Toon posts:

Radeon 9800 pro aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ìk wil mijn computer aansluiten op een tv met S-video kabel, maar ik krijg geen beeld.

ik heb het volgende geprobeerd:
-driver van videokaart geupdated, maar kon geen nieuwe drivers vinden
-gezocht op tweakers niet iets wat goed bruikbaar was
-gezocht op google niets dat bruikbaar was
-pc opnieuw opgestart.

ik wil dus instellen dat ik op mijn tv beeld krijg, hoe doe ik dat?

specs:

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 1
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
DirectX 4.09.00.0902 (DirectX 9.0b)
Computernaam LEX
Naam gebruiker lex1

Moederbord
CPU Type Intel Pentium 4HT, 3066 MHz (23 x 133)
Moederbordnaam Asus P4P800 (5 PCI, 1 AGP, 1 WiFi, 4 DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
Systeemgeheugen 512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (11/06/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart Hercules 3D Prophet 9800/9800Pro Series - Secondary (128 MB)
Video kaart Hercules 3D Prophet 9800/9800Pro Series (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Monitor Standaardbeeldscherm (HMEW302308)
Monitor Standaardbeeldscherm (HMEW302308)
Monitor Samsung SyncMaster 172T/176T/MagicSyncMaster CX176T/CX171T (Digital) [17" LCD] (HMEW302308)
Monitor Samsung SyncMaster 172T/176T/MagicSyncMaster CX176T/CX171T (Digital) [17" LCD] (HMEW302308)

Multimedia
Geluidskaart Creative SB0240 Audigy 2 Platinum Sound Card
Geluidskaart SoundMax Integrated Digital Audio (Asus)

Opslag
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6Y200M0 (200 GB, 7200 RPM, Serial-ATA/150)
Optische Station HP DVD Writer 200j (DVD:2.4x/2.4x/8x, CD:12x/10x/32x DVD+RW)
Optische Station TOSHIBA DVD-ROM SD-M1712 (16x/48x DVD-ROM)
SMART Status harde schijf OK

Partities
C: (NTFS) 194466 MB (177532 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Microsoft PS/2-muis

Netwerk
Netwerkkaart 3Com Gigabit LOM (3C940) (192.168.0.53)

Peripherieapparaten
Printer Canon i550
Printer Microsoft Office Document Image Writer
USB1 apparaat Intel 82801EB ICH5 - USB Universal Host Controller
USB2 apparaat Intel 82801EB(M) ICH5(-M) - Enhanced USB2 Controller
USB-apparaat Ondersteuning voor USB-afdrukken

Verwijderd

Als je alleen je videokaart vast maakt met een s-video kabel, dus geen normale monitor via de andere uitgang, dan moet het gewoon werken, zonder enige instelling te veranderen (ik praat uit ervaring). Het kan zijn dat het aan je tv ligt, heb je daar al goed genoeg naar gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Met windows 2000 prof deed ie het altijd wel, maar ik heb XP prof erop geinstalleerd, dus het ligt niet aan de tv

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik moet met mijn radeon altijd via eigenschappen.
Dus==> Rechtermuisknop->properties->settings->advanced->displays en daar TV ff aanzetten.

Als je DVDs ofzo wil kijke dan zou ik ook TV op primary zetten.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Verwijderd

Topicstarter
Chester schreef op 10 juni 2004 @ 17:52:
Ik moet met mijn radeon altijd via eigenschappen.
Dus==> Rechtermuisknop->properties->settings->advanced->displays en daar TV ff aanzetten.

Als je DVDs ofzo wil kijke dan zou ik ook TV op primary zetten.
kan het in het nederlands?

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:10

Beyond

Dussssss.......

Moeilijk he
rechter muisknop op bureaublad , eigenschappen, instellingen, geavenceerd , weergaves en daar tv aanzetten. Rode knop.

Al het goeie.......

Verwijderd

Topicstarter
Beyond schreef op 10 juni 2004 @ 18:00:
Moeilijk he
rechter muisknop op bureaublad , eigenschappen, instellingen, geavenceerd , weergaves en daar tv aanzetten. Rode knop.
dat is het probleem, weergaves staat er niet

• Chester
  • Niet online
heb je de ATI-configuratie scherm ofzow niet geinstalleerd?

Als je de driver compleet hebt geinstalled dan krijg je zo een scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~mehorny/screen.JPG

[ Voor 53% gewijzigd door Chester op 10-06-2004 18:10 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Control Panel installen van Ati.com

Edit:
Ff link op gezocht:
Deze moet je hebben:
http://www2.ati.com/drive...-8-02-040515a-015958c.exe

Problem solved :)

Wat bennen we weer behulpzaam vandaag :P

[ Voor 87% gewijzigd door Mister I op 10-06-2004 18:14 . Reden: Link opgezocht :) ]

• Chester
  • Niet online
Volges mij hoef je die control panel al een tijdje niet meer apart te installeren :?
Als ie de nieuwste drivers heeft dan hoort ie de control panel ook geinstalleerd hebben, tenzij hij natuurlijk heeft aangegeven die niet te willen installeren :p

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Chester schreef op 10 juni 2004 @ 18:13:
Volges mij hoef je die control panel al een tijdje niet meer apart te installeren :?
Als ie de nieuwste drivers heeft dan hoort ie de control panel ook geinstalleerd hebben, tenzij hij natuurlijk heeft aangegeven die niet te willen installeren :p
Ja als hij hem niet heeft dan heeft ie hem niet geinstalleerd. Misschien is het een kant en klare pc die die heeft gekocht en waar alles is voor geinstalleerd. Of hij loopt nog met absurd oude drivers. Of hij heeft alleen de Ati driver gedownload zonder control panel.

Verwijderd

Topicstarter
ja, het lag aan de driver, maar nu heb ik een nieuw probleem dat als ik een film oid wil kijken dan zie ik niets op winamp op de pc maar wel op de tv, hoe kan je ervoor zorgen dat ik het op allebei zie? (ik zie wel de skin ed van winamp)

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Dan moet je ze allebij op primary zetten.

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met club3d 9800pro, kreeg eerst geen beeld door de svideo maar gelukkig hadden ze stekkertje erbij die hem omzet in gele tulp of zo. als dat nog niet werkt kan je altijd in de control pannel iets van 'force detection' zodat hij net doet alsof alles oke is. meestal kan je dan wel testen waar het aan ligt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 10 juni 2004 @ 18:49:
Dan moet je ze allebij op primary zetten.
hoe doe je dat

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Op dit moment ff geen mogelijkheid om te kijken, maar uit m'n hoofd ga je weer naar dat tablad weergaves en dan druk je op tv en dan iets van primary of zo zetten.
Want je krijgt precies hetzelfde te zien als op je monitor?

Verwijderd

Post mijn probleem hier maar even, omdat ie betrekking heeft op "radeon 9800 pro aansluiten op tv". Dit is namelijk precies waar ik al een tijdje mee bezig ben.
Ik heb een tv en een monitor en heb de tv via mijn tv-out(svhs) met een verloopje naar composite aangesloten. Ik krijg op deze manier beeld.
Probleem is, dat ik op mijn monitor een andere resolutie wil dan op mijn tv, maar dit gewoonweg niet lukt. Heb de nieuwste drivers van ati, maar als ik mijn monitor resolutie verhoog naar 1280x1024 dan gebeurt dit ook met de resolutie (en frequentie) van mijn tv. Ik kan ze dus niet onafhankelijk instellen en gamen met een resolutie van 1024x768 op een frequentie van 60 hertz is best storend (aangezien mijn monitor dit ook op 100hz kan)
Heb ook zoon progje geinstalleerd, maar hierbij kon ik niet zeggen of deze echt werkte omdat hij om de 1 of andere reden automatisch de functie "extend my windows desktop to this monitor" aanvinkte (en niet af te vinken was)
Ik heb de tvout faq doorgelezen, alsmede meerdere topics, die geen van allen een oplossing boden....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 00:26:
Post mijn probleem hier maar even, omdat ie betrekking heeft op "radeon 9800 pro aansluiten op tv". Dit is namelijk precies waar ik al een tijdje mee bezig ben.
Ik heb een tv en een monitor en heb de tv via mijn tv-out(svhs) met een verloopje naar composite aangesloten. Ik krijg op deze manier beeld.
Probleem is, dat ik op mijn monitor een andere resolutie wil dan op mijn tv, maar dit gewoonweg niet lukt. Heb de nieuwste drivers van ati, maar als ik mijn monitor resolutie verhoog naar 1280x1024 dan gebeurt dit ook met de resolutie (en frequentie) van mijn tv. Ik kan ze dus niet onafhankelijk instellen en gamen met een resolutie van 1024x768 op een frequentie van 60 hertz is best storend (aangezien mijn monitor dit ook op 100hz kan)
Heb ook zoon progje geinstalleerd, maar hierbij kon ik niet zeggen of deze echt werkte omdat hij om de 1 of andere reden automatisch de functie "extend my windows desktop to this monitor" aanvinkte (en niet af te vinken was)
Ik heb de tvout faq doorgelezen, alsmede meerdere topics, die geen van allen een oplossing boden....
Same here, ik kan de resolutie van mijn tv gewoon niet bepalen. Dit komt denk ik doordat ati de tv niet herkend, want ik moet hem zowiezo forceren om die tv te herkennen. Mn monitor heeft wel andere resolutie dan mijn tv, maar de desktop op mijn tv is maar half (als ik met de muis heen en weer ga schuift ie naar de rest van de desktop) Maar sinds ik alleen films kijk op mijn tv heb ik bij "overlay" theater mode geselecteerd, zodat ie iedere film dat ik opstart fullscreen op mijn tv laat zien. Moet zeggen dat dat prima werkt :)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
mijn TV herkentie wel maar een reso kan ik ook niet instellen
en die theater mode werkt alleen als de TV in "clone-mode"staat > zelfde reso als desktop (met max van 1024x768 voor mijn TV volgens mn kaartje)

maar ik hoor vaker dat de optimale reso voor je TV 720*4nogwat is, hoe stel je dat dan in voor je tv?
heb ook omega's gecheckt maar die doen ook niks

[ Voor 85% gewijzigd door Puppetmaster op 11-06-2004 14:19 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Ok, ik ben dus niet de enige met het probleem....maareuhm nu nog de oplossing.
Het progje dat ik geprobeerd had heette trouwens ultramon...maar die werkte dus niet....maybe bij de mensen die hetzelfde probleem hadden wel? http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Verwijderd

Met de omega drivers heb je wel extra resoluties, o.a. 720x480. Alleen het beeld was 1 of 2 cm naar rechts verschoven (zwarte rand) en het is me niet gelukt die weg te krijgen. Nog een nadeel: hij geeft NTSC aan, de catalist PAL, dat lijkt me toch beter (of misschien maakt het niks uit, slaat het alleen op de 60 Hz).

Het beeld is op het eerste gezicht even goed.

Sinds ik de omega driver heb geinstalleerd, heb ik problemen met Far Cry. Catalist terugzetten helpt niet. Misschien dat het er niks mee te maken heeft, maar op dit forum worden vaker rare problemen met omega gemeld.
Pagina: 1