Teles probs met NT + dual / mini-review Dynalink

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Na weer terug naar huis te zijn verhuisd, mijn Teles ISDN kaartje weer in de (inmiddels nieuwe) compu gezet (BP6), maar enkel problemen (wel inbellen, E-mailen ging een soort van, maar Internet: Ho maar).
Na een paar zoektochten erachter gekomen dat de Teles kaart slechts in bepaalde gevallen en met bepaalde versies van hun capi-driver overweg kan met dual processors.

Dus balend naar de winkel, en een Dynalink IS128AH+ gehaald. Nieuwe drivers van internet geplukt. Kaart geinstalleerd en:

Gaan met die banaan!

Tot nu toe zeer tevreden met de kaart. Werkt in ieder geval met dual processors. Werkte in 1 keer, zonder problemen en zonder andere maffe acties als IRQ gerommel. (is teles berucht om)
Enig nadeel is dat de handleiding in word document aangeboden wordt, wat niet iedereen gebruikt (op mijn verse install had ik helemaal nog geen tekstverwerker, dus liever pdf of txt files. (word doc = 15 Mb!!!)

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

Herman,

er zijn inderdaad meer geweest met het zelfde probleem...
ik ben nu op zoek naar een externe isdn-doos (dynalink IS128AE+ of zo) voor BeOS, Linux en NT, maar ik weet niet zeker of de drivers met dual machines overweg kan.... (zyxel omni.net kan het in ieder geval niet)

Join TeamBVD!

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Herman: welk OS draai je?
NT4? Dan klopt het dat de Dynalink drivers geschikt zijn voor MPS support.

Voor Win2K: de drivers die tot op de dag van vandaag beschikbaar zijn, zijn daar niet voor geschikt. Als het goed is komen deze week de W2k drivers met MPS support.

Een nadeel van de handleiding en de faq is dat ze redelijk oud zijn. Maar de kaarten installeren zo gemakkelijk dat het zich eigenlijk vanzelf wijst.

Over Teles ben ik minder tevreden, maar dat heeft meer met policy en drivers te maken dan met de hardware zelf.
De Teles kaart is alleen onder NT (met mps) te installeren als je gebruik maakt van de aparte RAS (dus geen CAPI) drivers met een bepaalde update (ben de naam van de file even kwijt). Nadeel is dat je dan geen nummerherkenning meer hebt (daar heb je CAPI voor nodig).

Onder W2k is het nog niet gelukt de Teles kaart te installeren.

Blimmel: we komen elkaar ook altijd bij dezelfde onderwerpen tegen.. :)

• php
  • Niet online
Pas over een week drivers voor W2K/MPS? Dan wacht ik wel een weekje, daar kan ik niet wakker van liggen. Ik draai nu NT4 en ben dat gewend.

Ik heb nu de drivers van internet gedownload, versie 2.53. Ik weet mijn god niet wat die drivers inhouden (is dit een capi driver), maar hoe krijg ik nummerherkenning op de lijn?

De interne Dynalink heeft drivers voor Linux, ik neem aan dat de externe dat dan ook heeft.

De teles kaart op zich is best een aardig ding, het werkt, maar de drivers en de policy is inderdaad zwaar k*t.

• blimmel
  • Niet online

blimmel

net een mailtje van dynalink gekregen: externe isdn met dual-cpu moet gewoon werken...
bij man&muis hebben ze een target-geval (ik weet het: yeck) die het zelfde zou zijn als de dynalink maar dan voor 198,- ipv 315,-

Ralph: ik heb nog wel meer interesses, maar het is wel toevallig :)

Join TeamBVD!

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Er is een patch te krijgen voor dual cpu support voor Teles kaarten. Gewoon bij teles.nl

• php
  • Niet online
Dan moet die patch wel werken. Bij mij deed die dat in ieder geval niet. De patch schijnt alleen te werken met de teles capi versie 2.25 oid. Ik maak me er verder geen zorgen om, voor mij is het gewoon Teles en MPS = NoGo.

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Herman,

dat klopt inderdaad... die RAS-versie heb ik hier ook draaien... 't werkt en CAPI interesseert me toch niet.

probleem zit alleen in het draaien van andere OS'en... Linux gaat nog bij de gratie van de hoeveelheid programmerende gebruikers... BeOS zal ze wel nooit ondersteunen :(
dus ik heb net die externe Dynalink (met Target stickertje) besteld... ben benieuwd.

Join TeamBVD!

• Ralph
  • Laatst online: 16-07-2019
Vandaag zijn de drivers van Dynalink op de site verschenen die ook dual support ondersteunen. En ze lopen als een tierelier!
Pagina: 1