Mini-ITX (19") kast clear and simple

Pagina: 1
Acties:

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Wij zijn op zoek naar een platte Mini-ITX kast. Wij hebben zelf de molex versies verkocht voor de desktops, maar wij zoeken nu een kast met de volgende (niet) eisen:

- metaal (Geen plastic frontje)
- geen aansluitingen aan de voorkant (usb, diskdrive, cdromdrive, etc.)
- kleur is niet van belang
- plat (geen cubus)

2de: 19" versie. Wederom zonder aansluitingen en rare frontjes.

Doel: telefooncentrale

Ik heb de search gebruikt op itx, maar dan krijg ik natuurlijk allemaal HTPC achtige topics te zien. Google gaf me ook niet direct wat ik zocht. Procase.nl en mini-itx.com is dus precies wat wij niet zoeken (te fancy). De pricewatch gaf mij de molex achtige kasten.

Iemand dit soort kasten tegengekomen?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je zit in het verkeerde topic, want zo te zien wil je het niet zelf maken.
Ik zou gewoon voor zelfbouw gaan :)

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Vraag & aanbod
Maar ik zou een bestaande 19" 1U/2U modden of een nieuwe maken.

[ Voor 5% gewijzigd door nuclear waste op 10-06-2004 20:34 ]

</onzin>

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49
koop een 19 inch blindplaat van voldoende hoogte, en maak er een kast achter

is de plaat niet sterk genoeg, maak em dan dikker met ander metaal

Verwijderd

Mjah va is misch betere plaats. Als je er zelf 1 wilt modden kun je hem beter hier plaatsen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Bij conrad hebben ze metalen 19" behuizingen van zo'n 30 cm diep zonder enige gat erin op een paar luchtsleufjes in de bovenkant na :)

Ik heb (had) er in een 2u 2 epia 800jes gebouwd, inculsief 2 voedingen, 3 harde schijven en een tapestreamer :) Ik zal eens kijken of ik de typenummers nog kan vinden :)

Gevonden: www.conrad.nl -> Licht & Geluid -> Podium- en studio-uitrusting -> 19" rekken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Paul op 10-06-2004 22:54 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
mm, ik weet niet op het spam is, maar een linkje hiero

daar hebben ze onder andere dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.myelectronics.nl/media/4734.jpg

Compromises are for the weak

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 09:24

AcouSE

Swedish Chef

Kant-en-klare cases = Overige Hardware, zie ook Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) onder "Wat hoort er in CME"

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

ICP heeft die dingen ook. Hier hebben wij er een aantal van. Ideaal vanwege de geringe diepte (23cm).

Afbeeldingslocatie: http://www.icp-epia.co.uk/photos/rack1u200_datasheet_front.jpg

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Paul Nieuwkamp schreef op 10 juni 2004 @ 22:52:
Bij conrad hebben ze metalen 19" behuizingen van zo'n 30 cm diep zonder enige gat erin op een paar luchtsleufjes in de bovenkant na :)

Ik heb (had) er in een 2u 2 epia 800jes gebouwd, inculsief 2 voedingen, 3 harde schijven en een tapestreamer :) Ik zal eens kijken of ik de typenummers nog kan vinden :)

Gevonden: www.conrad.nl -> Licht & Geluid -> Podium- en studio-uitrusting -> 19" rekken :)
Goh ik was ook opzoek naar zoiets, ook om een VIA bordje in te bouwen. Heb je toevallig nog wat foto's van jouw knutselwerk? Thnx ;)

• mabarto
AcouSE schreef op 11 juni 2004 @ 08:03:
Kant-en-klare cases = Overige Hardware, zie ook Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) onder "Wat hoort er in CME"
Yep... ik vond het al zo raar dat ik hem bij CM moest zetten (had overige hardware even over het hoofd gezien).

Dit verklaart natuurlijk ook alle reacties die een CM willen. Wij zijn een bedrijf en gaan geen zelf kasten dremelen. Dat zou teveel tijd in beslag nemen voor het uiteindelijk resultaat.

• mabarto
Paul Nieuwkamp schreef op 10 juni 2004 @ 22:52:

Dit is inderdaad een goede oplossing, maar ik heb zo'n vermoeden dan er geboord/gedremeld moet gaan worden, omdat het eigenlijk niet voor een pc bedoelt is : bevestiging moederbord/aansluiting voeding ?

Wij zoeken dus zoiets als : Afbeeldingslocatie: http://www.infotoday.com/newsbreaks/googledevice.jpg

Bedrijven zijn helaas geneigd om iets niet helemaal serieus te nemen als het op een computer draait. Wij willen dat doorbreken door een black box te houden. Klanten weten dat er een server in zit, maar uit het uiterlijk spreekt dan meer aan als het een black box is.

[ Voor 23% gewijzigd door mabarto op 11-06-2004 10:05 ]

• Rum

Rum

barto018 schreef op 11 juni 2004 @ 10:00:
[...]

Dit is inderdaad een goede oplossing, maar ik heb zo'n vermoeden dan er geboord/gedremeld moet gaan worden, omdat het eigenlijk niet voor een pc bedoelt is : bevestiging moederbord/aansluiting voeding ?
Daarom gaf ik je ook de link naar ICP (Industrial Computer Products) die heeft dus kasten waar je niets aan hoeft te doen, maar gewoon direct je VIA bord in kan hangen. Alle aansluitingen zitten er dus al op, inclusief een voeding van 180W kost de goedkoopste kast € 142,50 (of bij >10 €133,50). (en zonder aansluitingen aan de voorkant, volgens mij de 19"kast die je zoekt...)

[ Voor 8% gewijzigd door Rum op 11-06-2004 10:34 ]

• mabarto
Rum schreef op 11 juni 2004 @ 10:29:
[...]

Daarom gaf ik je ook de link naar ICP (Industrial Computer Products) die heeft dus kasten waar je niets aan hoeft te doen, maar gewoon direct je VIA bord in kan hangen. Alle aansluitingen zitten er dus al op, inclusief een voeding van 180W kost de goedkoopste kast € 142,50 (of bij >10 €133,50). (en zonder aansluitingen aan de voorkant, volgens mij de 19"kast die je zoekt...)
Ja, alleen deze kast bevat dus nog bays voor cd-rom/e.d.

• Rum

Rum

barto018 schreef op 11 juni 2004 @ 11:08:
[...]

Ja, alleen deze kast bevat dus nog bays voor cd-rom/e.d.
Dan lijkt het me nog altijd een makkelijkere oplossing dan die van de conrad (die zijn namelijk helemaal leeg, dus je moet zelfs alle bevestigingen voor mobo, voeding en HD nog maken. Als je dan persee een zwart front wil dan plak je er gewoon een zwarte plaat overheen. Dat lijkt me minder werk dan een hele kast prepareren... Ik spreek uit ervaring omdat ik zelf ook bezig ben met een 1U 19"kast. Ik heb alleen gratis een lege kast (zoals die van conrad) gekregen. Daarnaast is het prive, dus vind ik het nog wel leuk om te prutsen, maar het lijkt mij dat jullie kant en klare kosten willen.

Als jullie er meer afnemen, dan zal een bedrijf als ICP best wel bereid zijn om voor jullie een dicht frontpanel te maken....

[ Voor 9% gewijzigd door Rum op 11-06-2004 12:08 ]

Pagina: 1