After FX 6.5 is uit

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
de Adobe AFX 6.5 faq

1. Waarom hier posten ?

Omdat het nog dus nog niet gepost is:
After FX is het special effects programma voor de massa en wordt hier veel gebruikt. Het staat nog steeds zijn mannetje naast combustion en digital fusion maar schijnt het af te leggen tegen shake. Dat gaat nu veranderen, althans, dat beweerd adobe: http://www.adobe.com/products/aftereffects/main.html

2. Wat is er zo luxe aan 6.5?

Het beloofd eindelijk goed te gaan samenwerken met de adobe CS serie. Combustion had nog een betere integratie met Photoshop en dat moet Adobe een doorn in het oog geweest zijn. Voorts hebben ze het script taaltje uitgebreid (afx expressions) en heeft het proggel (eindelijk) DV throughput.

3. DV throughput ?

Yes, dat betekend dat je je dv cameratje op je firewire kunt aansluiten en direct kunt previewen op DV (en dus ook kunt 'printen' naar een Digitaal Videotapeje) zoals premiere dat al sinds 5.5 kan

4. Nieuwe Effecten ?

Jazeker wel, volgens de pdf hebben ze 60 nieuwe plugs en effecten gebouwt die allemaal lijken op effecten die er al langer waren maar die je apart moest kopen. Waaronder een werkend particle system (eindelijk) en een soort shine-achtig effect dat ze lightburst hebben genoemd.
Ook hebben ze veel effecten waaronder levels, van 8 bit naar 16 bit getrokken. (wat best nonsense is want dv is ook maar 8 bit diep)

5. Kleurcorrectie ?

Ja eindelijk; je hoeft niet meer looks-suite te kopen a 3000 euro, want er zit eindelijk een looks-suite IN after fx.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/afx.jpg

Nu je dus geen shine en looks suite meer hoeft te kopen ben je voor 1000E eigenlijk klaar. Al met al scheelt je dat dus gewoon 4 a 5000 euro. Ik ben nu bezig de demo binnen te halen, meer vanavond als ik hem ga testen :)

voor meer info: http://www.adobe.com/prod...dfs/aftereffects_nfhs.pdf

Stoer; Marduq

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
heeft After Fx enige toevoegene waarde als je alleen maar films monteerd en text erbij zet. Ik gebruik nou premiere 6.0. Ik heb de nieuwe premiere proberen te instaleren (de tryout). Maar die weigerde te instaleren op mijn win2k bak :(

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
zirus schreef op 10 juni 2004 @ 19:53:
heeft After Fx enige toevoegene waarde als je alleen maar films monteerd en text erbij zet. Ik gebruik nou premiere 6.0. Ik heb de nieuwe premiere proberen te instaleren (de tryout). Maar die weigerde te instaleren op mijn win2k bak :(
nee,

after fx gaat over post-productie, het is een fotoshop voor bewegend beeld. Dus kleurcorrectie, special effects, bluescreening, beeldcorrectie, tracking... dat soort dingen.

[ Voor 21% gewijzigd door XangadiX op 10-06-2004 19:57 ]

Stoer; Marduq

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 06:15
Download 120MB Windows versie: http://download.adobe.com...ts/win/6.x/AE6_Tryout.zip

Hoef je je ook niet te reggen @ Adobe ;)

[edit] zo te zien is er nog geen trial versie van 6.5, via de link hierboven krijg je dus 6.0

[ Voor 25% gewijzigd door Sir_Killalot op 10-06-2004 23:24 ]

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik ben al een week nu bezig mijn snode werkgever te overtuigen van het nut van de nieuwe versie. Misschien ook meteen een reden om wat anders CS software te kunnen kopen :)

|{ brrr }] |

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 06:15

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik kan nou niet zeggen dat ik onder de indruk ben hoor, vindt ik Shake en Digital Fusion toch een stap beter. De integratie met PhotoShop vindt ik zelf niet zo belangerik eigen, heb meer interesse in de integratie met de verschillende 3d programma's zoals Softimage en Maya. en de ondersteuning voor de openstandaarden zoals OpenFX (zo heette het volgens mij, ondersteuning door eyeonline en D2 software). Verder vindt ik de kleurcorrectie niet echt fantastisch, gebruik ik toch liever een specialitisch programma voor zoals Discreet Lustre.

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje vind tegenvallen; dacht dat het meer was. De scripting mogelijkheden zijn leuk, maar nu niet echt dat je zegt overweldigend. Xlr8 is ook aardig, maar werkt alleen in grote composities. Ben eigenlijk nu meer tijd aan het steken in combustion dat native eigenlijk veel betere kleurcorrectie tools heeft ;)

over de integratie met 3d ben ik al helemaal niet te spreken; van alles beloven en dan helemaal niks doen. Dat vind ik echt slecht.

verder vallen de 'nieuwe' plugins me erg tegen, meestal gaat het om plugins die ik al had en die nu native geworden zijn.

alienfruit; als jij werkelijk lustre goed beheerst mag je het me komen uitleggen (of ben ik erg geinteresseerd een stel goede tutorials).
Heb jij een baas die 4000 dollar voor kleurcorrectie uitgeeft trouwens? De lut files die ik voor mekaar krijg zijn erg vet als je ze terugplaatst in combustion maar ik heb het idee dat ik het programma nog niet voor tien procent gebruik :/

[ Voor 14% gewijzigd door XangadiX op 03-07-2004 15:18 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1