Toon posts:

IDE controller conflict Help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit BE6-II met in totaal 4 IDE aansluitingen (2x HPT366 en 2x normaal ATA33), nu bootte pas WinME en gaf voor het geladen zijn een blauw veld met een soort van melding dat hij de controller voor ide in een andere mode ging zetten ofzo, daarna kon ik alleen rebooten. Sindsdien werken mn 2 normale controllers niet meer waar mn CD-ROM spelers aanhangen. Iemand enig idee hoe ik deze weer aan de gang krijg ? Het is dus geen bronconflict, weggooien en rebooten geeft het probleem gewoon weer terug helaas. Aub geen herinstall van Windows, want hij draait nog maar een maand ofzo.

TIA!!

Verwijderd

ja duh windows me is bagger

Verwijderd

Topicstarter
Sub-zero, bijdehandte postings zit ik niet op te wachten, en jij kan helemaal niet oordelen voor een ander of een OS goed is of niet, want dat verschilt per systeem. Mijn vorige winme installatie heeft gewoon altijd goed gewerkt, maar door nogal veel hardware changes werd het tijd voor een verse install.

Dus post iets zinnigs of post niet

Verwijderd

Ik had gister ook een prob met m'n BE6-II, en dan met name de HPT366 controller. Weet ik veel dat 100.000 mensen dat probleem hadden :P

Doe maar 's een search op %HTP366% .......

Verwijderd

Topicstarter
bij mij is het gelukt.. In winme de setup van winme starten en die in een half uurtje voltooien. Alle settings behouden en de controller werkt weer :)