Toon posts:

audigy 2 digitaal op receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje.

Ik wil me pc op me receifer aansluiten.

de geluids kaart heeft een digitale uitgang en me receifer (pioneer vsx d14) heeft heeft 2 ingangen(digitaal) en 1 optische.

heb nu een digitaal kabeltje laten maken van 3.5MM jack naar tulp(man)

Ik krijg alleen nog geen geluid uit mijn 5.1 setje?

Wie kan me helpen?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

?
Ik heb zelf geen audigy of een of andere "dure" geluidskaart, maar volgens mij heb je nu een analoge uitgang (3.5mm jack) gebruikt om digitaal geluid te versturen. Gaat niet lukken dus. heeft je geluidskaarten geen tulp of optische uitgangen? persoonlijk denk ik dat je een tulp-tulp kabel nodig hebt..

[ Voor 14% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 10-06-2004 21:16 ]

Hier staat tekst

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Nope, moet wel werken.

De 3,5 mm naar tulp is een digitale coax connectie en werkt icm met mijn sony STR-DB940 prima.

Geeft de receiver wel aan dat er een digitaal signaal binnen komt?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

Heb je de drivers van je geluidskaart wel gezegt dat ie de digitale uitgang moet gebruiken?

en dan bij je dvd software (cyberlink/windvd) ook even zeggen dat ie de audio naar de s/pdif stuurt ("Use s/pdif" oid).

Als de reciever nu nog niets ontvangt dan zou het kunnen dat er toch iets mis is met de kabelaansluiting. Persoonlijk zou ik namelijk niet zo 1-2-3 een geluidskaart kunnen opnoemen die een 3,5MM Jack als digital output erop heeft zitten.
Is meestal of een coax aansluiting of een Optische uitgang (zwart ding meestal met beschermdingetje ervoor).

edit: net ff gekeken, de audigy 2 gebruikt idd een wazig systeem van 3,5MM naar 1xtulp voor digitale connecties. Dus ik neem aan dat de bekabeling wel zal kloppen.

[ Voor 14% gewijzigd door NaWA op 11-06-2004 01:09 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Verwijderd

Ik heb zelf ook een kabeltje gemaakt van 3,5mm(mono) plug naar 1xCinch en heb hiertussen 75ohm coax kabel tussen zitten, dit werkt prima.

Staat in de speaker settings van je audigy2 zelf ook digitaal uit aangevinkt?
Dit moet ik met mijn audigy 1 zelf aanvinken.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Is idd een beetje wazig systeem met die jack plugs.

Ik heb met mijn audigy1 destijds gewoon een stereo jackplug erin gedrukt (past best :P) met aan de andere kant van de kabel 2x tulp. Gewoon ff kijken op je receiver op welke van de 2 het signaal zit. Is wel niet zoals het hoort maar werkte wel (totdat ik de digitale ingang op mijn receiver opblies :X)

Yamaha MT-09

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bergie schreef op 11 juni 2004 @ 12:12:
Is idd een beetje wazig systeem met die jack plugs.

Ik heb met mijn audigy1 destijds gewoon een stereo jackplug erin gedrukt (past best :P) met aan de andere kant van de kabel 2x tulp. Gewoon ff kijken op je receiver op welke van de 2 het signaal zit. Is wel niet zoals het hoort maar werkte wel (totdat ik de digitale ingang op mijn receiver opblies :X)
Djeeez zo wordt het nog riskie om je receiver aan te sluiten :D

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Werkt bij mij ook gewoon.
Yamaha RXV440RDS, Audigy 2 ZS en een 2xCInch-naar-stereominijack.

Gebruik de rode RCA connector. Stel verder je Audigy in op "Digital Output Only" en test met een MP3. Steek de Stereominijack in de meest rechtse connector van je audigy.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:23
Ik ben bang dat spanningsverschillen tussen pc en mijn versterker Yamaha RXV640RDS over de coaxiale kabel mijn versterker kunnen beschadigen. Is dit met een coaxiale kabel en een live 1024 mogelijk?? Zo ja dan kan koop ik waarschijnlijk een soundcard met optische uitgang.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Anders misschien je PC en receiver beiden aarden? Aan bijv. de verwarming

Verder heb ik de losse witte RCA connector afgeplakt, zodat het niet perongeluk misschien storing veroorzaakt tegen andere apparatuur.

De Live 1024 heeft dacht ik ook een minijack als digitale coax uitgang. Dan zou het lijkt me ook gewoon moeten werken.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:28
je kunt voor de audigy 2 ook een drive kopen op creative.com hier zit een coax in en uit op en een optische in en uit.

als je een receiver hebt met 5.1 decoder (5.1 analoge ingangen) kun je de soundblaster ook analoog 5.1 aansluiten op je receiver, je kunt dolby digital laten coderen door de audigy 2, als je dts wilt hebben moet je toch digitaal aansluiten op je receiver
hieronder kun je meer informatie vinden over het aansluiten van je versterker, op het 2e plaatje (link onderaan) zie hoe je 5.1 analoog kunt aansluiten en wat je nodig hebt.

Connecting to Speaker Systems

If you have an analog 5.1 or 6.1 speaker system such as the Creative Inspire 6.1 6600 or Creative Inspire 5.1 5300 speakers,connect the speakers from the Front Line-In, Rear Line-In, Center/Subwoofer In (5.1) or Center/Rear Center/Subwoofer In (6.1)to jacks labeled Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) and Line-Out 3 (Front Center/Rear Center/Subwoofer).

If you have an analog 4.1 speaker system such as the Creative Inspire 1600, connect the speakers to the jacks labeled Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out). The Line-Out 3 is not ultilized.

If you have an analog stereo speaker system such as the Creative Inspire 2700, connect the speakers to the Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) nor the Line-Out 3 are not ultilized.

If you have an analog stereo speaker system such as the Creative Inspire 2700, connect the speakers to the Line_Out 1 (Front Line-Out), Line-Out 2 (Rear Line-Out) nor the Line-Out 3 are not ultilized.

If you have a digital speaker system such as the Creative Inspire 5700, or SoundWorks Digital (2.1) speaker, connect from the Digital Audio In to the Digital Out on the Sound Blaster Audigy 2 card. Note: DVD-Audio can not be played back via digital speakers.

You can upmix your stereo sources (such as CD Audio, MP3,WMA, MIDI, and Wave) to 6.1 or 5.1 channels by using Creative Multi-Speaker Surround (CMSS) technology. To upmix, you need to enable the CMSS feature in Creative EAX console. Refer to the Creative EAX Console online Help.

Connecting External Consumer Devices

If your receiver has a Dolby Digital SPDIF-In, connect it to the Digital Out jack on the sound card with a 3.5mm mono stereo to RCA adaptor.

Note: DVD-Audio cannot be played back via digital speakers.

If your receiver has discrete Line-In jacks for Front Right, Front Left, Rear Right, Rear Left, Center, and Subwoofer, connect Front Right and Front Left to the Line-Out 1 on the sound card with a 3.5mm (stereo) to RCA "Y" adaptor cable; connect Rear Right and Rear Left to the Line-Out 2 jack with another 3.5mm (stereo) to RCA "Y" adaptor cable; connect the Center/Subwoofer In to the Line-Out 3 on the Sound Blaster Audigy 2 card, with a 3rd 3.5mm (4-pole or stereo) to RCA "Y" adaptor cable. Connect the white RCA plug to the Center input and Red RCA plug to the Subwoofer input on the receiver.

http://dmzweb3.europe.cre...digy_2_cncts_speakers.gif

http://dmzweb3.europe.cre...gy_2_cncts_speakers_2.gif

succes ik hoor wel of je er wat aan had,
greets gelukkie

[ Voor 80% gewijzigd door gelukkie op 11-06-2004 18:10 ]

Pagina: 1