Acces visual basic relaties

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:57
Ik heb verschillende problemen moet voor school
voor een paarden vereninging een relationele database maken, maar zit met en paar problemen.
1 VB herkent relaties acces niet ik heb relaties gelegt tussen lidnr en paardnaam zodat je bij een lid het bijbehorende paard te zien krijgt.
ik heb de paarden in een listbox gezet zodat je klikt op de naam en je krijgt dan extra info over het paard (foto etc). Maar nu krijg ik in die list box alle namen uit de database van paarden te zien ipv die van de eigenaar plus wanneer ik op een naam klik gebeurt er niks.
2 VB weigert mijn acces 2003 database te lezen en acces 2003 weigert mijn database te wijzigen die ik met acces 97 op school gemaakt heb.
3 hoe zorg ik ervoor dat ik iets kan opslaan
dus dat als ik een record wil aanmaken van een lid dat hij dat opslaat.

?

bvd

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:05

TeeDee

CQB 241

- wat heb je al geprobeerd?
- school/huiswerk opdrachten worden niet gewaardeerd
- ik snap er absoluut niks van
- Probeer je topicstart wat te cleanen, post wat relevante code

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:59

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik heb je topic een paar keer doorgelezen, maar hier kunnen we niets mee, zonder eerst heel veel posts bezig te zijn met vragen om verduidelijking.
Je geeft aan: Visual Basic. Nu zijn er nogal veel verschillende soorten VB; VB6, VBA, Visual Basic.Net, etc. Iedere vorm heeft een eigen aanpak.

Ook geef je aan dat VB geen relaties ziet. Dat klopt; dat is de taak van Access. "Er gebeurd niets", geef je ook als opmerking. Hier kunnen we ook niets mee; immers, wat gebeurd er wel? Welke code? Gaat hij de method in of niet? etc.

Zie P&W FAQ - De "quickstart" voor een aantal richtlijnen voor een duidelijk topic, en **** Over topictitels in P&W - Updated 9 mei 04 **** voor richtlijnen voor een duidelijke titel. :)

[ Voor 94% gewijzigd door gorgi_19 op 10-06-2004 15:19 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.