Toon posts:

Automatisch de melding 1 user connected negeren bij afsluite

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die elke dag uit zichzelf moet rebooten , wat hij ook netjes doet , maar een andere pc heeft nog wel eens een verbinding er heen open staan. Dus blijft hij hangen op 1 user connected blabla. En dan gaat hij niet uit. Vervolgens kom ik sochtends weer bij de pc en moet ik hem handmatig doorstarten, erg irritant.
Dus de vraag was of je dat op een manier automatisch kan negeren, aub geen oplossingen om de pc geen verbinding te laten maken bij afsluiten etc.
Ik heb alleen een manier nodig om deze pc de melding te laten negeren.
het is windows 98 by the way

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
kerel.... http://www.google.nl/sear...ot+%22command+line%22&lr=
EERSTE de beste hit geeft volgende tip:

Win98: RUNDLL32 SHELL32.DLL,SHExitWindowsEx n See Remarks n can be any combination (sum) of the following numbers: (4) [/ME]
0 Logoff
1 Shutdown
2 Reboot
4 Force <-------------------------
8 Poweroff (if supported by the hardware)

zet dat dus in een batchfile ofzo en schedule die... klaar

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan_ op 10-06-2004 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmms bedankt voor je reply,
maar een bepaald kassaprogramma gefet de opdracht voor de shutdown en zou dus ook echt niet weten wie wat waar iets oproept om te booten. Dus dat wordt niet echt een optie
Maar toch bedankt

//never mind, ik weet wel om welk tijdstip hij wil booten , zet een batch file wel voor 5 minuten later neer , lelijk , maar it does the trick
thnx

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 16:01 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat had je dan ook moeten vermelden, dat je kassaprogramma dat doet. Maar wat je kan doen is een batchfile schedulen (taakplanner in NL versie) en ervoor zorgen dat die force parameter meegegeven wordt. Je kassaprogramma zal dan netjes afgesloten worden, processen die niet willen stoppen worden uiteindelijk met force gekilld. Zorg er dan wel voor dat de 'autoschutdown/reboot' functie van dat kassading uitstaat, anders gaat het alsnog mis.