sinds kort zijn de DualLayer-branders op de markt (van o.a. Lite-On, Sony, BenQ, NEC). Volgens mij branden die alleen maar DL +R en geen -R. Maakt dit uit? Ik bedoel, is +R straks de standaard, of krijgen we ook bij DL geziek dat branders/lezers niet om kunnen gaan met +R en dat je dus ook DL-R branders hebt? (b.v. had ergens gelezen dat er een pioneer brander met een firmware updat DL-R zou kunnen branden.....)
Is het niet zo dat er alleen maar DL +R DVD schijfjes zijn en dat -R helemaal niet DL verkrijgbaar is ?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ja, dat vraag ik mij dus nou net af...
Is het niet zo dat ik bv nu een DL +R brander koop en dat er over een poosje ineens ook DL-R branders (en schijfjes) blijken te zijn?
Is het niet zo dat ik bv nu een DL +R brander koop en dat er over een poosje ineens ook DL-R branders (en schijfjes) blijken te zijn?
DL - komt ook als dat er al niet is. Daarom is het slim om even te wachten tot er DL +/- branders uit zijn.El Reino schreef op 10 juni 2004 @ 16:16:
Ja, dat vraag ik mij dus nou net af...
[ Voor 17% gewijzigd door NightForce op 10-06-2004 16:19 ]
Ja in de toekomst komt Pioneer waarschijnlijk ook met een DL - standaard
en daar zullen vanzelfsprekend ook weer schijfjes voor te krijgen zijn.
Dat is toch geen probleem?
Als je nu de DL + variant koopt, dan kan je daar nog jaren mee vooruit, waarschijnlijk is het zelfs de standaard die het best op hogere snelheid te gebruiken is en daarom gaat winnen van DL -
Wat belangrijk is, is dat de schijfjes het goed doen op je stand-alone speler, en aan die voorwaarde voldoen beide types in theorie.
Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen over het kiezen?
Als je nu de DL + variant koopt, dan kan je daar nog jaren mee vooruit, waarschijnlijk is het zelfs de standaard die het best op hogere snelheid te gebruiken is en daarom gaat winnen van DL -
Wat belangrijk is, is dat de schijfjes het goed doen op je stand-alone speler, en aan die voorwaarde voldoen beide types in theorie.
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
(ja, dat bedoelde ik dus...thanxNightForce schreef op 10 juni 2004 @ 16:18:
[...]
DL - komt ook als dat er al niet is. Daarom is het slim om even te wachten tot er DL +/- branders uit zijn.
heb al even zitten zoeken op het wereld wijde web, maar heb nog geen DL-R/+R kunnen vinden
Dus als ik jou geod begrijp zou iedere dvd-speler de DL+R schijfjes moeten pakken...dat is met gewoon single layer toch niet altijd het geval? sommige DVD-spelers pakken toch alleen maar +R of -R? (of haal ik nu teveel dingen door elkaar?)FUBAR schreef op 10 juni 2004 @ 16:23:
Ja in de toekomst komt Pioneer waarschijnlijk ook met een DL - standaard
Verwijderd
Er zal altidj verschil blivjen bestaanEl Reino schreef op 10 juni 2004 @ 16:25:
[...]
Dus als ik jou geod begrijp zou iedere dvd-speler de DL+R schijfjes moeten pakken...dat is met gewoon single layer toch niet altijd het geval? sommige DVD-spelers pakken toch alleen maar +R of -R? (of haal ik nu teveel dingen door elkaar?)
*ik haat het dat er 2 soorten zijn
ja ik haat dat dus ook....maar ik had dus wel gelijk?...stel je hebt een ouwe standalone DVD-speler die GEEN +R pikt, dan ben je dus mooi de -piep- als je d'r een DL+R brander bij koopt, want dan kun je die DL+R schijfies dus niet afspelen in je stand-aloontje?
Verwijderd
Dat weet ik niet. Dat zul je moeten proberen. Misschien pakt hij deze wel, maar in een echt oude dvd speler is de kans kleinEl Reino schreef op 10 juni 2004 @ 16:29:
ja ik haat dat dus ook....maar ik had dus wel gelijk?...stel je hebt een ouwe standalone DVD-speler die GEEN +R pikt, dan ben je dus mooi de -piep- als je d'r een DL+R brander bij koopt, want dan kun je die DL+R schijfies dus niet afspelen in je stand-aloontje?
Dank voor bijdrage....tja, dat is dus zo'n beetje waar ik bang voor ben. Ik bevind mij op dit moment op de drempel van het aanschaffen van een DVD-brander en wil dan gelijk ook maar een DL-brander hebben (ja, dat die nog niet zo snel zijn vind ik van mindere zorg)...maar ja, straks blijkt dat mijn ouwe dvd-standalone die DL+R niet an kan
...
(maar zou misschien met firmware updates straks zo'n brander misschien niet ook DL-R aankunnen?...)
(maar zou misschien met firmware updates straks zo'n brander misschien niet ook DL-R aankunnen?...)
[ Voor 14% gewijzigd door El Reino op 10-06-2004 16:35 ]
een standalone dvd speler kost natuurlijk ook niet meer zo heel veel? en je kan altijd nog booktype aanpassen...El Reino schreef op 10 juni 2004 @ 16:29:
misschien slim om een schijfje te proberen voordat je een brander koopt
maar het duurt met DL nog wel even (pas komende maand gaan de fabrikanten grotere aantallen produceren (alleen DL + ) en schijfjes zijn nu nog zo'n 15 euro per stuk)
en branders zijn vaak duurder dan instapmodellen DVd-spelers, dus je zou eventueel ook je speler kunnen aanpassen aan je brander ipv andersom
maar het duurt met DL nog wel even (pas komende maand gaan de fabrikanten grotere aantallen produceren (alleen DL + ) en schijfjes zijn nu nog zo'n 15 euro per stuk)
en branders zijn vaak duurder dan instapmodellen DVd-spelers, dus je zou eventueel ook je speler kunnen aanpassen aan je brander ipv andersom
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Pagina: 1