Toon posts:

Internetverbinding blokkeert volledig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik 1 on-line spelletje Red Alert 2 (:) blijft leuk!) heb gespeeld loopt m'n netwerk vast. Dit gebeurt ook wanneer Shareaza een tijdje draait. Ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen. Na een reboot doet ie het wel weer. Ik dacht eerst dat het aan m'n Firewall lag, maar ook wanneer ik m'n FW uit heb, blokkeert m'n internetverbinding compleet. De standaard FW in XP is niet actief.

Ik heb sinds een maand of 5 een nieuwe PC en vanaf die tijd speelt dit probleem, waardoor ik denk dat het aan de hardware ligt. Op m'n oude PC draaide dezelfde software.

Weet iemand waar dit aan kan liggen??? Misschien iets met winsock32.dll???

Systeem:
MSI 865PE Neo2-LS LAN
P4 2.8 GHz 800 MHhz
2 x Kingston pc3200 512 Mb

XP Pro

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 21:06 ]

Verwijderd

Uit "je netwerk" concludeer ik dat je een router gebruikt, Shareaza alswel Online gaming (ophalen server lijsten) zijn burst connections naar vele systemen.

Verder vertel je zoiets als dat je iets reboot ? Is dit je router die je boot ?

Kortom iets meer detaiering in je verhaal is wenselijk.

Verwijderd

Topicstarter
Met reboot bedoel ik het rebooten van m'n pc. Ik heb trouwens de laatste driver voor m'n (onboard) netwerkkaart (Realtek RTL8168/8110 Family Gigabit Ethernet NIC) geinstalleerd.

Zowel het on-line gamen als het gebruiken van Shareaza wil eerst dus wel, maar na 1 spel RA2 of na een tijdje Shareaza gebruikt te hebben heb ik echter geen internet-verbinding meer.

Ik vraag me af of ik wel in het juiste forum heb gepost.. Ik heb geen netwerk, maar bedoelde m'n internet-verbinding. Moet ik bij Internet en Telefonie zijn??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 08:32:
Met reboot bedoel ik het rebooten van m'n pc. Ik heb trouwens de laatste driver voor m'n (onboard) netwerkkaart (Realtek RTL8168/8110 Family Gigabit Ethernet NIC) geinstalleerd.

Zowel het on-line gamen als het gebruiken van Shareaza wil eerst dus wel, maar na 1 spel RA2 of na een tijdje Shareaza gebruikt te hebben heb ik echter geen internet-verbinding meer.

Ik vraag me af of ik wel in het juiste forum heb gepost.. Ik heb geen netwerk, maar bedoelde m'n internet-verbinding. Moet ik bij Internet en Telefonie zijn??
Je post staat wel in het juiste forum .. tenmiste dat vindt ik... haha

Hmm raar probleem, even denken... welke provider heb je?
En wat zijn de instellingen van je router want ik denk dat het daar mis gaat wellicht staat je MTU te hoog in je router probeer deze anders eens te verlagen en test het geheel dan nog eens. Heb je recente firmware voor je router kijk voor de zekerheid even na als je heel erg achter loopt heb je kans dat er fouten in je firmware zitten. Oja wellicht handig om het merk en type van je router te posten!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat voor inetverbinding heb je ?
Hoe deel je die verbinding ?

Loopt een evetnuele router/modem gewoon niet compleet vast door een stortvloed aan NAT entrys ?
Loopt je upload niet compleet vol door de games en/of shareazaa meuk ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb @Home Breedband. Ik heb geen router (denk ik, ik weet nl niet eens wat het is!).

Het lijkt me ook niet dat het aan de upload ligt, ik gebruik dezelfde software als op m'n oude PC en daarbij treden geen problemen op.

Zou het kunnen dat het met een andere netwerkkaart het wel goed gaat??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 02:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 17:34:
Ik heb @Home Breedband. Ik heb geen router (denk ik, ik weet nl niet eens wat het is!).

Het lijkt me ook niet dat het aan de upload ligt, ik gebruik dezelfde software als op m'n oude PC en daarbij treden geen problemen op.

Zou het kunnen dat het met een andere netwerkkaart het wel goed gaat??
O, je weet niet wat een router is ... hmm
even een uitleg dan maar router = kastje dat de internet verbinding deelt voor een intern netwerk en dat is dan weer meer dan 1 pc :*)

Zorg er voor dat je de laatste drivers voor je netwerkkaart gebruikt deze kun je vinden op de internet site van het merk van je netwerkkaart. Voer ook je updates van microsoft uit ik weet niet of je dat ook doet? Die vindt ook regelmatig updates voor nieuwe driver.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd de nieuwste drivers voor oa m'n netwerkkaart geinstalleerd. Ook de windows-updates check ik regelmatig. Een router heb ik dus niet.

Volgens een collega kan het heel misschien te maken hebben met het feit dat ik een Gigabit netwerkkaart heb. Kan dit kloppen??

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik heb dit zelfde probleem met alle applicaties die veel verbindingen tegelijk maken (o.a. Shareaza en spellen met lange serverlijsten bij online-spelen. Al is het niet zo bij alle spellen met lange serverlijsten!)

Nu heb ik een meer-dan-capabele server staan met Windows 2000 Server geinstalleerd. Eerder had ik Windows 2000 pro met routing software en nog eerder een router. Bij alle netwerk-configuraties het zelfde probleem....

Ik heb een netwerk waarop 10 andere gebruikers zitten. Da's vaak dus knap lastig als je een potje wil Counter-Striken of iets dergelijks. Ik heb veel naar antwoorden gezocht maar nogsteeds niet gevonden. Ik begin te vermoeden dat er een limitatie op de @HOME servers zit....
Pagina: 1