Lijnmeting wegens niet meer werkende ADSL . Wat meet het?

Pagina: 1
Acties:

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:55
Mijn vader zit al bijna een maand zonder ADSL. ADSL via SPeedlinq over het BabyXL/Tiscali netwerk met een Speedtouch 330 USB modem.

Na contact met de helpdesk en herinstalleren van de drivers en checken van de splitter enz. werd een lijnmeting aangevraagd. Deze zou al op 24 mei binnen moeten zijn bij Speedlinq. 8)7

Enfin met IPconfig lees je wel het IP adres van de modem maar niet die van de Standaard Gateway. DNS server wordt niet gevonden is de melding die I.E. geeft.

Herinstalleren van Windows XP Pro Nl. is voorlopig geen optie. Die is vers en netjes dichtgebouwd zoals ik dat ook op mijn eigen computer heb gedaan.

De vraag die mij bezig houdt is wat meet de lijnmeting en wat voor conclusies kunnen daaruit getrokken worden? Het lijkt mij dat er of iets met de modem is of de buitenlijn aan de hand is.

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Dan bel je even de storingsdienst van KPN. (Als je een telefoonlijn hebt van KPN.)

Bel even met een andere aansluiting (mobiel oid) dan waar je ADSL op aangesloten zit en ze meten de lijn meteen voor je, weet je gelijk waar je aan toe bent. :)

0800-0407

Divide and conquer.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

met zo'n meting meten ze de weerstand op de lijn en zien ze de splitter bijvoorbeeld

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Wat de KPN storingsdienst betreft: Als ze het niet weten, dan gaan ze met hagel schieten op het probleem en het eerste uit het repertoire is dan 'de lijn doormeten'.

Mijn ervaring is dat ongeacht het probleem de KPN storingsdienst altijd eerst even 'de lijn gaat doormeten'. Ik denk dat het iets in het script van het callcenter is waar ze per se langs moeten, want zelfs als je aangeeft dat je denkt dat je al weet wat het is en dat de lijn al drie keer doorgemeten is, doen ze het toch. :)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Probeer anders van een vriend of kennis een ADSL Ethernet modem, deze zijn een stuk betrouwbaarder omdat je dan je PC kunt uitsluiten. De status van de verbinding word dan meestal netjes weergegeven op de config pagina van de modem.
Probeer ook een andere of zonder splitter, ze kunnen tenlostte ook brak worden.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Bij een lijnmeting wordt afaik gekeken naar de signaalsterkte en de signaal/ruis verhouding op de lijn.
Pagina: 1