Toon posts:

nieuwe hdd erin: storing op monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag een maxtor diamondmax aangeschaft, de 160 GB versie. De schijf werkt prima, alleen sinds ik hem erin heb zitten het ik allemaal vreemde strepen op mijn monitor staan, zowel in dos als in windows. Daarnaast is het zo dat ik geen drivers kan installleren voor mijn grafische kaart (asus v8420S, een ti4200 kaart) omdat de refreshrate dan dusdanig is dat ik geen beeld krijg.

Af en toe is het beeld bij booten normaal, maar krijg ik er in windows last van en kan dan gaan rebooten . Andere keren is het beeld bij booten al verkloot...

Bios van mijn asus a7v8x heb ik al geflasht, geen resultaat. Ik had de laatste whql drivers van nvidia geinstalleerd Iemand een idee?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:06
Wat voor een voeding hangt erin?

Krijg namelijk het idee dat die extra harde schijf net iets te veel stroom vreet en je videokaart(ook een stroomslurper) niet genoeg stroom meer krijgt.

Misschien is de harde schijf net de bottleneck geworden. Noem eens het wattage en het merk van de voeding?

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 10-06-2004 20:06 ]

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
per ongeluk de video kaart scheef in het slot geduwd/losgetrokken bij het platsen van de hd

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
er hangt een chieftech 360 watt voeding in. Maar het maakt niet uit of hij er wel of niet aanhangt, het probleem blijft bestaan als ik de nieuwe hdd afkoppel. Er hangt overigens ook een WD 80 GB in op het eerste ide kanaal.

mijn grafische kaart heb ik eruit gehaald, schoongemaakt en teruggedaan --> geen verschil.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 17:06
Er hangt overigens ook een WD 80 GB in op het eerste ide kanaal.
Dat zou niet uit moeten maken.

Voeding lijkt me voor de rest oke, kijk wel even in de bios of de voltages niet te veel afwijken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen nog ff de nieuwe hdd afgekoppeld (zowel qua stroom als ide kabel) maar het probleem bestaat nog steeds....

monitor is goed, ik heb er ook een pci 2 mb kaart :*) ingehad en toen had ik geen storing.

Verwijderd

Te laat..
----
Maar mis ik iets of heb je de stroom al 's van die nieuwe schijf gehaald zodat ie niet actief is en dan gekeken wat ie doet?
----

Raar probleem.. weet je zeker dat alle kabels goed vast zitten?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 20:23 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
Zit je pc toch in een randaarde stopcontact? Als dat niet zo is kan je computer spontaan gaan rebooten. Tevens kan stroom via de vga kabel naar je beeldscherm 'lekken' en je beeld in de war gooien.
Zelf heb ik een oude 486-er waarbij je, als je hd leest/schrijft niet alleen uit de kast hoort ratelen maar ook in de speakers. Ik maak me er niet druk om, het is toch maar een oud ding (mijn broertje kan er op spelen). Oorzaak hier zal wel interferentie zijn oid, dat stroom zich een weg baant naar de rest van het moederbord en tot uiting komt in het geluid, en bij jou dus in het beeldscherm (videokaart). Zit je hd niet (bij wijze van spreken) bovenop je videokaart? Probeer anders eens een andere plek, zover mogelijk daar vandaan.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 17:04
edit:

Over de randaarde: dit hoeft niet te duiden op een slechte voeding of een ander defect, dit is normaal voor computers (weet niet alles er meer van, heb het eens in comp. totaal gelezen)

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op 10 juni 2004 @ 20:24:
Zit je pc toch in een randaarde stopcontact? Als dat niet zo is kan je computer spontaan gaan rebooten. Tevens kan stroom via de vga kabel naar je beeldscherm 'lekken' en je beeld in de war gooien.
Zelf heb ik een oude 486-er waarbij je, als je hd leest/schrijft niet alleen uit de kast hoort ratelen maar ook in de speakers. Ik maak me er niet druk om, het is toch maar een oud ding (mijn broertje kan er op spelen). Oorzaak hier zal wel interferentie zijn oid, dat stroom zich een weg baant naar de rest van het moederbord en tot uiting komt in het geluid, en bij jou dus in het beeldscherm (videokaart). Zit je hd niet (bij wijze van spreken) bovenop je videokaart? Probeer anders eens een andere plek, zover mogelijk daar vandaan.
hdd zit ongeveer 35 cm boven de grafische kaart. En hij reboot niet, ik krijg alleen geen beeld. Ik moet zelf rebooten om weer iets te kunnen. Ik weet niet of het interferentie is, het zijn vaste kolommen waar de storing zit. in windows lijken het kleine getalletjes te zijn en in dos staan er in die kolommen allerlei vreemde tekens. Als ik wat typ verandert het beeld niet, de vreemde tekens blijven staan.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm....net opgestart met alleen het eerste ide kanaal actief en alleen een grafische kaart erin. En nu heb ik goed beeld. Direct ff drivers installeren en kijken wat ie doet...I'll keep you posted :)

Verwijderd

Topicstarter
drivers geinstalleerd, ging goed. Potje thps 4 gespeeld, waarin hij twee keer ging hangen waarbij weer kolommen met raar beeld voorkwamen, hij kwam er beide keren wel zelf uit en ik kon wel verder spelen.

Daarna toch moeten rebooten omdat hij elke keer 'resolutie-verander-gedrag' ging vertonen....zucht.
Pagina: 1