Toon posts:

Asus p4PE-X/TE en P4 3.2ghz HT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk zit ik met het volgende probleem, we hebben een backupserver met het volgende erin:

Asus P4PE-X/TE
Intel P4 3.2ghz HT 800fsb
2x 512mb DDR400
Windows 2003 Server
Asus V7000 64mb agp
2x Maxtor 160gb 8mb 7200 op Promise Fasttrak 100tx2
2x sony ait3 tape drives op adaptec scsi kaart.

Nu loopt deze pc constant vast bij het backuppen, dit met HT aan binnen 5 minuten, met HT Uit kan het een week goed gaan.

Voor het backuppen gebruiken we arcserve backup v11.0 (Build 2670)

Nou heb ik alles geprobeerd, ik heb er ander geheugen, mobo, processor ingezet (eerst was het een Asus P4PE-X met een P4 3ghz) maar helpen ho maar, op internet heb ik gezocht en dan hoor je veel geklaag over het support van 800fsb met dit bord, nou heb ik ik in mijn eigen(werk)pc dit zelfde bord met een p4 3.oghz op HT en dit draait als een trein, ik weet niet wat ik nu moet geloven. Als de pc vast slaat bevriest het beeld en de enige manier om hem weer goed te krijgen is een reset.

Ik weet niet meer wat het kan zijn, ik heb alle drivers vervangen met de nieuwste versies. Ik heb de Intel Application Accelerator ook geinstalleerd dit hielp ook niet (bij een collega wel met het zelfde probleem)

wie kan me helpen....

Verwijderd

Ik neem aan dat je de laatste bios van het moederbord hebt?

Klein beetje offtopic, maar waarom heb je zo een "simpel" moederbord gekozen, wat niet eens 100% dual channel ondersteund. Met een paar tientjes meer had je een Asus P4P800E-Deluxe...

Maar goed, wat je kan proberen, wissel de CPU eens om in beide PC's, zodat je kan testen of het aan het moederbord of de cpu ligt...

Dus die 3Ghz in de server, en de 3.2 in je werkstation, en dan gaan testen, als de server nog steeds vastloopt, kan je de processor uitsluiten, en kan het het moederbord zijn.

Hoeveel Watt voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:07:
Ik neem aan dat je de laatste bios van het moederbord hebt?

Klein beetje offtopic, maar waarom heb je zo een "simpel" moederbord gekozen, wat niet eens 100% dual channel ondersteund. Met een paar tientjes meer had je een Asus P4P800E-Deluxe...

Maar goed, wat je kan proberen, wissel de CPU eens om in beide PC's, zodat je kan testen of het aan het moederbord of de cpu ligt...

Dus die 3Ghz in de server, en de 3.2 in je werkstation, en dan gaan testen, als de server nog steeds vastloopt, kan je de processor uitsluiten, en kan het het moederbord zijn.

Hoeveel Watt voeding heb je?
Ik heb het laatse bios, ik heb het moederbord destijds niet echt onderzocht, we hebben eigenlijk allemaal asus en dat draait opzich prima, en het 2e bord kon ik niet wijzigen, aangezien we anders een andere chipset hebben, dan moeten we de hele zooi opnieuw installeren, en daar zitten we nu niet op te wachten... Alle settings moeten weer helemaal goed gezet worden ivbm het backuppen. de processoren en de moederborden zijn allebij vervangen, van een 3ghz met een Asus p4pe-x naar een 3.2ghz asus p4pe-x/te. Ik heb een 350 watt voeding geprobeerd, maar standaard zit er een dual 300watt voeding in.

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:50:
...Ik heb een 350 watt voeding geprobeerd, maar standaard zit er een dual 300watt voeding in.
wat voor merk voeding gebruik je hiervoor? want als je namelijk een Qtec of ander goedkoop materiaal gebruikt dan kan het wel eens wezen dat je hardware niet genoeg (stabiele) stroom krijgt
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 17:07:
Klein beetje offtopic, maar waarom heb je zo een "simpel" moederbord gekozen, wat niet eens 100% dual channel ondersteund.
hier bedoelt ie onderandere mee (denk ik) dat de P4PE-X een lowrange versie is van de P4PE de P4PE ondersteund trouwens helemaal geen dualchannel mem

wat ook een bekend probleem is, is dat de P4PE (alle versies) welliswaar een 800fsb ondersteunen door de laatste bios, maar dat niet altijd even stabiel werkt.
dit is namelijk een feature die toevallig ontdekt is (door overklockers) en later is toe gevoegd (asus geeft zelf aan dat het niet 100% gegarandeerd werkt)

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

Verwijderd

Topicstarter
nee ik gebruik geen qtech, en zeker niet in een server haha. nee het is een power man 300watt servervoeding, een voeding met 2 voedingen erin zeg maar... Net zoals een ups schakelt de andere voeding meteen in als de ander kapot gaat.

ik zit er trouwens ook sterk aan te denken om een nieuw mobo te halen, en geen asus meer, maar dan zitten we toch met het probleem dat hij opnieuw geinstalleerd moet worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 08:51 ]

Verwijderd

Als je een nieuw moederbord gaat kopen, zou ik toch een Asus aanraden, en dan een P4P800E Deluxe, dit heeft ook gewoon een Intel Chipset, en Intel gebruikt dezelfde driver voor alle chipsets, dus dan heb je geen problemen met drivers. En ik neem aan dat je de audio toch niet gebruikt in de server. Alleen de netwerkkaart is anders. Maar dit houdt je zowieso, met vrijwel elk ander moederbord.

Maar mag ik vragen wat je motivatie is om geen Asus meer te kopen, want daar zal je dan wel een reden voor hebben??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 09:35:
Als je een nieuw moederbord gaat kopen, zou ik toch een Asus aanraden, en dan een P4P800E Deluxe, dit heeft ook gewoon een Intel Chipset, en Intel gebruikt dezelfde driver voor alle chipsets, dus dan heb je geen problemen met drivers. En ik neem aan dat je de audio toch niet gebruikt in de server. Alleen de netwerkkaart is anders. Maar dit houdt je zowieso, met vrijwel elk ander moederbord.

Maar mag ik vragen wat je motivatie is om geen Asus meer te kopen, want daar zal je dan wel een reden voor hebben??
ik twijfel nu aan de ondersteuning van 800fsb, het is heel raar, in mijn eigen pc op het werk heb ik het zelfde mobo met een p43ghz, en hier draait hij echt goed op, geen vastlopers of iets geks.

Verwijderd

Waarom wissel je dan niet het moederbord eens om, zodat je dat werkende moederbord in de server zet...

Maar het maakt in principe niks uit, dat andere bord ondersteund eigenlijk ook geen 800FSB. De enige borden van Asus die dat ondersteunen zijn borden waar het cijfer 800 in voorkomt.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49
De Intel 854PE ondersteunt standaard tot FSB533 en DDR333, alles hoger en je bent de chipset aan het overclocken, niet echt ideaal in een server.
Bron
P4PE-X/TE socket 478 Pentium 4 motherboard is based on the Intel 845PE chipset. Supporting DDR400(Overclocking)
, and FSB800(Overclocking) and an abundance of advanced features, P4PE-X/TE enables outstanding performance and value.
Mocht je echter toch met een FSB800/DDR400 willen draaien dan mag je maximaal 1 DIMM gebruiken. Zie onderstaande link voor meer info :

http://www.asus.com.tw/su...techref/fsb800/index.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 11-06-2004 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op dit moment met dezelfde configuratie winxp aan het installeren op een ander disc, even kijken hoe deze winversie ermeer werkt.
Pagina: 1