Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aan/uit knop met een qtouch IC

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bij inkoopacties.net verkopen ze IC's van qtouch, nou heb ik even wat zitten lezen en nu lijkt het mij een idee om hiermee een aan/uit knop te gaan maken voor me pplexicase die dus achter het glas zit allleen snap ik neit hoe ik dat zou meoten doen want zon elektronica held ben ik nou ook weer niet...
datasheet: http://www.farnell.com/datasheets/22895.pdf

Misschien dat iemand hier me kan helpen

Alvast Bedankt ,
Jan

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 20:07 ]

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11 15:56
waarvoor zocht je een aan/uit schakelaar?
is dat om je pc in te schakelen of een fan ofzo, lees de datasheet eens zorgvuldig, dan kom je er zeker wel uit!

Verwijderd

Topicstarter
het meot zijn om me pc aan en uit te zettne en een reset knop voor me pc maar ik heb die datasheet als 3 keer gelezen en ik snap et egt niet....

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 06:38

hellfire_ultd

Effe checke!

Je kan de QTouch van stroom voorzien via de 5VSB lijn van je voeding. Je kan dan met die QTouch bijvoorbeeld een optocoupler aansturen, die, zodra je je vinger voor de sensor houdt, even de power aansluiting op je moederbord schakelt.

Of je gebruikt een relais. Dat kan ook, maar is een beetje overkill voor een power schakelaar ;)

Verwijderd

idd ik zou ook wel wat meer voorbeelden van toepassingen willen zien voor die IC... in de vorm van schemaa's wel te verstaan dan =)

dus ik ben benieuwd houd deze thread in de gaten =)

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-11 07:15
Ik zou het forum eens goed doorlezen bij die IA, daar word je een stuk wijzer van. :P er staan genoeg voorbeelden en uitleg.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Er valt weinig bijzonders te tekenen met deze ic om eerlijk te zijn, niet dat hij nutteloos is, maar hij vervangt eigenlijk gewoon een knopje...

Als je de sensor activeerd, wordt je out line hoog, waardoor je een tor open (npn) of dicht (pnp) kan sturen. Je kan ook een optocoupler erop aansluiten (tussen de out pin en de massa). Wordt de sensor actief, dan gaat de opto coupler in geleiding. Deze optocoupler kan dan je power switch vervangen.

Als je deze ic wil gaan gebruiken, zorg dat je een beetje weet hoe je een tor of optopcoupler moet aansturen doormiddel van bijv. een micro controller. Dit werkt namelijk volgens het zelfde principe van logische schakelingen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 09:15

AcouSE

Swedish Chef

http://www.inkoopacties.net/ia/zchxnz2d/3

In het Algemene Vragen-topic staat precies hoe je hem aansluit. D'r is zelfs al een printplaatje beschikbaar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.