DC++ vertraagt verbinding enorm

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Titel zegt het al. Wanneer ik DC++ aanzet wordt de verbinding (in het hele netwerk) enorm veel trager en krijg ik een superhoge ping. Netlimiter op 1 kb/s upload (wat ik niet leuk vindt:() aanzetten werkt niet en er staan maar iets van 3 downloads open ofzo. Qua CPU verbruikt ie ook eigenlijk niets...

Toch wordt de verbinding veel te traag. Wat kan ik hieraan doen?

Keb btw breedband kabel, dus 2560/256 kbs of 320/32 KB/s (binnenkort 500/64 >:) )

[ Voor 11% gewijzigd door kikibu op 10-06-2004 19:33 ]

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23

DJTimo

Cuyoapart.mza

Ik ken DC++ niet goed, maar misschien dat dit progsel teveel connections opent. Op een gegeven moment zit je modem aan zijn max. verbindingen en blijft er dus weinig over. Kun je dat zien op de een of andere manier in DC++?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• kikibu
Dat dacht ik ook al, want bij Azureus is dit ook het geval. Maar in DC++ kan je dit niet zien, als je bij Netlimiter kijkt zie je maar iets van 12 ip's waar DC++ naar geconnect is (misschien alleen de hubs?)....

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

DC++ kent geen multipoint downloads dus er wordt 1 connectie per hub en 1 connectie per up/download aangemaakt. Dat kan dus niet het probleem zijn.

Verder gaat het meer om het aantal uploads dan het aantal downloads, aangezien je upstream meestal veel sneller vol zit. Heb je niet per ongeluk het aantal uploadslots hoger gezet dan nodig is?

This can no longer be ignored.

• kikibu
Ik heb het aantal upload slots staan op 6, dat is toch niet te veel?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
probeer het toch is om die slots iets lager te zetten, misschien ligt het dan toch daaraan :)

succes

• kikibu
Heb het net geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik zie ook niet zo veel uploads staan ofzo, maar een stuk of 3 ofzo en die gaan niet meer dan 1 KB/s.

Is er nog iets anders? Heeft iemand anders dit ook al gehad? Kan het er ook aan liggen dat ik naar 7 hubs geconnect ben?

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:45
uhm heb je het probleem ook zonder dat je netlimiter aan hebt staan. dus ook uit je achtergrond processen hebt gehaald?
want dit progje zamelt alle pakketjes die worden verzonden, heen en weer, op en laat netjes van ieder progje omstebeurd een pakketje door. dus zkr met multiplayer games is dit zeer KL*te.

ik heb verder meer goeie ervaringen met netpeeker.

verder kun je proberen een nieuwere of een oudere versie van dc++ erop te zetten. ik heb het al een tijdje gehad dat dc++ niet meer lkkr liep (duurde lang voor maken van connecties e.d.) en als ik die versie verwijderde en een nieuwere/oudere op zette dan werkte alles weer als een zonnetje.

en kijk of je dc settings goed staan. dat passive/active gebeuren.... of mischien heeft je router/hub/switch/ or what ever een gare firewall die alleen die verbindingen een beetje lagged. check it out and good luck

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-08 18:09

Archimond

Lopende Helpdesk

Zelf heb ik wel dc++, maar 3.06, omdat hashen zo irritant is en op p3 500mhz niet echt lekker is.

- probeer zonder firewall te draaien (ik weet gevaarlijk, maar doe ik ook als ik UT2004 speel, anders te 5ms hogere ping)

- Laat maar 1 of liefst geen mensen van je downloaden (ff proberen met alleen windows map sharen voor niet te lang) en zet je slots op 1.

- probeer eens in 1 of liefst geen hubs 1 iets downloaden en dan te kijken

- Download van www.speedguide.net tcptoptimizer om register aanpassingen:
zet de window op 41280, window scaling on, conn/server 100 en de 1.0 server 40

- Testen met je upload channel van je modem welke beste is (duurt lang weinig winst)

- Als je goede ping wilt hebben in een netwerk helpt een hoge upload dus ADSL ook erg veel (corrrect me if i'm wrong), Xs4all heeft een lekker ping van 12ms in de steden.

Ik denk wel dat het grootste probleem de lage upload/tweaking is, ik heb zelf muziek aan, speel UT2004 met beetje schokken en dc++ en shareaza ook aan, alleen met upload op 1kb/s in netlimiter (en dat op P3 500mhz GF2 _/-\o_ winXP xtrme tweaked)

p.s. Jij hebt @home breedband, me2 :) en op 1 juli gaat het lekker snel met downloaden.

• kikibu
Het probleem doet zich ook voor met netlimiter uit. Maar die moet ik nou eenmaal wel aanhebben anders gaat mijn hele upload eraan.

Ik heb tevens bijna alle dingen gedaan wat jij zei, het lijkt iets te helpen, maar moet nog even goed testen straks (met andere pc uit netwerk).

Ik heb trouwens nog een probleem in zowel Overnet (edonkey), Azureus als oDC en DC++. Om de minuut ofzo of minder, gaat de download snelheid 5-10 seconden naar 0 en daarna gaat ie weer vrolijk verder. Heeft iemand anders ook dit probleem?

Btw ik heb een kabelmodem (motorola) -> router (switcom, nieuwste firmware) -> hub en de computer in kwestie is DMZ dus geen firewall.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-08 18:09

Archimond

Lopende Helpdesk

Waarom hub+router? die router kan toch zowel als switch en router ingesteld worden zodat je netwerk hebt.

- Heb je al geprobeerd om direct op de modem aan te sluiten en dan met een andere goeie kwaliteit kabel en check dan of die het doet.

- Kan dus goed mogelijk zijn dat je kabel ergens bekneld/stuk is.

• kikibu
Omdat het alleen een router is, niet router + switch/hub. Ligt er al 2 jaar :)

De kabel is iig niet bekneld. Dat weet ik cker :)

• kikibu
Maar is er nog iets anders aan te doen? Ik kan toch niet gewoon pech hebben?

Verwijderd

Iemand nog een idee? O-)

Verwijderd

neem eens een kijken op
http://www.home.karneval.cz/00007467/index_en.html
en haal czdc++ 4.01(d)
kan je upload cappen (sssttttt niet door vertellen hoor)
somige hubs vinden dat niet lekker :P
maar tis wel een uitkomst :D

Verwijderd

Dan krijg je inderdaad bij de helft van de servers de volgende melding:
You are being banned because: - Bandwidth limiting client
Niet echt wat ik zoek dus. En aangezien het upload cappen met CZDC++ hetzelfde principe is als met een programma als NetLimiter en BandwithController de bandbreedte beperken, denk ik ook dat je met deze cliënt nog steeds hoge pings hebt.

• kikibu
Nee, inderdaad. Bandwith cappen is niet de oplossing helaas .... :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 12:46:
Dan krijg je inderdaad bij de helft van de servers de volgende melding:

[...]

Niet echt wat ik zoek dus. En aangezien het upload cappen met CZDC++ hetzelfde principe is als met een programma als NetLimiter en BandwithController de bandbreedte beperken, denk ik ook dat je met deze cliënt nog steeds hoge pings hebt.
is allemaal mischien waar :P
maar ik zit wel lekker op 20 hubs :P met 1 slot ;)
lol

en czdc++ heeft wel TTH _/-\o_

beste uitvinding sinds DC++

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:04

mrsar

waar een sar is,is een wodka

20 hubs...zoveel heb ik er niet eens nodig.... zit er op 3,welke allemaal minimaal 300TB share hebben (moet je vaak ook min 100gig sharen)en tot dusver heb ik nog geen andere hubs nodig gehad (hint: BBB hubs)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• kikibu
Ok allemaal leuk en aardig en bedankt :) , maar het is offtopic. Maar hier gaat het natuurlijk niet om, hoe kan ik het verhelpen dat mijn hele internetverbinding dichtslipt...

[ Voor 9% gewijzigd door kikibu op 13-06-2004 14:17 ]

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 13:25:
[...]

is allemaal mischien waar :P
maar ik zit wel lekker op 20 hubs :P met 1 slot ;)
lol

en czdc++ heeft wel TTH _/-\o_

beste uitvinding sinds DC++
@AlwaysConnected

en je vind jezelf nu natuurlijk niet associal maar vol op nederlander!!! shame @ u

jij een beetje downloaden van jan en alleman, en dan zelf niets terug doen. zo gaat dus heel het dc gebeure naar de kl*te. laat me raden, jij bent ook zo iemand die bijv. shrek 1 download, renamed naar shrek 2 en die vervolgens shared |:( :r (ohnee jij shared niet, sorry :/ )

@ TS
is het probleem al opgelost of nog steeds niet?

Verwijderd

Opperhoof schreef op 13 juni 2004 @ 15:32:
[...]

@AlwaysConnected

en je vind jezelf nu natuurlijk niet associal maar vol op nederlander!!! shame @ u

jij een beetje downloaden van jan en alleman, en dan zelf niets terug doen. zo gaat dus heel het dc gebeure naar de kl*te. laat me raden, jij bent ook zo iemand die bijv. shrek 1 download, renamed naar shrek 2 en die vervolgens shared |:( :r (ohnee jij shared niet, sorry :/ )

@ TS
is het probleem al opgelost of nog steeds niet?
Nope wil je me upload en download zien van deze en afgelopen maand voor DC :P
dan schrik je :D

hmz voor dat van TS tis kwesite van je upload als die dichtloopt loopt de rest van je verbinding ook dicht helaas , das een van het grootste problemen van DC
ze gan over 1 lijn en niet over 2 dan had je er geen last van :(
mischien dat daar ooit nog een oplossing vor komt ?
Pagina: 1