Toon posts:

internet uptime naar 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeTweaker,

Ik wil mijn webServer een zo hoog mogelijke upTime geven.
Misschien iets geks qua configuratie, maar ik ben benieuwd hoe de tweaker hier over denkt?
In Arnhem hebben we zowel ADSL als Chello. Indien ik een abonnement neem op beide services en ik neem mijn redHat7.0Box, waar ik 3 NIC's in opneem. 1 nic naar Chello, 1 naar ADSL en de laatste naar mijn hub. En achter deze hub de webServer
Zou dit kunnen werken?
Op het moment dat Chello uitvalt dan heb ik tenminste nog ADSL en ook andersom.

Nu nog een vraagje over de upLoad: Gaat de upLoad via beide services, dus kan ik mijn upLoad van Chello+ADSL bijelkaar optellen (16KB+256KB)?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Het zou kunnen werken je opstelling maar dat wordt niet echt makkelijk met routering etc.

2 kanalen bundelen (upload) is ook moelijk te verwezenlijken!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ook heb je niets aan een dubbele verbinding als bijvoorbeeld je HD of je voeding het begeeft, ook als de NUON het laat afweten is het ook feest, een UPS i dan wel ff leuk maar ook niet voor uren en de wijkkasten voor ASDL en Kabel zullen stroom nodig hebben....

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Maar de kans dat chello doodgaat is wel beetje groter dan dat nuon de stekker eruit trekt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je zal het niet geloven, maar ik heb een beschikking over een dieselGenerator, dus ....:9

Maar het is binnen linux toch mogelijk om die nic's naar dezelfde poort te port-forwarden?

Verwijderd

Volgens mij krijg je dan 2 ip-adressen naar het internet toe. Dus ook 2 mogelijkheden om het via internet aan te spreken maar 1 daarvan is 256kb en 1 is 16kb. Dit kan volgens mij niet gebundeld worden. Ook is het lastig als je externe toegang wil geven dat je 2 ip-adressen moet doorgeven.

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
kan je niet op al de 2 de lijnen een aparte server hangen en die replicere/spiegelen zodat constant op beide servers het zelfde staat.
Wan als die ene uit val.. heb je anders nog niets aan je 2 lijnen.

Verwijderd

Gewoon het principe van een windows nt cluster gebruiken.

dan heb je een
High Availability
Failback
server :)

• Wirf
  • Laatst online: 24-08 20:04
anders een scriptje bouwen dat je elke minuut laat draaien (crontab) dat de eerstvolgende gateway van de primaire verbinding pingt, en als dat niet werkt, overschakelt naar de secondaire verbinding (default gateway, nameservers, enz. omzetten) en vervolgens wacht totdat de primaire verbinding weer online komt, en dan die weer inschakelt.

als je een webserver op die machine draait, kun je misschien round-robin dns gaan doen.. hoe dat precies in zn werk gaat, weet ik niet, maar je hebt dan in ieder geval geen hulp van je ISP nodig, alleen van de nameserver-beheerder

het is misschien niet helemaal perfect, maar het komt aardig in de richting, als je echt naar 100% wilt, gaat je dat _veel_ geld kosten

Wirf

ps: www.tomshardware.com gebruikt bijv. ook round-robin dns

edit:
oh ja, round-robin dns "bundelt" ook je upstream, omdat (als het goed is) clienten verdeelt worden over de webservers (over de twee verschillende IP's dus)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

routed?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 22:02
Wat!?!!?!? RouteD ????? Neee!! gebruik dit alleen voor routers waar verder niemand bij kan komen! (goed afgeschermd met firewalls ed, dus zeker niet op een webserver) Anders wordt het wel erg makkelijk om alle dataverkeer via een andere verbinding te laten lopen! Op school een keer ff een demo gegeven, waren ze vergeten het RIP protocol van de cisco router uit te zetten :) en dat alleen met een simpel linux bakje in het netwerk!

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 17:45 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Wat!?!!?!? RouteD ????? Neee!! gebruik dit alleen voor routers waar verder niemand bij kan komen! (goed afgeschermd met firewalls ed, dus zeker niet op een webserver) Anders wordt het wel erg makkelijk om alle dataverkeer via een andere verbinding te laten lopen! Op school een keer ff een demo gegeven, waren ze vergeten het RIP protocol van de cisco router uit te zetten :) en dat alleen met een simpel linux bakje in het netwerk!
Hm...hoe zou je het dan wel "goed" kunnen doen?

• Myrdhin
  • Laatst online: 19:55
De nieuwe Linux kernel serie hebben de mogelijkheid om te routeren op prioriteit... Je zou als eerste kunnen routeren via je ADSL lijntje en als 2e optie je Chello verbinding kunnen gebruiken... Kijk hier maar eens: http://www.ds9a.nl/2.4Routing/HOWTO//cvs/2.4routing/output/2.4routing.html
Pagina: 1