Toon posts:

[Flash] Hoe frame uit movieclip onthouden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben een t-shirt ontwerp app aant maken, maar ik stuit op het volgende probleem :

na het model t-shirt en de kleur gekozen te hebben, moet er een ontwerp op het shirt geplaatst worden.

Dit is natuurlijk handig als dat meteen op je gekozen shirt en kleur kan.

Nu wil ik dat doen door na de kleur gekozen te hebben, een soort submit te maken, alleen weet ik niet hoe.

Ik ben heel de middag bezig geweest, maar dat loopt op niks uit.

Is er geen mogelijkheid om 1 frame van een movieclip te kopieren, of mee te nemen naar een andere scene?

want proberen aan te spreken wat de keuze was van de gebruiker lukt me totaal niet.

swf : http://vdven.tweakdsl.nl/VIDK2.swf

help!

Verwijderd

Wat mij het meest logische lijkt is de gekozen kleur (nadat de bezoeker op een kleur geklikt heeft) opslaan in een variabele.
Ik geloof dat als je die variabele in de _root van je movie (de hoofdtijdlijn) definieert, dat je het dan ook kan inlezen en wijzigen vanaf de _root van je andere scene.

Dus:

1) Gebruiker kiest kleur, sla gekozen waarde op in variabele
2) Gebruiker druk op Apply, stuur gebruiker door naar volgende scene
3) Volgende scene, lees variabele in en geef het t-shirt een kleur en zet de movieclip van de print op het gekleurde t-shirt.

Als ik niet helemaal heb begrepen wat je precies wilt, excuses dan, ik vond je uitleg een beetje moeilijk te begrijpen. ;)