weer "lek". Ik snap er helemaal nix van. De Nederlandstalige handleiding is niet echt groot en de CD-ROM bevat ook weinig hulp. GoT Search gebruikt, heb veel problemen langs zien komen maar niet dit probleem. Aan welke setting ligt het want ik ben er niet helemaal gerust op dat een paar belangrijke poorten open staan....