Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Een logitech trackball (duim versie) is geweldig, gebruik niks anders meer om te surfen gamen en te designen enz enz.
op je schoot zou wel kunnen ja maar je moet wel iets hebben om je arm op te laten steunen (maar dat is altijd)
Na 2 weken ben je helemaal gewend aan een trackball, dus gun het tijd!
op je schoot zou wel kunnen ja maar je moet wel iets hebben om je arm op te laten steunen (maar dat is altijd)
Na 2 weken ben je helemaal gewend aan een trackball, dus gun het tijd!
edit:
probeer het net voor mn compu, en als je je arm op je lichaam kwijt kan (als je een beetje onderuit zit) kan het zeker wel... maar dan moet je niet als een plank gaan zitten.)
probeer het net voor mn compu, en als je je arm op je lichaam kwijt kan (als je een beetje onderuit zit) kan het zeker wel... maar dan moet je niet als een plank gaan zitten.)
[ Voor 25% gewijzigd door ixl85 op 10-06-2004 22:34 ]
'k gebruik al jaren een trackball, sinds kort zijn een 2tal collega's ook over gestapt IVM RSI problemen.
ik zelf heb de logitech trackman marble wheel

deze wordt alleen niet meer verkocht...
mijn collega's hebben deze (nieuwe versie)

persoonlijk vindt ik deze minder omdat hij kleiner is
het grappigste wat je altijd op lan parties te horen krijg is dat je met een trackball niet zosnel kan werken als met een muis... hah wat een onzin 9 van de 10 keer worden ze hierna gelijk ingemaakt aangezien je met een trackball niet het probleem hebt van het eind van je muismat
dus ja het werkt perfect
PS.
het was voor zowel ikzelf als mijn collega's een dag of 2/3 wennen
PPS.
neem vooral geen trackball die je met je middel vinger moet bedienen aangezien de spier in die vinger een heel eind minder sterk is dan die in je duim, hierdoor zal je (zeker in het begin) meer "last" hebben

het grappigste wat je altijd op lan parties te horen krijg is dat je met een trackball niet zosnel kan werken als met een muis... hah wat een onzin 9 van de 10 keer worden ze hierna gelijk ingemaakt aangezien je met een trackball niet het probleem hebt van het eind van je muismat
dus ja het werkt perfect
PS.
PPS.
neem vooral geen trackball die je met je middel vinger moet bedienen aangezien de spier in die vinger een heel eind minder sterk is dan die in je duim, hierdoor zal je (zeker in het begin) meer "last" hebben
[ Voor 17% gewijzigd door Barracuda op 10-06-2004 22:42 ]
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
Phoe ik heb een tijdje bij een computerwinkeltje gewerkt en daar hadden ze alleen maar trackballen. En als je dan een opdracht krijgt om op de pc een reclameposter te maken... Vond het echt vreselijk, telkens schoot ik uit (het leek net of mijn moeder weer eens achter mijn pc zat).
Maar het zal natuurlijk een questie van wennen zijn.
Maar het zal natuurlijk een questie van wennen zijn.
Voor op je schoot is het misschien wel handig, maar persoonlijk heb ik het nooit fijne apparaten gevonden. Vind ze erg onhandig in ieder geval, maar goed, voor op schoot is het misschien wel een goede oplossing ja
.
Barracuda schreef op 10 juni 2004 @ 22:39:
'k gebruik al jaren een trackball, sinds kort zijn een 2tal collega's ook over gestapt IVM RSI problemen.
[afbeelding]
[afbeelding]
dus ja het werkt perfect
PS.
PPS.
Moet zeggen dat de nieuwe toch fijner is, ik heb grote handen maar ik heb er nooit prblemen mee, komt vooral omdat je hadn op deze trackball meer gebolt is.
Het is inderdaad maar 3 dagen wennen maar asl je echt alles perfect wil doen (gamen, snel naar kleine knopjes, mouse games) moet je toch meer oefenen.
Mar dat is ook normaal als je altijd een muis gebruikt hebt.
Ik snap niet dat trackballs niet meer "in" zijn dan ze nu zijn.
ze zijn fijner dan muizen, je hebt idd geen muispad nodig, ze hoeven niet eens cordless te zijn, want ja... je verplaatst hem toch niet, het is fijner met sniperen enz
in games. en ze zijn ook nog eens mooier
pricewatch: Logitech Cordless Trackman Wheel (USB)

deze vind ik het fijnste (die van microsoft enz zijn maar...... minder)
Verwijderd
Zomaar een vraagje. Ik las dat hierboven dat er werknemers doordat ze aan RSI leden overgegaan waren op de track-ball. Maar mij lijkt dit juist veel slechter. Je duim of welke vinger je ervoor gebruikt (desnoods je pink) wordt toch helemaal verkliert door de hele tijd dezelfde beweging? Bovendien is het oppervlak veel kleiner waardoor je vaker je duim moet verplaatsen, dus..
ik heb niet helemaal goed opgelet bij biologie vroegah op school maar ik geloof dat je duim één van de sterkste spieren is in je lichaam.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 19:58:
Zomaar een vraagje. Ik las dat hierboven dat er werknemers doordat ze aan RSI leden overgegaan waren op de track-ball. Maar mij lijkt dit juist veel slechter. Je duim of welke vinger je ervoor gebruikt (desnoods je pink) wordt toch helemaal verkliert door de hele tijd dezelfde beweging? Bovendien is het oppervlak veel kleiner waardoor je vaker je duim moet verplaatsen, dus..
hiernaast is het ook zo dat je met een trackball je arm/pols/enz/enz niet beweegd
vervolgens beweeg je je duim ook niet heel ver, en hoef je geen kracht te zetten
bij een muis beweeg je bijna je hele arm totop je schouder
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Verwijderd
Ik heb idd biologie laten vallen, omdat ik niet goed opgelet heb, maar dan weet ik dat ook weer.
Pagina: 1