Ik wil graag mijn intern ipadres kunnen wijzigen (automatische toewijzing van ip's), in verband met openstaande poorten op de router. weet iemand of dit kan en zo ja hoe? Nu krijg ik steeds een ander intern ip waardoor ik steeds de poorten voor andere ip's moet openzetten. Fixed ipadres is helaas geen optie want dat lijkt niet te werken. Alvast bedankt
Verwijderd
Fixed IP kan gewoon, maar zorg voor de zekerheid dat hij buiten de pool van je DHCP-server ligt.
En, afhankelijk van je router, heb je misschien ook de mogelijkheid in je router 'statische' DHCP-leases aan te maken op basis van MAC-adres. Maar aangezien je niet vertelt welke router je hebt kan niemand dat met zekerheid zeggen.
Neus eens rond op de DHCP-instelpagina en post, als je daar niets kunt vinden, het merk en type router en het liefst een screenshot van de DCHP-configuratiepage(s).
Oh, en een titelfix, deze titel dekt de lading van het topic beter.
En, afhankelijk van je router, heb je misschien ook de mogelijkheid in je router 'statische' DHCP-leases aan te maken op basis van MAC-adres. Maar aangezien je niet vertelt welke router je hebt kan niemand dat met zekerheid zeggen.
Neus eens rond op de DHCP-instelpagina en post, als je daar niets kunt vinden, het merk en type router en het liefst een screenshot van de DCHP-configuratiepage(s).
Oh, en een titelfix, deze titel dekt de lading van het topic beter.
Wat jij wil in je eerste zin is een fixed ip.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:16:
Ik wil graag mijn intern ipadres kunnen wijzigen (automatische toewijzing van ip's), in verband met openstaande poorten op de router. weet iemand of dit kan en zo ja hoe? Nu krijg ik steeds een ander intern ip waardoor ik steeds de poorten voor andere ip's moet openzetten. Fixed ipadres is helaas geen optie want dat lijkt niet te werken. Alvast bedankt
Als het niet lijkt te werken, moet je het ip adres dat je vast wil toekennen uit de DHCP scope van je router halen, m.a.w. dat je router dat adres overslaat bij het uitdelen van ip aan andere computers. Dan kan je dat adres op je specifieke pc vast invullen met het juiste subnet en gateway (router) er bij.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Dooh..
Hebben we nog nooit gehoord van reservations in je dhcp scope?
Hebben we nog nooit gehoord van reservations in je dhcp scope?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1