ik wil graag dat mijn broer die een straat verderop woont naar mijn ftp kan verbinden
Alleen zitten we met het probleem dat hij ook @home heeft en dus indezelfde range zit, de boel wordt daarom geblockt.
Nu heb ik kunnen vinden dat je met route add, het ip van iemand toegang kan geven, in cmd als volgt: "route add [ip van broer] [gateway],
mijn broer kan hier netjes het ip van van de @home internet gateway toevoegen,
ik kan echter alleen het lokale adres van de router, logisch want dit is het gateway adres wat ik gebruik.
is er een mogelijkheid om peer-to-peer te connecten naar elkaar, icm met mijn router?
ik kan een router tabel in de router wijzigen, die is nu als volgt:
waarbij de xjes de range van @home is
wie weet hoe ik peer to peer toegang kan krijgen?
Alleen zitten we met het probleem dat hij ook @home heeft en dus indezelfde range zit, de boel wordt daarom geblockt.
Nu heb ik kunnen vinden dat je met route add, het ip van iemand toegang kan geven, in cmd als volgt: "route add [ip van broer] [gateway],
mijn broer kan hier netjes het ip van van de @home internet gateway toevoegen,
ik kan echter alleen het lokale adres van de router, logisch want dit is het gateway adres wat ik gebruik.
is er een mogelijkheid om peer-to-peer te connecten naar elkaar, icm met mijn router?
ik kan een router tabel in de router wijzigen, die is nu als volgt:
code:
1
2
3
4
| 0.0.0.0 x.x.x.1 x.x.x.0 x.x.x.75 192.168.1.0 192.168.1.1 127.0.0.1 127.0.0.1 |
waarbij de xjes de range van @home is
wie weet hoe ik peer to peer toegang kan krijgen?