Ik heb een 3,5 jaar oude PC. Gister (tijdens de hitte golf) bevroor het beeld ineens en sindsdien doet hij het niet meer. Het resultaat als ik probeer op te starten is niet elke keer hetzelfde. Meestal als ik hem aan zet begint de fan met draaien en verder gebeurt er niks. De Harde schijf en de CD spelers gedragen zich alsof de PC gewoon uitstaat. Maar soms start hij wel op en bevriest dan vervolgens tijdens het opstarten. De momenten waarop hij bevriest varieren, soms is het al tijdens de self tests, soms tijdens het laden van XP en ook een paar keer terwijl ik in het bios menu zat. Als hij wel begint maar dan bevriest dan gedraagt hij zich hetzelfde als wanneer hij helemaal niet opstart, dus de HD en CD's staan dan uit. Mijn eerste gedachte was dat het de voeding kon zijn, maar met een andere voeding was het resultaat nog steeds hetzelfde. Ik heb ook alle aangeslote kaarten gecontrolleerd op andere systemen en daar ligt het ook niet aan. Ook de harde schijf heb ik gecontroleerd en dat is ook niet het probleem. Verder heb ik ook de CMOS gereset wat ook geen resultaat had. De enige dingen die nog over zijn waar het aan kan liggen zijn het moederbord, de processor of het geheugen. Het is geen compatibility probleem aangezien deze setup al 3,5 jaar onveranderd heeft gedraaid.
Dit is de hardware die er in zit:
Moederbord: MS-6340
Processor: AMD Athelon 1Ghz
Geheugen: 2 x Apacer 128 MB UNB PC133 CL3
Dit is de hardware die er in zit:
Moederbord: MS-6340
Processor: AMD Athelon 1Ghz
Geheugen: 2 x Apacer 128 MB UNB PC133 CL3