Geluid van pc opnemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik moet binnenkort een stuk geluid (online vergadering) opnemen van de pc. Dus tijdens de online vergadering moet het geluid van de sprekers naar wav en later mp3 gaan.

Sound Recorder doet maximaal 60 seconden. Ik denk dat cooledit het ook kan maar het moet een heel simpel programmatje zijn. Eentje die je gewoon opent en het werkt.

Ik kan op de gebruikte computers NIETS installeren ivm veiligheidsmaatregelen, het gaat niet om een enkele keer, dan zou ik een laptop of iets anders meenemen. Meerdere mensen zouden dit programma dan moeten gaan gebruiken op deze computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 13:15
Heb je al gezocht in google? bij creative soundcards zit standaard een recorder bij waar je ook geluiden kan opnemen die je computer afspeelt ("what you hear")

[ Voor 6% gewijzigd door stp_4 op 10-06-2004 16:33 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Hier dit is hele goeie:

Freecorder

Ik gebruik hem zelf ook en kan hem dan ook aanraden.
Hij maakt overigens direct mp3'tje aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 10-06-2004 16:37 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Sound recorder kan het ook hoor :)
Wel'n beetje omslachtig maar zo kan het:
Neem 3 seconden stilte op
Effecten --> Vertragen (of de Engelse versie daarvan :P)
Nu is je wavje 6 seconden lang... Je raadt het al: Hiermee kan je oneindig doorgaan (totdat je PC niet meer genoeg geheugen beschikbaar heeft :P)
Voilá, een wavje van 73968347698 uur als't nodig is :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:07

Zeror

Ik Henk 'm!

Wormaap schreef op 10 juni 2004 @ 16:44:
Sound recorder kan het ook hoor :)
Wel'n beetje omslachtig maar zo kan het:
Neem 3 seconden stilte op
Effecten --> Vertragen (of de Engelse versie daarvan :P)
Nu is je wavje 6 seconden lang... Je raadt het al: Hiermee kan je oneindig doorgaan (totdat je PC niet meer genoeg geheugen beschikbaar heeft :P)
Voilá, een wavje van 73968347698 uur als't nodig is :)
ik snap je verhaal niet echt.
de TS wil gewoon geluid opnemen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05-2024

GX

Nee.

Ik had ooit iets gelezen dat Lameenc kon streamen? [google=lame enc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Total Recorder kan alle geluid wat je hoort opnemen, en naar mp3 wegschrijven..
Als er microfoons aanwezig zijn voor iedereen, moeten die ook ergens in een versterker uit komen. Line out daarvan op de line-in van je geluidskaart, en opnemen maar.
Volgens mij kom je er niet echt onderuit om toch wat software te installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

Ik heb ooit 's het geluid van een DVD - afgespeeld met een Hollywood + kaart - opgenomen via de line-in met Winamp.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Rakkerzero schreef op 10 juni 2004 @ 16:56:
[...]

ik snap je verhaal niet echt.
de TS wil gewoon geluid opnemen.
De TS zei dat'ie niet meer dan 60 seconden kon opnemen. Ook zei de TS dat'ie niks kan installeren. Met soundrecorder opnemen zou dus ideaal zijn.
Op de manier die ik beschreef kun je met soundrecorder je wavje langer maken dan 60 seconden en hoeft de TS dus niks te installeren. Wat ik dus bedoel:
Je maakt op de manier die ik beschreef een wavje dat lang genoeg is (bv 90 minuten als je presentatie een uur gaat duren) Je neemt je presentatie op, en daarna knip je de overgebleven lege ruimte weg, voilá :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Het handigst is om het op te neme met een DV camara, Minidisc, mp3 speler, cd brander of dat recoder. Dan weet je zeker dat het goed gaat en kan je het daarna makelijkop de computer zetten.

En als je van plan bent op het te gaan opneme met een compute rmicrofoon dan waardschuw ik je alvast dat die dingen vaak erg brak geluid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Foobar

www.foobar2000.org

Daar kun je ook record kiezen, en vervolgens een fiter kiezen(realtime, naar mp3 mp4 ogg enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Harstikke bedankt. Ik ga ze allemaal even proberen.

Het is een tijdelijke oplossing op de Hogeschool INhaarlem waar mn vader werkt (die er ook om vroeg), er komt wel een win2k3 server om de vergaderingen te streamen en alles maar das pas na de vakantie. De vergaderingen lopen via de INHolland msn servers.

De studenten krijgen wel gewoon professionele microfoons dus dat is geen probleem. Tot die tijd moeten ze het doen met computers waar niks op geinstalleerd kan worden.
Pagina: 1