Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Epia stuk, onbekende voltage regulator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets gedaan waaarvan ik dacht " dit overkomt mij niet" dus toch
Bij mijn Epia M10000 heb ik het geheugenbankje verkeerdom gemonteerd :( :( .
Toen ik de powerknop omdraaide kringelde witte rook uit het geheugen ic en ook uit de voltage regulator. In de hoop dat behalve het geheugen IC alleen de voltage regulator stuk is ben ik op zoek... naar de 9916H voltage reg. Iemand een idee waar die te vinden is (of een equivalent?)
google heb ik al geprobeerd evenals de div IC databases.
_/-\o_

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Op een ander mobootje :?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Kun je geen foto'tje posten? Misschien dat iemand het logo'tje ofzo herkent en we daarmee de fabrikant kunnen identificeren...

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05
En misschien kan EPIA zelf je er mee helpen? Want ik denk niet dat je de enigste bent die dit een keer fout heeft gedaan ;)

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

MaNDaRK schreef op 11 juni 2004 @ 10:58:
En misschien kan EPIA zelf je er mee helpen?
8)7

Die 9916 is een mosfet. Het logootje is nogal onbekend... (ik ken het niet, nooit gezien ook)

Het is Q2, rechts onderin de foto

[ Voor 17% gewijzigd door Henk B op 11-06-2004 11:58 . Reden: foto ]

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zit er geen garantie meer op het mobo? En anders denk ik dat epia vast wel een hulpende hand wil bieden.

Verwijderd

Het IC-logo lijkt mij van Pericom : http://www.pericom.com/

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Waarschijnlijk is het probleem er nog steeds als je die mosfet vervangen hebt. Waarschijnlijk heeft het component andere componenten meegenomen, en de kans bestaat dan ook dat het bord het gewoon helemaal niets meer doet daarna.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij maakt Pericom geen FETs...

Misschien toch even een mailtje richting VIA sturen?

Verwijderd

Topicstarter
heb een mailtje gestuurd naar VIA,
moederbord reageert wel, als ik em aanzet hoor je PIEP-PIEP-PIEP maar geen boot...

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zit er een stilte tussen de lange pieps?
Zoja dan is er iets mis met je geheugen :D

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Xavier schreef op 11 juni 2004 @ 19:42:
Zit er een stilte tussen de lange pieps?
Zoja dan is er iets mis met je geheugen :D
Aangezien dit ding is uitgefikt door een 'geheugenprobleem' zou het dus ook kunnen dat een andere (goede) RAM geen voeding krijgt. Uiteraard zal de BIOS dan vinden dat er een geheugenprobleem is...

Het is inderdaad geen Pericom, en hier of hier staat 'ie ook niet tussen. Een klassiek gevalletje pech of gokken dus :P
Op de support van Via hoef je ook niet te rekenen :'( , of je moet wel heel veel mazzel te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Henk B op 11-06-2004 20:27 ]

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Pagina: 1