Toon posts:

[XP] Windows en progs starten traag sinds wireless netwerk *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen.

Sinds kort heb ik draadloos internet. Sindsdien heeft de computer wat last van traagheid bij het opstarten. Ik denk zelf dat het komt doordat hij bij het opstarten gaat zoeken naar de draadloze verbinding en dat dit ietsje langer duurt dan bij een gewone ethernet netwerkverbinding. Maar toch vind ik het vreemd dat ook mijn andere progs (Office programma's bijvoorbeeld) traag opstarten. Ik heb niets bijzonders gedaan en de HD is al helemaal niet te vol. Ik denk ook dat het met Norton te maken kan hebben. Hij gaat altijd zoeken naar live updates meteen na het opstarten.

Maar is er toch niet een manier om de computer het gehele proces van opstarten vlotter te doen laten verlopen? Kan ik ergens iets wijzigen/aanpassen? Moet ik even de systeem cd er overheen halen? En als ik dat al eens moet doen, ben ik dan meteen al mijn gegevens kwijt? (Heb wel een backup, maar toch...)
Ik hoop dat iemand me van advies wil voorzien. Ben niet zo goed met Windows XP namelijk...

|:(

Mijn dank is alvast erg groot!

8)

Verwijderd

Kijk eens of er in msconfig overbodige rommel staat en doe eens een spyware-scan.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Jep ff Search and Destroy draaien >:)

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
Maareh...ik weet helemaal niet hoe ik in msconfig kom. Ben een Macgebruiker die met Windows MOET werken.... spyware ken ik niet.
Kunnen jullie iets specifieker zijn? plies... ik heb het idee bij Windows dat als ik iets niet helemaal goed doe het alleen maar erger wordt....

:X

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 14:53

fcs

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:55:
Maareh...ik weet helemaal niet hoe ik in msconfig kom. Ben een Macgebruiker die met Windows MOET werken.... spyware ken ik niet.
Kunnen jullie iets specifieker zijn? plies... ik heb het idee bij Windows dat als ik iets niet helemaal goed doe het alleen maar erger wordt....

:X
:P ken dit probleem (maar dan van pc -> mac).
Voer het volgende uit: start ->run(uitvoeren) -> msconfig (intypen).
In een van die tabjes (dacht het laatste) zie je welke processen je hebt draaien.

Download ook eens Ad-aware (bij download.com te vinden), dit kun je gebruiken voor spyware (controleert of je spyware hebt).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In Beveiliging & Virussen staat een uitgebreide uitleg over het hoe en wat van spyware verwijderen: Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten
Lees & gebruik dat even.

Dan pas ik ondertussen je topictitel aan, "trubs" maakt zegmaar niet echt duidelijk wat je nu vraagt... :+

Al is het niet zeker dat het om spyware gaat, inderdaad klinkt het net wireless hebben wel toevallig. Waar gebruik je de wireless verbinding voor? Als alleen internetverkeer, schakel dan de client voor MS netwerken en Bestanden delen even uit in de eigenschappen van de netwerkverbinding.

Check voor de zekerheid ook even de GoT-search, je bent niet de eerste met traag startende PC's vanwege het netwerk, misschien vindt je wat tips. Overigens is de search niet helemaal lekker op het moment, gebruik er alleen kleine letters en geen hoofdletters.

Trouwens welkom op GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 16:03:

Sinds kort heb ik draadloos internet. Sindsdien heeft de computer wat last van traagheid bij het opstarten. Ik denk zelf dat het komt doordat hij bij het opstarten gaat zoeken naar de draadloze verbinding en dat dit ietsje langer duurt dan bij een gewone ethernet netwerkverbinding.
Is je computer weer sneller als je een kabeltje gebruikt? Zoja, dan zou het weleens aan de TCP/IP instellingen kunnen liggen. Windows is erg gevoelig voor foutieve TCP/IP instellingen. Met name DNS kan een enorme vertraging opleveren, dus controleer of de DNS soepel draait.
Pagina: 1