Toon posts:

[linux KDE 3.1] Desktop snelkoppeling in terminal

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn vorige topic ([rml][ linux KDE 3.1] Desktop snelkoppeling in terminal[/rml]) gesloten is door de forum-politie (het dictatoriale daarvan vind ik altijd dat je niet meer kunt reageren en dus niets kunt uitleggen of toelichten), hier nog maar een keer maar dan wat specifieker (misschien mag het dan wel) :

Ik heb Suse 9.0 geinstalleerd met KDE 3.1
Nu heb ik de rss reader Rssowl geinstalleerd.. die start je door in de terminal iets in te typen (op het icoontje ' run.sh' klikken werkt helaas niet). Maar nu mijn vraag:

Hoe maak ik op de desktop een link waarmee je het programma kunt starten? Ik kom er namelijk niet uit en kan er ook niets over vinden... weet iemand meer?

Dank

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 16:24

Super_ik

haklust!

create new => link to application

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
daar kan ik bij ' run in terminal' inderdaad wat intypen, maar helaas maar 1 regel

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:08
in de properties van je icoon staat een pad naar de executable. Deze moet volledig zijn indien de exe niet in je $PATH staat. In je $PATH staat een lijstje directories waar gezogd wordt naar een executable die je aanroept zodat je niet de complete path mee hoeft te geven: `app` ipv `/usr/local/bin/app`.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:58:
Omdat mijn vorige topic ([rml][ linux KDE 3.1] Desktop snelkoppeling in terminal[/rml]) gesloten is door de forum-politie (het dictatoriale daarvan vind ik altijd dat je niet meer kunt reageren en dus niets kunt uitleggen of toelichten), hier nog maar een keer maar dan wat specifieker (misschien mag het dan wel) :
Dat is het idee van een topic dichtdoen, dat er niet meer gereageerd kan worden. We kunnen vantevoren niet zien of iemand van plan is het toe te lichten of niet, daarom hebben we duidelijke regels gesteld en daar voldeed jouw topic duidelijk niet aan. Op deze manier nieuwe topics is natuurlijk helemaal niet de bedoeling, en ik denk dat je Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! even moet lezen.

Dit topic is gesloten.