[2003] Hangt zo'n 3 keer per dag

Pagina: 1
Acties:

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb een Windows 2003 Web Edition server met geinstalleerd:
- Windows 2003 web (duh :P)
- IIS (met ASP, ASP.net, PHP 4.3.7)
- DNS
- MDaemon (email)
- MySQL

Hierop draaien verschillende websites.

Nu het probleem: 3 keer per dag oid. slaat de server een kwartier vast en hierna doet hij het weer normaal. In dit kwartier pingt hij wel terug, DNS doet tie ook (gedeeltelijk) maar mail, web en databases staan dan gewoon stil.

Als ik op de server zit staat hij daar ook gewoon stil maar cpu usage is gewoon normaal.

Wat zou dit kunnen zijn? :{

Wat ik al heb geprobeert:
- Moederbord vervangen
- HDD vervangen
- Overnieuw geinstalleerd

en nog steeds dezelfde problemen. :{

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

heb je al in je eventviewer gekeken? start > run > eventvwr (enter)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Brak geheugen? Haal er eens memtest86 over heen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Kix@$$
Mja in eventviewer staat niks... Behalve dat de HTTP requests die tijdens dat kwartier binnenkomen dus een time-out krijgen.

Geheugen ook al nagekeken, was goed, maar is zowiezo vervangen met nieuw mobo e.d.

Ik ben nu de Performance monitor aant kijken totdat tie vastloopt... :{

• tweakduke
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Probeer eens een uitgebreide scandisk op je schijf, misschien heeft die wel een bad cluster waardoor die hangt.

Tweakers Discord

• Kix@$$
tweakduke schreef op 11 juni 2004 @ 11:22:
Probeer eens een uitgebreide scandisk op je schijf, misschien heeft die wel een bad cluster waardoor die hangt.
Mja HDD is al vervangen...

Verwijderd

*schop* we hebben nog steeds hetzelfde probleem. Het ding blijft nog steeds hangen.De server was zo ontzettend langzaam dat rebooten 30 minuten heeft geduurt.We hebben gekeken of die hoge load had, heeft die allemaal niet. Zowel CPU als memory niet. Memory hebben we tevens vervangen.Om die memory te vervangen zijn we naar redbus geweest, hebben we hem helemaal doorgelicht, maar niks te vinden.Geboot, en hij deed weer.En reuze vlot ook. Tot de volgende dag. Toen bleef die weer hangen, site lagen eruit, remote desktop wou niet.

Wormen en virussen hebben we tevens ook al geheckt.Raid array die lek is kan ook niet, aangezien het geen raid is.

Tevens is dit alles 5 a 10 min op een dag. Daarna is alles weer goed.
Alle device drivers zijn ook al geupdate, en geen resultaat

Wat erop draait is het volgende :

IIS met PHP en Perl
MDeamon (mail)
DNS
MySQL

{Quote]Quote:
Gebruik je de ISAPI versie van PHP? Zo ja, dan gaat daar mijn eerste verdenking naar uit. Die DLL hebben ze namelijk nog nooit fatsoenlijk voor elkaar gekregen.

Verder: Staan er time-out meldingen o.i.d. in het application log of het system-log?
Als je taskmgr start, ga naar de tab processes, en laat de volgende kolommen zien: handles, threads, NON-Paged Pool, Paged pool, Mem Usage.
Kijk of daar wat tussen staat wat gestaag oploopt. [/Quote]

geen ISAPI. Wel time out meldingen.
De time out meldingen krijgen we op Iis
het event-id + description :

The script started from the URL '/Index.php' with parameters '' has not responded within the configured timeout period. The HTTP server is terminating the script.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

EventID 2216

Source: W3SVC-WP
PHP kon de IMAP extentie niet laden door te weinig virtueel geheugen...

Die foutmelding kregen we gisteren.

Hoop dat het duidelijk is zo :)

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 22:45
Kan het niet zijn dat het temaken heeft dat i iets op StandBy zet.

Kijk de settings eens na en zet alle Standby dingen op uit/off zoals monitor hdd enz.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou eigenlijk ook gaan denken aan een harddrive probleem, maar die heb je al vervangen, dan zou ik eens kijken naar een device driver - probeer eens zoveel mogelijk device drivers te pakken die bij Windows zelf zitten (dus gewoon de standaard vga driver van windows op 800x600 en geen specifieke drivers e.d.).

Daarnaast is het misschien de moeite waard om de settings van je virtueel geheugen eens te bekijken - zet deze eens op 'Auto' oid :)

Ook een logfile van perfmon welke je elke 5 minuten een sample laat nemen - en dan met name in de richting van physical disk performance - zou je misschien inzicht kunnen geven? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals elevator al zegt, wat is de verhouding virtueel/fysiek geheugen? Heb gemerkt dat sommige services daar best wel op kunnen hangen. Hoe heb je verder de prestatieinstellingen staan in de eigenschappen van "deze computer > tab geavanceerd > performance" ? Achtergrondservices of Programma's?

Heb je misschien op die tijdstippen ook pieken in dataverkeer? (wellicht eens op de switch/router kijken). Zie je iets in de Performance Monitor op het moment dat de server vastloopt? Voeding ook al eens vervangen of wellicht de voltages eens goed doormeten? Heb je verder al eens bij de server gestaan op het moment dat dit gebeurt of is het echt volstrekt willekeurig wanneer de vastlopers gebeuren? Loopt deze echt vast? Misschien al eens de netwerkkaart vervangen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Staan er in de EventVwr geen RPC foutmeldingen? Als dit wel het geval is dan kan je een server (NT4 tot aan 2003) vaak gewoon wel pingen maar niet benaderen. Als dit wel het geval is, kijk dan eens of je netwerkkaart om een een of andere reden niet overbelast is. Dat genereerd namelijk RPC timeout errors. Een oorzaak kán dat er in je netwerk een apparaat staat dat loopt te bradcasten. (Heb ik gehad omdat ik een printer had die IPX liep te bleren). Kijk ook eens of er een tijdspatroon inzit. Misschien dat je virusscanner (actief) staat te monitoren.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
Kix@$$ schreef op vrijdag 11 juni 2004 @ 11:21:
Mja in eventviewer staat niks... Behalve dat de HTTP requests die tijdens dat kwartier binnenkomen dus een time-out krijgen.

Geheugen ook al nagekeken, was goed, maar is zowiezo vervangen met nieuw mobo e.d.

Ik ben nu de Performance monitor aant kijken totdat tie vastloopt... :{
Lijkt mij handig dat je kijkt of de performance monitor op de achtergrond blijft doorlopen wanneer de machine vaststaat. Ik zou zowieso scannen op page file, netwerkactiviteit, I/O devices, hd's en processor load.

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Kan het niet zijn dat in een van je applicaties (bv ASP) een memory leak heeft? (bv door niet afgesloten objecten?)

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Gebruik je een Fast T kaart?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Pagina: 1