Toon posts:

[XML of ?] Checkboxed Setup menu maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een setup menu gaan maken dat dmv vinkjes bepaalde dingen wel of niet installeert. Het moet vanaf cd werken onder 98 en XP en eventueel vanaf mijn server en nog mooier vanaf mijn webserver.

(elk ding start bv via een .cmd batch bestand)

Zelf zit ik te denken aan bv XML of VB maar ik ben een absolute n00b op dit gebied.
Wat adviseren jullie mij om op een simpele manier dit te maken?

een link naar een tutorial is uiteraard ook zeer welkom.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 22:41 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Aangezien XML geen programmeertaal is, valt deze af. :) En welke taal, tsja.. Je hebt meerdere mogelijkheden. Je kan een eigen programma schrijven in VB.Net, VB6, C#, etc. Als het puur voor installatie is kan je ook pakketten als Installshield gebruiken.

Je hebt ook standaard programma's welke dit soort menu's voor je maken. Als het alleen om cmd's te starten is, kan je eens kijken naar autorun menu's. Zie http://www.google.nl/sear...n+menu&ie=UTF-8&hl=nl&lr=

Oftewel: wat wil je?

[ Voor 35% gewijzigd door gorgi_19 op 10-06-2004 22:44 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
InnoDB in de meuktracker op de frontpage te vinden kan dit ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de diverse google links bekeken maar dit zijn allemaal tools die "niet tot de basis" gaan. Ik zoek echt een basis iets, iets wat voor een ander met een beetje ervaring op pc gebied ook te volgen is. Kom ik dan op bv VB.Net terecht?

en is die code dan nog een beetje te lezen? (bv in kladblok)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:49

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:57:
Ik heb de diverse google links bekeken maar dit zijn allemaal tools die "niet tot de basis" gaan. Ik zoek echt een basis iets, iets wat voor een ander met een beetje ervaring op pc gebied ook te volgen is.
Waarom moet een ander het kunnen volgen? Wil je mensen een beetje wat aan kunnen laten passen, dan kan je met configuratiebestanden werken, welke men kan aanpassen.
Kom ik dan op bv VB.Net terecht?
Nee
en is die code dan nog een beetje te lezen? (bv in kladblok)
Afhankelijk van de taal, maar ga er in principe maar uit van niet.

Maar erhm.. Je wilt iets simpel aanpasbaar hebben, wat de grootste dummie kan lezen en begrijpen en aanpassen en het mag geen standaard programma zijn. Ik ben erg geneigd om te zeggen: forget it. :) Programmeren of scripts schrijven is lastiger dan je denkt.

Meest eenvoudige is een batch scriptje maken; geen checkbox, maar wel keuzeopties. Dit is leesbaar in notepad. Ik heb alleen in je vorige topic aangegeven dat dit soort problemen in WOS thuishoren. Doordat je hier nogmaals een topic hebt geopend, ga ik er van uit dat je deze optie hebt uitgesloten. :)

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 10-06-2004 23:15 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Download Menu ISO: http://www.tjoek.nl/menutest/MENUTEST.rar

Dit heb ik al een keer eerder geprutst. Het geeft een beetje de bedoeling van wat in wil. De basis is VB (gejat) en de configuratie bestanden zijn XML. Vandaar dat ik bv aan XML zat te denken.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

InnoSetup en Installshield zijn heel makkelijke pakketten om dingen te installeren ook met checkboxen te gebruiken, maar dat is gewoon installatie software.

Als je het zelf zou willen maken kun je bijv. doen in C# of in Delphi of eigenlijk in alle talen wel. Als je het simpel wilt houden kun je voor delphi gaan, want daar is meen ik ook InnoSetup in geschreven en die is open-source, dus die kun je er altijd naast gebruiken. En de documentatie van Delphi is goed en overzichtelijk en veel te vinden op het internet. Dus ik raad je dan aan om eens Borland Delphi te downloaden van internet en daar eens mee te gaan stoeien. Of eventueel een standaard pakket wat hiervoor gemaakt is wat ik in de 1e regel al heb genoemt.

Verwijderd

Je kunt eens naar XUL kijken.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
NSIS is een goede installer (volledig aan te passen, makkelijk in gebruik): http://nsis.sf.net :)
Pagina: 1