[XP] Afsluitproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 22:47
Allereerst het probleem:
Windows XP hangt bij het scherm "Windows wordt afgesloten". Alleen een harde reset helpt om het systeem weer werkend te krijgen. Dit gebeurt ook als er alleen een herstart wordt gedaan. Niet als er alleen een gebruiker uitlogt. Ik krijg verder geen BSOD oid. De computer hangt gewoon volledig. Dit gebeurt ook als ik in veilige modus probeer af te sluiten.

Het systeem:
Abit NF7-S, nForce2 drivers: 4.24
AXP 2500+
Radeon 9800Pro, Catalyst 4.5
Win XP SP1, volledig up-to-date, verse installatie.

Wat heb ik zelf geprobeert:
Geprobeert om het probleem op te lossen via deze guide. Geen succes.
Search functie forum gebruikt, geen relevante info gevonden.

Het lijkt me dus niet dat dit probleem heeft te maken met het energiebeheer van windows (ACPI instellingen). Daar komt ie immers niet aan toe. Ook het probleem dat de computer hangt bij het scherm "Saving your settings" heeft hier dus niets mee te maken. Verder draait het systeem overigens 100% stabiel.

|Mijn systeem

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

ja ik heb ook wel eens rare problemen gehad met afsluiten. toen dacht ik ook dat het niet APM was. bleek dus wel zo te zijn.

configuratiescherm --> nieuwe hardware --> hardware is al aangesloten --> wil kiezen uit lijst --> legacy apm ondersteuning. (even uit mijn hoofd)

vervolgens bij energiebeheer apm ondersteuning aanzetten.

probeer dit maar gewoon eens. kan zeker geen kwaad

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Heiden
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03 22:47
Ok, toch maar even geprobeert. Heeft helaas ook geen succes. Dacht ik ook al wel, want het probleem treed ook op bij rebooten. En bij een reboot maak je toch geen gebruik ACPI/APM.

|Mijn systeem

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

Heiden schreef op 11 juni 2004 @ 14:46:
Ok, toch maar even geprobeert. Heeft helaas ook geen succes. Dacht ik ook al wel, want het probleem treed ook op bij rebooten. En bij een reboot maak je toch geen gebruik ACPI/APM.
ah zo.

ik heb dit namelijk een keer gehad dat ik bij het afsluiten direct zwart beeld kreeg. zonder eerst die 2 schermen te geven. toendertijd opgelost met apm. dus ik denk meld het even ;)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje