rss bezoekers tracken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Een teller op een site werkt voor een algemeen beeld prima, maar steeds meer webloglezers stappen over op de RSS reader.

Is er met een mogelijkheid het aantal bezoekers/lezers van een RSS feed te traceren?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 10:23
Ja, dat is mogelijk. Ik neem aan dat de rss feed op een of andere manier geproduceert word (asp/php, whatever). Je moet gewoon vanuit die scriptaal meten hoeveel bezoekers die pagina opvragen.

..:: ::..

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik weet niet welk platform je gebruikt (ASP, PHP,...?) maar RSS feeds worden toch gewoon altijd dynamisch aangemaakt? In ASP en ASP.Net kun je in de global.asa(x) gewoon het OnRequest event opvangen en dan een log entry schrijven.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-05 10:44
Lijkt me niet zo moeilijk... Tel gewoon met je scripting language het aantal keren dat er een get plaats vind op bijvoorbeeld rss.xml...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn eigen rss feed is gewoon een PHP pagina dus die kan makkelijk een tellertje bijhouden. Hoe je dat doet is helemaal aan jou, ik gebruik zelf een database met 1 tabel en 1 veld, maar het kan allemaal veel specifieker. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:23

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een rss-request is ook gewoon een http request. Je kan dus op dezelfde wijze als bij een normale pagina het aantal bezoekers tellen; via analyze van de logbestanden of door een php / asp / welke serverside taal de pagina te laten genereren en ondertussen serverside een tellertje bij te houden.

Met deze beschrijving en de methodiek die je kan gebruiken, is het probleem een stuk vereenvoudigd en moet het verder wel op te lossen zijn. :)

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 10-06-2004 16:28 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.