Toon posts:

[C++ / openGL] Filmpje maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het schrijven van wat VR software in openGL. Simpel gezegd bestaat het uit een programma waarmee je scenes kunt ontwerpen en opslaan. Je kunt o.a. objecten toevoegen, belichting veranderen, door de scene wandelen, etc.

Aangezien in screenshots de 3D-aspecten wat wegvallen wil ik voor demonstratie-doeleinden graag enkele filmpjes maken waarin er bijvoorbeeld door een scene wordt 'gewandeld', de camera 360 graden roteert, etc. Weet iemand hoe ik dit handig kan doen?
Onhandige oplossingen zijn:
1. xxxx screenshots maken (met bv. gimp) en die achter elkaar plakken
2. color buffer om de x msec wegschrijven naar plaatje en die achter elkaar plakken (hoe lastig is dit eigenlijk?)

Een iets handigere oplossing zou een tooltje zijn dat om de x (m)sec automatisch een screenshot maakt (van een bepaalde window)...

Heeft iemand van jullie idee\"en hierover, of weet iemand of zo'n progje ergens beschikbaar is?
(ik draai Redhat 9.0)

Bij vorobaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:34 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heeft iemand van jullie idee\"en hierover, of weet iemand of zo'n progje ergens beschikbaar is?
wat is nu precies je bedoeling? Als je gewoon een tooltje zoekt zit je hier in Programming & Webscripting verkeerd, want dan heeft het natuurlijk niets met programmeren te maken :)

Ik zou gewoon om de zoveel frames een buffer capture maken en dat wegschrijven idd... Met DirectX is dat vrij goed te doen, omdat je het dan meteen kunt comprimeren naar een videoformaat. Hoe je het onder linux zou moeten doen zou ik eigenlijk niet weten...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Skill is when luck becomes a habit.