Ik heb 2x maxtor SATA 120Gb Diamond max plus hardeschijven
MB = ASUS A7N8X Deluxe
CPU = AMD Atlhlon XP 2600+ @ 3200+
MEM = 1024 MB DDR 3200 (2x 512 dual channal)
Video = Geforce 5600 chipset
Zowel in RAID 0 als los (wil capaciteit houden) heb ik last van datacorruptie ook wanneer ik begin met een schone instalatie zonder internet blijf ik problemen houden. Viruscas leveren niets op (verschillende scanners geprobeerd).
Na verloop van tijd is het register corrupt en start winXP niet meer op en is een nieuwe instal vereist.
Heb verschillende voedingen geprobeerd (met SATA ondersteuning, alleen SATA power connector aangesloten dus niet dubbel power voor één hardeschijf)
Heb ander MB geprobeerd (zelfde merk en type andere CPU (niet OCed)
Heb ander geheugen geprobeerd.
Heb beide hardeschijven afzonderlijk geprobeerd maar het zelfde probleem bleef bestaan.
Ik had mijn PC naast mijn Subwoofer staan (magnetisch afgeschermd...)
dus mischien dat dat het probleem was, deze verplaatst (zit nu een meter meubeltje tussen) en hardeschijven daarna twee maal volledig geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd, maar niets mag baten,
het probleem blijft.
Ik ben nu even ten einde raad, iemand ideën wat de oorzaak nog zou kunnen zijn?
MB = ASUS A7N8X Deluxe
CPU = AMD Atlhlon XP 2600+ @ 3200+
MEM = 1024 MB DDR 3200 (2x 512 dual channal)
Video = Geforce 5600 chipset
Zowel in RAID 0 als los (wil capaciteit houden) heb ik last van datacorruptie ook wanneer ik begin met een schone instalatie zonder internet blijf ik problemen houden. Viruscas leveren niets op (verschillende scanners geprobeerd).
Na verloop van tijd is het register corrupt en start winXP niet meer op en is een nieuwe instal vereist.
Heb verschillende voedingen geprobeerd (met SATA ondersteuning, alleen SATA power connector aangesloten dus niet dubbel power voor één hardeschijf)
Heb ander MB geprobeerd (zelfde merk en type andere CPU (niet OCed)
Heb ander geheugen geprobeerd.
Heb beide hardeschijven afzonderlijk geprobeerd maar het zelfde probleem bleef bestaan.
Ik had mijn PC naast mijn Subwoofer staan (magnetisch afgeschermd...)
dus mischien dat dat het probleem was, deze verplaatst (zit nu een meter meubeltje tussen) en hardeschijven daarna twee maal volledig geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd, maar niets mag baten,
het probleem blijft.
Ik ben nu even ten einde raad, iemand ideën wat de oorzaak nog zou kunnen zijn?