[slackware] automatisch X (wmaker oid) starten

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-02 20:35

M-ThijZ

Riding on Rails

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig om een HTPC op te zetten met freevo. Het syteem moet nu helemaal automatisch starten, maar hier loop ik een beetje vast.
Op google/GoT heb ik al aardig wat zoekwerk verricht, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik heb geprobeerd op /etc/inittab te wijzigen zodat X ipv agetty gestart wordt, maar X kan op die manier niet starten, je krijgt nl Xauth errors.

Dit heb ik weten te omzeilen door:
code:
1
exec /bin/su - root -c "/usr/X11R6/bin/startx" < /dev/tty04 > /dev/tty05

(dit is van i-net geplukt dus er veel over uitleggen gaat niet).

Nu start de Xserver wel mooi op alleen kom ik in een session manager terecht, wat ik nog nooit heb gezien in Slackware, en daar wordt toch nog om user/pass gevraagt.

Ik hoop dat iemand mij stukje bij beetje kan helpen, en als iemand mij helemaal zou kunnen uitleggen hoe ik X + Freevo kan starten zou dat perfect zijn.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
In inittab kan je de initial runlevel aangeven, dat staat nu waarschijnlijk op 3, maar als je daar 5 van maakt dan start-ie XDM op.

Met man inittab zie je hoe je de initial runlevel aangeeft. Maak er nooit 0 of 6 van, dat is erg onhandig.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

in slackware is het X-runlevel 4

staat ook in het commentaar in /etc/inittab trouwens :?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Inderdaad, dit is gewoon zoekwerk, iets wat imho je eigen taak is en niet die van ons. Nos is geen helpdesk.

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.