Toon posts:

[LinkSys WET11v2] Firmware updaten wil niet [/Wireless]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment zit ik met het volgende probleem:
Zojuist heb ik een LinkSys wireless Router i.c.m een LinkSys WET11v2 (bridge) gekocht. Nu werkt alles perfect, maar het zou wel handig zijn dat ik op de WET11v2 een SSID op kan geven. :P
Dit kan wel, maar dan kan ik de WET11v2 niet meer bereiken...dat probleem had ik snel gevonden. Wanneer je SSID op enable zet op de WET11 kun je hem niet meer bereiken omdat er een fout in de firmware zit...
Deze firmware heb ik gedownload (de .EU versie! Niet de US & CA versie!). Nu probeer ik deze te upgraden maar tot nu toe nog zonder suc6. Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Via een Router/Switch upgraden
- Directe verbinding met het werkstation en zo proberen te upgraden
- WET11v2 gereset naar Factory defaults en opnieuw geprobeerd

Elke keer dat ik hem probeer te upgraden, krijg ik een "LinkSys" schermpje, zonder enige info van een foutmelding o.i.d...

Heeft iemand enig idee hoe ik deze bridge kan updaten naar van versie 2.5 naar versie 2.8! 2.7 is ook goed, want daar werkt de SSID wel goed!

Alvast bedrankt! _/-\o_

BTW. Owjah, heb al op GOT & Google gezocht, maar zonder resultaat...

Verwijderd

Ik ken deze router niet maar bij de meeste heb je een update functie die werkt via de web interface en eentje die werkt met behulp van aparte flash software van de fabrikant. Probeer hem te flashen met behulp van zo'n tool! Dit werkt het best en zorg er voor dat je geen firewall etc.. hebt draaien op je pc waar vandaan je gaat updaten!

Succ6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:11:
Ik ken deze router niet maar bij de meeste heb je een update functie die werkt via de web interface en eentje die werkt met behulp van aparte flash software van de fabrikant. Probeer hem te flashen met behulp van zo'n tool! Dit werkt het best en zorg er voor dat je geen firewall etc.. hebt draaien op je pc waar vandaan je gaat updaten!

Succ6
Oja, na het update moet je voor de zekerheid altijd je router even resetten!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
Er is vreemd genoeg geen mogelijkheid om hem via de interne Webserver te flashen...ik kan idd alleen maar flashen met zo'n Flash tooltje...Verder heb ik TFTP geprobeerd, maar hierbij krijg ik een error: Fout op Server: <geen foutmelding>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 14:12:
Bedankt voor je reactie!
Er is vreemd genoeg geen mogelijkheid om hem via de interne Webserver te flashen...ik kan idd alleen maar flashen met zo'n Flash tooltje...Verder heb ik TFTP geprobeerd, maar hierbij krijg ik een error: Fout op Server: <geen foutmelding>
Het je niet toevallig je firewall aan TFTP gaat via een niet standaard poort dacht ik tenminste...! Is het nu gelukt??? Geef anders even aan wat je alle maal hebt geprobeerd en met welke hardware... want met zo'n tooltje moet het zeker lukken!
Staat er in je router ook niet nog een beveiliging aan dat je hem niet mag flashen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 09:57:
[...]

Het je niet toevallig je firewall aan TFTP gaat via een niet standaard poort dacht ik tenminste...! Is het nu gelukt??? Geef anders even aan wat je alle maal hebt geprobeerd en met welke hardware... want met zo'n tooltje moet het zeker lukken!
Staat er in je router ook niet nog een beveiliging aan dat je hem niet mag flashen...
Ik heb TFTP geprobeerd zonder firewall, ik heb zowizo geen firewall, omdat ik achter een hardwarematige router zit...
De rest van het netwerk is aangesloten op een switch, dus daar zit niet tussen.
Ik heb zelfs met EtherReal (packet sniff programma) gekeken wat er nu pcies gebeurd. De bridge weigert de transfer, omdat het bestand niet overeenkomt met dezelfde naam van het bestand op de bridge...

Verder heb ik niet meer geprobeerd...alleen hetgene wat hierboven staat...volgens mij is de bridge gewoon niet goed...
Pagina: 1