[Secure digital] 512MB gaat wel ERG snel op

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hai, ik heb een SD kaartje van apacer van 512MB
alleen de capaciteit klopt volgens mij niet.
(en nee dit is niet het 1000bytes voor fabrikanten en 1024/1048 die wij willen verhaal)

als ik op de root van het kaartje bent, en ik selecteer alle files en mappen en doe daarna 'eigenschappen' dan zie ik dat ik 294MB aan data erop heb staan.

als ik naar de eigenschappen van het kaartje in 'deze computer' ga, dan zie ik dat ik 456MB hebt gebruikt.

dat klopt natuurlijk niet, (show hidden files en superhidden files aan natuurlijk)
dus weet iemand hoe dat komt, of het normaal is, enz enz enz :)

ohw ja ff een screenshot natuurlijk:

http://img27.imageshack.us/img27/615/SDKAARTJEraadsel.jpg

ik heb natuurlijk google tweakers ff doorgesearched

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Als je de inhoud naar je hd hebt overgezet zou ik het kaartje maar eens opnieuw formatteren. FAT16 of FAT32 maakt verschil; FAT16 gaat maar tot 2Gigabyte (geen probleem, je hebt 0,5 G) en maakt grotere clusters aan. Bij een clustergrootte van 128K ben je voor ieder bestand de volledige cluster kwijt al is dat bestand maar 1 byte. FAT32 heeft kleinere clusters, maar wodt bijv. niet in iedere camera geaccepteerd.

Denon AVR-X3600H

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-03 17:16

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Bestandsformaat kan hier niet het probleem zijn lijkt me,
aangezien het formaat op hardeschijf niet zo groot is.

Wat geeft het kaartje in een andere PC aan?
Er moet toch gewoon ergens een bestandje op staan dat je niet kunt selecteren.
Wat geeft het systeem aan als je het kaartje leeg haalt? (niet formateren)
Hou je dan leeg "gebruikt" 200Mb over?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Haal alle dat eens van het kaartje af en formatteer hem met je pc en kijk dan hoeveel vrije ruimte je hebt, als het dan niet klopt is er iets met je kaartje aan de hand

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Turkish schreef op 11 juni 2004 @ 14:26:
Haal alle dat eens van het kaartje af en formatteer hem met je pc en kijk dan hoeveel vrije ruimte je hebt, als het dan niet klopt is er iets met je kaartje aan de hand
ok net gedaan en idd het hielp! thxs man.

ik d8 eerst dat het gewoon 'normaal' was bij SD, maar het was wel veel verloren ruimte.
dus oplossing: gewoon alle data eraf en kaartje opnieuw formateren in windows (fat16)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de overhead door het gebruikte bestandssysteem merk je eigenlijk alleen als je heel veel kleine bestandjes (kleiner dan clustersize) erop hebt staan. Je had er maar 43 bestanden op staan, dus dan kan het al haast niet daardoor komen.
Ik denk dat er gewoon wat 'verloren' bestanden opstonden door bijv. het ding uit de PC trekken als ie nog bezig is enzo.. scandisk draaien had ws. hetzelfde resultaat opgeleverd :)
Pagina: 1