Internet op PDA via bluetooth

Pagina: 1
Acties:

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 08:04
De grootte vraag blijft voor mij, hoe moet dit.
Als ik in het Bluetooth manager menu een internet connectie wil maken met de host desktop waar de usb dongle in zit, dan krijg ik de fout: Connection failed: Unaible to initiate the bluetooth connection (Error code: 0x81000196). Andere functies zoals netwerk maken of seriele verbindingen gaan prima, maar internet lukt absoluut niet.
Help :)

Memento mori

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 08:04

nzyme

terror

als je netwerk maken kan dan moet je toch gewoon op de PDA het ip van je PC als gateway opgeven en klaar :?
/me moet wel toegeven dat hij geen ervaring met PDA's heeft :p

| Hardcore - Terror |

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 08:04
Blijf het proberen
Blijf hopen op oplossing :)

Memento mori

Verwijderd

Hellraizer schreef op 10 juni 2004 @ 21:36:
als je netwerk maken kan dan moet je toch gewoon op de PDA het ip van je PC als gateway opgeven en klaar :?
/me moet wel toegeven dat hij geen ervaring met PDA's heeft :p
Inderdaad, je internet moet dan wel gedeeld zijn.
Geef ns wat meer details over de configuratie van je dekstop...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 14:54 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik ben bang dat je heel lang kan blijven hopen als je nie wat meer infoe geeft....

-Merk en type PDA
-OS PDA
-OS PC
-etc.
-etc.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 09:13

sus

is druk :+

hier hetzelfde, topic kaping all the way :+

Zit dus met hetzelfde probleem, hoe krijg ik internet via bluetooth op mijn pda.

Mijn situatie:
Server:
win2kpro, sp4
zooi ram en giegs aan hd
2 NIC's om internet te delen naar het normale netwerk
1 Bluetooth NIC, om met de pda naar te connecten. (Sitecom Usb 10m)
Internet-delen met standaard ICS (winroute geeft hier probs, idem met sygate, vallen na een uur uit, maar dat is wat anders).
DA:
HP iPaq 2210, pocketPC 2003

Hoe krijg ik het nu zover dat ik zowel internet op de 2e NIC krijg (192.168.0.1) als op de Bluetooth-nic (staat nu op 192.168.0.100).

Ik zat zelf te denken om een bridge te bouwen, maar bij mijn weten is dat niet mogelijk onder win2k.

Iemand een idee ?

[edit]
Moet je wel vertellen, sus, dat je dus wel filetransfer enzo kan doen, en in principe kan ik ook connecten naar mijn netwerk, alleen wil hij dan gaan inbellen.

[ Voor 11% gewijzigd door sus op 11-06-2004 16:53 ]

Verwijderd

SuspiciouS schreef op 11 juni 2004 @ 16:53:
hier hetzelfde, topic kaping all the way :+

Zit dus met hetzelfde probleem, hoe krijg ik internet via bluetooth op mijn pda.

Mijn situatie:
Server:
win2kpro, sp4
zooi ram en giegs aan hd
2 NIC's om internet te delen naar het normale netwerk
1 Bluetooth NIC, om met de pda naar te connecten. (Sitecom Usb 10m)
Internet-delen met standaard ICS (winroute geeft hier probs, idem met sygate, vallen na een uur uit, maar dat is wat anders).
DA:
HP iPaq 2210, pocketPC 2003

Hoe krijg ik het nu zover dat ik zowel internet op de 2e NIC krijg (192.168.0.1) als op de Bluetooth-nic (staat nu op 192.168.0.100).

Ik zat zelf te denken om een bridge te bouwen, maar bij mijn weten is dat niet mogelijk onder win2k.

Iemand een idee ?

[edit]
Moet je wel vertellen, sus, dat je dus wel filetransfer enzo kan doen, en in principe kan ik ook connecten naar mijn netwerk, alleen wil hij dan gaan inbellen.
mja, zorg dat je internet deelt en die bluetooth het begunstigde kaartje maakt. Ik denk dat je zal moeten kiezen tussen je LAN-kaart en die bluetooth-gedoe.
Of zit ik helemaal verkeerd?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Eigenlijk is het heel makkelijk. Je deelt gewoon je internet NIC(dus de NIC waar je internet op binnen komt) en als particuliere verbinding geef je je Bluetooth LAN-verbinding op.

Vervolgens geef je op je pda in je BT manager aan dat je "Connect to the internet" wil als nieuwe BT verbinding.

Dan geef je je pc op en dan werkt het. Werkt het niet dan moet je ff spelen met authenticatie en encryption.(gewoon aanzetten en dan proberen en anders uitzetten en dan proberen.)

Heb het al meerdere keren gedaan, en ben nog geen problemen tegen gekomen.

Als Je bluetooth pen goed geinstalleerd is, krijg je er dus een LAN-verbinding bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 11-06-2004 17:59 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hoeft helemaal internet niet te delen op de XP PC. Je moet Activesync hebben draaien, en daarin kan je aangeven dat je internet wilt. Zodra je een goede verbinding hebt gemaakt via Bluetooth zal Activesync als doorgeefluik fungeren en kan je surfen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sus

sus

Microkid schreef op 11 juni 2004 @ 18:00:
Je hoeft helemaal internet niet te delen op de XP PC. Je moet Activesync hebben draaien, en daarin kan je aangeven dat je internet wilt. Zodra je een goede verbinding hebt gemaakt via Bluetooth zal Activesync als doorgeefluik fungeren en kan je surfen.
Hmm, hier wil alleen ActiveSync dus niet via bluetooth verbinden ....

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
SuspiciouS schreef op 12 juni 2004 @ 18:55:
[...]

Hmm, hier wil alleen ActiveSync dus niet via bluetooth verbinden ....
Ik zou het toch op de manier doen zoals ik hierboven heb aangeven is echt heel makkelijk namelijk. Mocht dat niet lukken dan hoor ik het graag.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• sus

sus

TheGeneral schreef op 12 juni 2004 @ 23:20:
[...]

Ik zou het toch op de manier doen zoals ik hierboven heb aangeven is echt heel makkelijk namelijk. Mocht dat niet lukken dan hoor ik het graag.
Het moet inderdaad in pricipe lukken, want via mijn cradle kan ik wel connecten via activesync. Alleen krijg ik geen verbinding via mijn bluetooth met activesync. Ik kan geen compoort instellen :/

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SuspiciouS schreef op 11 juni 2004 @ 16:53:
Niet. Twee interfaces in hetzelfde subnet op 1 machine werkt niet. Maak voor je BT een eigen subnetje (192.168.1.1) en je bent een berg problemen kwijt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• sus

sus

Whoehoe! het werkt!. Op de site van SiteCom staat een handleiding hoe je AQctiveSync kan instellen, zodat je via je bluetooth verbinding kan maken. Werkt heel makkelijk.

Alleen, nu vraagt ie elke keer als ik connect wat ik wil:
* synchen
* guest device

Nou ben ik op mijn server dus een guest-device, want ik wil allene kunnen internetten. Maar dan vraagt ie dus elke keer om mijn password, of ik nou aangeef dattie hem moet opslaan of niet. Moet ik hem echt volledig toegang geven?

• sus

sus

Burne schreef op 13 juni 2004 @ 14:27:
[...]

Niet. Twee interfaces in hetzelfde subnet op 1 machine werkt niet. Maak voor je BT een eigen subnetje (192.168.1.1) en je bent een berg problemen kwijt.
Ik dacht dat dat nodig was om te kunnen bridgen. Vandaar. Maar ik heb het nu aan de gang met ActiveSync, dat werkt ook goed. Zit ik alleen nog dat hij dus elke keer vraagt om de PIN-code, en daarna moet ik instellen hoe de PDA moet werken met AS. In Guest mode of niet.

Omdat het op me server is, moet hij dus alleen internetten, synchen doe ik in de cradle, via usb.
Pagina: 1