Tool tbv distibutie Updates win9x

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Heeft of weet iemand een tool om bv de updates van win98(afsluit patch e.d.) te distribueren?
Of is dit makkelijker om een andere manier te doen anders dan alle machine's langs te gaan of steeds nieuwe images maken.

Thnx
everboom@deltion.nl

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zijn legio tools voor. voor een nt/w95 omgeving is microsoft sms geen slechte keus. voor novell omgeving schijnt zen goed te zijn.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
We draaien al met zen 2.
Heb al es een paar x een snapshot geprobeerd te makewn van de updaten....
Maar dat is me tot op heden (nog)niet gelukt...:'(

Verwijderd

ZEN2 is geschikt hiervoor. Zen3 is nog beter vooral als je meerdere servers hebt en WAN verbindingen.

Maar met ZEN2 zou het moeten lukken. Ik neem aan dat je overal de zelfde windows versie draait.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
We hebben een goot netwerk met +- 53 Nw 4.11 server / 5.1 servers.
ZEN 3 nog niet bekeken. Moet eerst nog even de voordelen hiervan zien.

Ik heb ooit eens een snapshot getracht te maken van de afsluit patch voor win98 se. Volgens mij pakt ie dan niet alle bestanden mee die geupdate worden tijdens het draaien van de patch..

Na ja , ik zal het nog eens gaan proberen. Nadeel is alleen dat wanneer een image terug gezet wordt ook al deze patches weer gedraait dienen te worden :(
Daar we op mijn lokatie +- 1000 studenten hebben zitten gebeurt dat nog wel eens.....
mmmm msschien toch maar eens wat safetycards aanschaffen....

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 19:12 schreef Elroyv het volgende:
We hebben een goot netwerk met +- 53 Nw 4.11 server / 5.1 servers.
ZEN 3 nog niet bekeken. Moet eerst nog even de voordelen hiervan zien.

Ik heb ooit eens een snapshot getracht te maken van de afsluit patch voor win98 se. Volgens mij pakt ie dan niet alle bestanden mee die geupdate worden tijdens het draaien van de patch..

Na ja , ik zal het nog eens gaan proberen. Nadeel is alleen dat wanneer een image terug gezet wordt ook al deze patches weer gedraait dienen te worden :(
Daar we op mijn lokatie +- 1000 studenten hebben zitten gebeurt dat nog wel eens.....
mmmm msschien toch maar eens wat safetycards aanschaffen....
Dan moet je die patch misschien opnemen in de image??
ZEN3 is juist heel sterk in de apps zelf te distribueren over de andere servers. Daar hoef je zelf niets meer aan te doen. Verder kan zen3 een installatie terug draaien als deze mislukt.
Pagina: 1