Toon posts:

Tv/videorecorder-> ??->sony dcr-pc105->firewire->laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is mij verteld dat ik analoge beelden kan bekijken op mijn computer met behulp van een digitale videocamera zonder een analoge naar digitale convertor te kopen aangezien er een zou ingebouwd zou zijn in mijn videocamera. Ik heb de instellingen voor de videocamerea gevonden in de handleiding, en zo wat alle aansluiting geprobeerd die aan mijn tv hangen maar het wil maar niet lukken.

Mijn situatie

De distributie komt binnen op de videorecorder en dan gaat er zo een 'coax' kabel naar de tv.
Er gaat ook een scart van de video naar de tv;
Het is een philipps tv met aan de zijkant een 4-tal aansluiten maar naar mijn mening zijn dat allemaal ingangen en geen uitgangen tenzij dat ik verkeerd ben, een gele rode en witte en dan nog een s-video.

De kabel die gebruikt wordt tss de videocamera en tv werkt in die richting wel degelijk ik kan maw zonder problemen beelden van de videocamer op tv bekijken:
Die is aan de videocamera zijde specifiek voor die camera maar aan de tv zijde is het een s-video gele rode en witte MAAR WAAR STEEK IK DIE HET BEST IN ????,

Ik heb ze al afzondelijk geprobeerd in alle gaatjes ze passen maar niet ging ik probeer te captueren op een standaar programma zoals imovie fcp en nog een ander programa maar daar ligt het volgens mij zeker niet aan.

ps ik heb ook zo een scart naar rood wit heel en al in mijn video scarten gepropt maar lukt ook niet
:'(

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45
De scart-bus op de video is zeker ook voorzien van uitgangs-signalen, zodat je hier m.b.v. een adapter, met keuze-schakelaar voor in/out, van scart naar tulp (vaak ook s-video, maar dit signaal is niet aanwezig op de meeste vhs recorders) kunt gaan. Deze aansluitingen zijn dan geschikt als bron voor de analoge ingang van de camera.

De tv geeft mogelijk een uitgangs-signaal op de scart bij kijken naar de ingebouwde tuner of bij keuze van een van de ingangen op de zijkant.

Verwijderd

Topicstarter
ParkOverall schreef op 10 juni 2004 @ 19:39:
De scart-bus op de video is zeker ook voorzien van uitgangs-signalen, zodat je hier m.b.v. een adapter, met keuze-schakelaar voor in/out, van scart naar tulp (vaak ook s-video, maar dit signaal is niet aanwezig op de meeste vhs recorders) kunt gaan. Deze aansluitingen zijn dan geschikt als bron voor de analoge ingang van de camera.

De tv geeft mogelijk een uitgangs-signaal op de scart bij kijken naar de ingebouwde tuner of bij keuze van een van de ingangen op de zijkant.
Ah bedankt ik denk dat ik zo een adaptor maar eens ga zoeken diegen die ik heb heeft geen zo een in/out schakelaar

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:00:
Er is mij verteld dat ik analoge beelden kan bekijken op mijn computer met behulp van een digitale videocamera zonder een analoge naar digitale convertor te kopen aangezien er een zou ingebouwd zou zijn in mijn videocamera. (
Elke digitale videocamera heeft een ingebouwde A-D converter !

Let echter wel op, vaak is de ANALOG-IN aansluiting op je camera uitgeschakeld op de europese camera's. Meestal kan je wel een versie kopen waar ze ingeschakeld zijn, maar die camera's zijn duurder. Mocht het uitgeschakeld zijn, is het mogelijk om dmv een kabel en wat software de ANALOG-IN in te schakelen (hangt af van merk en type).
ANALOG-IN is meestal gekoppeld aan DIGITAL-IN (firewire). Dus als DIGITAL-IN is uitgeschakeld, is de kans groot dat ANALOG-IN ook uitgeschakeld is.

Maar wellicht met jouw camera heb je dat probleem niet

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om zo een adaptortje te verkrijgen maar ik krijg alleen geluid door... Een idee waar ik het probleem moet gaan zoeken??
Videocamera settings?
Of software matig?

Ik krijg ook geen beeld op het lcd scherm van mijn videocamera wel geluid...
Of zou het kunnen dat mijn videocamera toch een dergelijk videocamersa is zoals Xymox beschreef??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 12:54 ]

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Wat is het merk en type van je videocamera ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Topicstarter
Xymox schreef op 11 juni 2004 @ 13:12:
Wat is het merk en type van je videocamera ?
Een sony DCR-pc105

een link mss
http://www.camcorderinfo....c105-camcorder-review.htm
Ik kan hem niet vinden op de officiele sony.be

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Analog to Digital Pass Through This is a really hot feature on today's camcorders - it allows you to use the DCR-PC105 as an analog to digital converter (and a really expensive one at that). Analog to digital pass through allows you to hook an analog video source up the DCR-PC105 and then convert the video from analog to digital on the fly for transfer to your computer or to another camcorder.
Tsja, volgens de specs zou deze camera ANALOG-IN hebben, dus ik denk dat je goed naar je aansluitingen moet kijken.

Maak je gebruik van een SCART adapter waar je drie tulp pluggen insteekt (1 rode, witte en gele), dan de schakelaar op de SCART adapter op VIDEO-OUT zetten en de stekkers in de bijbehorende aansluiting op je camera aansluiten.

Ik denk dat het zou moeten werken...

Doe een leeg bandje in je camera en zet de camera op PLAY mode (dus niet record, dan krijg je het beeld van de camera zelf.
Als het goed is heb je ergens een record knop (op de afstandsbediening of op de camera zelf) die werkt in PLAYER mode. Wellicht dat de analoge video dan wel wordt opgenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Xymox op 11-06-2004 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
aha ik denk dat ik weetv hoe het komt blijkbaar is mijn camcorder een NTSC . En aangezien we hier PAL hebben zou het de videobeelden niet doorspelen...

MAAR dan dacht ik, er staat toch NTSC playback op mijn videorecorder waarom gaat het dan nog niet,, het zou spijtig zijn nadat ik zo blij was na het horen dat er geluid uitkwam nu te weten te komen dat het niet volledig wil lukken

Kan iemand mijn redenering hierin bevestigen ??

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-02 20:04
Als je een NTSC camcorder hebt dan weet ik het niet, maar bij sony camera's moet je de av in to dv out aanzetten in het menu.

Probeer eerst eens zonder computer. Gewoon de video uit van de scart aansluiten op de gele plug van dat sony av kabeltje. Heb je beeld op het uitklapschermpje?

Nog geen beeld? Ga dan in de winkel een scart kopen die er zo uit ziet:
http://www.rfconcepts.co.uk/Scart-RCA.JPG
Sony plug aansluiten op de gele uitgang.

Als je nu beeld hebt op het uitklapschermpje, zet dan in het menu van je camcorder av in to dv uit aan, nu kan je je compu aansluiten.

succes
Pagina: 1