Toon posts:

ftp server is niet te bereiken.

Pagina: 1
Acties:
  • 768 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde eens een ftp server maken naar een laptop van mij. Hij hangt aan een router. Probleem: niemand van buiten kan op de server komen. Foutmelding: 'de naam of adres van de server kan niet worden omgezet'

Ik heb een e-tech router en ADSL-verbinding.

Wat ik heb gedaan:
diverse ftp programma's gebruikt zoals bulletproof. Lokaal werkt het wel.

Bij de router instellingen heb ik de poort die ik ook in het programma heb open gezet en gelinkt naar de betreffende pc. Verder heb ik de ip van die pc handmatig ingesteld zodat die er geen een krijgt van de router.

Het OS is 98, dus ik kan het niet met IIS doen.

Ik connect via de naam van de pc, want het ip-adres op inet van de router is .... en die kan ik zelfs lokaal niet bereiken.

JSS-edit: je externe IP-adres rondstrooien is niet bepaald slim ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 19:07 ]

Verwijderd

Dat je hem lokaal niet kunt bereiken hoort, je router ondersteunt geen NAT-loopback. Dat kunnen dus alleen mensen buiten jouw netwerk.

Probeer het eens op het interne IP-adres, dan weet je in ieder geval of dat werkt.

Wat betreft je foutmelding; dat heeft te maken met DNS. Vraag eens een vriend te connecten naar je externe IP-adres of hostname.

Oh, en een move naar Network Troubleshooting.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Geef aan die maat gewoon even je externe IP adres (ipv aan ons ;)) en laat hem daarheen connecten. Jouw PC-naam werkt namelijk alleen op een LAN (anders zou ik bij wel heeel veel pc's uitkomen als ik ging FTP-en naar \\server :))

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 10 juni 2004 @ 19:20:
Geef aan die maat gewoon even je externe IP adres (ipv aan ons ;)) en laat hem daarheen connecten. Jouw PC-naam werkt namelijk alleen op een LAN (anders zou ik bij wel heeel veel pc's uitkomen als ik ging FTP-en naar \\server :))
Ja maar dat werkt dus neit

Verwijderd

Heb je dat geprobeerd?

En heb je het nu ook al intern geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja intern heb ik al geprobeerd, staat al in de eerste post. Hij komt nu een heel eind (bulletproof) maa rop het laatst:

(000003) 10-6-04 20:08:57 - glen (***.***) > 425 Cannot open data connection (10060).

Verwijderd

Ok, welke poorten heb je precies geforward en doen zowel je server als de client PASV?

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ben erg noob. Hoe moet je precies passive / active regelen

de server draait op poort 2222
en ik heb 2100:2300 geforward

EDIT : ik heb nu wel in een ander proggie, waar die ongeveer dezelfde fout geeft. pasv instellingen gevonden. Het ip staat daarvan op 0.0.0.0
en de poortreeks op 1024-65....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 20:44 ]

Verwijderd

De client moet met PASV connecten en je zult dit in BPFTP waarschijnlijk moeten allowen of er poorten voor instellen en die ook mappen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 20:44:
De client moet met PASV connecten en je zult dit in BPFTP waarschijnlijk moeten allowen of er poorten voor instellen en die ook mappen.
Ja en hoe doet die dat. Het kan dus niet in gewoon IE begrijp ik, dat zou erg ajmmer zijn.

Verwijderd

Ik heb ook een e-tech router en draai zelf apache en een ftpserver en werken perfect bij een ftp server moet je de gekozen porten open zetten bij jou dus 2222
en ook port 20 voor de data transver

Veel sucess Restrike...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:08:
Ik heb ook een e-tech router en draai zelf apache en een ftpserver en werken perfect bij een ftp server moet je de gekozen porten open zetten bij jou dus 2222
en ook port 20 voor de data transver

Veel sucess Restrike...
20 had ik nog niet open nu wel 20-22

maar blijf houden zodra iemand van buiten af connect:
'21:09:42.420 [4294719055] 421 Failed to create data connection socket.' bij quick and esay ftp en 'cannot open data connection' bij bulletproof.

Heb poort 20t/m 22 geforward

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 21:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:15:
[...]

20 had ik nog niet open nu wel 20-22

maar blijf houden zodra iemand van buiten af connect:
'21:09:42.420 [4294719055] 421 Failed to create data connection socket.' bij quick and esay ftp en 'cannot open data connection' bij bulletproof.

Heb poort 20t/m 22 geforward
En als je die ip van die pc nou in de DMZ zet?
ik raad dan wel goeie firewall aan
want alle porten staan dan open en dan testen
dan weet je teminste of het aan de porten ligt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 22:06:
[...]

En als je die ip van die pc nou in de DMZ zet?
ik raad dan wel goeie firewall aan
want alle porten staan dan open en dan testen
dan weet je teminste of het aan de porten ligt
Heb ik gedaan. probleem blijft. De poorten staan volgens mij goed. In passive mode heb ik de ip van de router, en de poortenrange heb ik overgenoem in de routerinstellingen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Hmmm... ik snap niet wat we allemaal moeilijk doen, of ligt het aan mij...

Uurtje geleden ftp server geinstalleerd, cerberus ftp in mijn geval, die luisterd naar de interface 10.0.0.10 (zijn ipadres). Ik heb in mijn router poort 20 en 21 geforward, en het werkt.

Vrienden gaan naar ftp://user:ww@i-cey.net en ze kunnen up en downloaden.

Voor de mensen die er op klikken (en nog wat andere mogelijkheiden uitproberen), en zotezien vrij veel mensen in mijn logfiles... denken jullie nou echt dat ik zo stom ben 8)7

213.224.83.*
62.131.252.*
62.251.30.*

Om maar een paar voorbeelden te nemen B)

[ Voor 29% gewijzigd door Icey op 10-06-2004 23:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
HTTP server access
All
Restricted
LAN
WAN Specify IP : ip van router heb ik ingesteld
Subnet Mask : 255.0.0.0
HTTP server port
: 80
--------------------------------------------------------------------------------

FTP server Disabled
TFTP server Disabled

--------------------------------------------------------------------------------

DMZ Disabled
DMZ HOST IP

DHCP Relay Disabled Enabled
DHCP Target IP

IGMP Proxy Disabled
PPP reconnect on WAN access Disabled
PPP Half Bridge Disabled

Kloppen deze routerinstellingen wel=

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
FTP server Disabled ?

Verwijderd

Ftp server heb ik op Enabled staan

Verwijderd

Tja een virtual server aan maken in je router en door verwijzen naar het vaste interne IP van je PC/ftp-server poortje 20 :-) maar dat was al genoemt!
Verder zou een firewall op je PC/ftp-server roet in het eten kunnen gooien denk ook aan XP's interne firewall!!!

TIP Serve-U is een goed programma om als FTP server te gebruiken!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu wel. Ik heb in bulletproof pasv mode ingeschakelt en op poort 50000-50100 gezet. Die heb ik in de router geforward.

De meeste kunnen er nu op, alleen degene die achter een router zitten kunnen hem nog niet bereiken. Dat houd ik de error'cannot open data connection' Hoe los ik dit op?

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 12:04

pilsjesman

GEEN icon !

in een aantal ftp clients zoals bijvoorbeeld flashfxp heb je de optie 'site uses IP masq/NAT/non-routable IP'.
Vink deze aan en je kunt wel connecten als je achter een router zit, zolang je de pasv port range (wat je al goed hebt ingesteld in bovenstaande post) goed hebt.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er geen mogelijkheid om gewoon vanaf een browser te connecten als je achter een router zit, want dat wil ik graag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2004 @ 20:43:
Maar is er geen mogelijkheid om gewoon vanaf een browser te connecten als je achter een router zit, want dat wil ik graag.
Die is er hoor!
maar dan moet je wel je router en firewall goed instellen en een goed ftp prog gebruiken. bv serve-U
Volgensmij staan de oplossingen er tussen deze post.... succ6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 09:51:
[...]

Die is er hoor!
maar dan moet je wel je router en firewall goed instellen en een goed ftp prog gebruiken. bv serve-U
Volgensmij staan de oplossingen er tussen deze post.... succ6
Ik bedoel dus een mogelijkheid voor iemand die achter een router zit naar mijn ftp server te connecten vanuit een browser. Iemand die niet achter en routeer zit, daarvan lukt het al. Maar iemand die wel, die moet via een client en kan die dan niet via een browser?

• Ook

Ook

Yes I can!

FTP client achter een router = passive mode gebruiken = Internet opties --> Geavanceerd --> "Passief FTP Protocol gebruiken" aanvinken!

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op 15 juni 2004 @ 16:58:
FTP client achter een router = passive mode gebruiken = Internet opties --> Geavanceerd --> "Passief FTP Protocol gebruiken" aanvinken!
Helaas staat die optie er bij mij niet bij!

• Ook

Ook

Yes I can!

ff goed zoeken want die zit er al een behoorlijk tijdje in hor; je zoekt dus zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.spinney.cambs.sch.uk/SPOC/images/ie_option_advanced_ftp_passive.gif

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hem op deze pc inderdaad wel. Waarschijnlijk alleen vanaf win2k
Pagina: 1