Sony netMD speelt niet meer af.

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 09:59

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Sinds een geruime tijd heb ik een sony netMD mz-n505. Deze heeft het altijd perfect gedaan tot ik op een gegeven moment nieuwe nummers op mijn (bijna nieuwe) schijfje wilde zetten. Toen las de Minidisc alleen de eerste 13 nummers. Later heb ik nog een keer nummers op LP4 erop gezet en die kan hij niet meer lezen. Erop zetten lukt wel en de titel weergeven ook. Hij speelt alleen niet af.

Mijn garantie is verlopen dus naar de fabrikant sturen heeft geen zin.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Verwijderd

Dit lijkt erop alsof de laser is uitgestorven (wel schrijven, niet lezen). Ik neem aan dat je al meerdere schijfjes hebt geprobeerd?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ja dat heb ik al wel gedaan. Dus dan heb ik hem teveel gebruikt :( . Een nieuwe laser zal wel goed veel kosten zeker 8)7 . beter een nieuwe kopen dus!

Verwijderd

Je MD hoeft zeker niet teveel gebruikt te zijn (dan heb je hem veel heel veel gebruikt :)). Eerder valt te denken aan schokken, temperatuurwisselingen en andere dingen die de laserunit kunnen beschadigen. Overigens kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen of het idd een kapotte laser betreft, maar daar lijkt het wel op.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het kan van alles zijn, dat is de ellende :)
En ook al ga je heeeel voorzichtig met je MD om, toch gaan ze soms spontaan kapot. :(

Je zou de lens nog kunnen reinigen met wat alcohol.
Met heel veel mazzel is die gewoon vuil. :)

Senile! Senile Oekaki

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Heb alles geprobeerd maar moet dus een nieuwe kopen. Ik zit te denken aan een aiwa net md. Is dat wat?

Verwijderd

Iedereen moet massaal overstappen op de compact disc players(wie die naam in vredusnaam heeft verzonnen compact tsss).Die zijn tenminste goed te maken.Ik had ook zoiets gehad een paar jaar terug met een md van sharp discplay ontregeld.
Ik had garantie maar het viel een beetje op dat er nogal wat deuken in zaten.
Dat is in die tussentijd niet het eerste voorval ik heb met de md speler.de md speler die ik nu ook alweer 3jr. heb al 4x terug gegaan helaas duurt dat opsturen zo lang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juni 2004 @ 23:10:
Iedereen moet massaal overstappen op de compact disc players(wie die naam in vredusnaam heeft verzonnen compact tsss).Die zijn tenminste goed te maken.Ik had ook zoiets gehad een paar jaar terug met een md van sharp discplay ontregeld.
Ik had garantie maar het viel een beetje op dat er nogal wat deuken in zaten.
Dat is in die tussentijd niet het eerste voorval ik heb met de md speler.de md speler die ik nu ook alweer 3jr. heb al 4x terug gegaan helaas duurt dat opsturen zo lang.
Als je niet tevreden bent over je md, post dat dan even niet in dit topic :)

@TS: als je voor een nieuwe md gaat, dan raadt ik je aan een Sony of een Sharp te nemen. Lees van tevoren wat reviews en je weet of het een goede is of niet. Sony heeft overigens ook NetMD.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
:( Om dit topic nog even een nieuwe opening te geven. Waarschijnlijk is de laser niet kapot maar is er een fout met de laser van de netmd want md's die ik een jaar geleden heb opgenomen speelt hij gewoon af. Iemand nu nog een idee hoe dit nou kan :S! :(

Verwijderd

Dat is gewoon dezelfde laser. Hieruit concludeer ik dan dat je controller en/of D/A-converter defect is geraakt.
Pagina: 1