Weet iemand of er in nederland bedrijven zijn die Amerikaanse versies van PC games importeren? Dus games in dozen (zoals je hier heel soms in winkels aantreft, bv neverwinter nights, syberia etc) in plaats van die dvd-doosjes?
Het is bij mijn weten niet vaak zo dat Amerika opeens wel een box heeft ipv dvd hoor.
En sorry, ik ken iig geen winkels
Yup, in Amerika hebben ze dozen ipv DVD-doosjesIceStorm schreef op 10 juni 2004 @ 17:19:
Het is bij mijn weten niet vaak zo dat Amerika opeens wel een box heeft ipv dvd hoor.
Verwijderd
Hij heeft wel gelijk, alhoewel ik ook erg verbaasd was:IceStorm schreef op 10 juni 2004 @ 17:19:

Zie hier Far Cry in kartonnen doos.
Ik zou het ook niet weten trouwens, behalve dan bij amazon.com gewoon de game bestellen, maar die verzenden natuurlijk gewoon vanuit Amerika dan.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 18:46 ]
Is dat niet gewoon de CD-versie en zit hij daarom in een kartonnen doos?Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:45:
Hij heeft wel gelijk, alhoewel ik ook erg verbaasd was:
[afbeelding]
Ik zou het ook niet weten trouwens, behalve dan bij amazon.com gewoon de game bestellen, maar die verzenden natuurlijk gewoon vanuit Amerika dan.
Amazon shipt overigens niet naar Nederland qua software
Verwijderd
Nee, ik kan je uit ervaring vertellen dat ze alle 5 de cd's gewoon in het doosje gepropt hebben, en dan niet in een speciaal doosje voor 5 cd's.IceStorm schreef op 10 juni 2004 @ 19:24:
[...]
Is dat niet gewoon de CD-versie en zit hij daarom in een kartonnen doos?
Amazon shipt overigens niet naar Nederland qua software
maar gewoon in een doosje voor 2 cd's en dan alles maar gewoon op elkaar gestapeld.
eigenlijk schandalig als je 45 euro neerlegt.
Hmm ok.
Ik durf het niet te zeggen, alle games die ik uit Amerika heb zijn idd met mooie kartonnen doos maar zijn ook allemaal bijzondere edities (Collector's Edition of Pack's van het een of ander).
Ik durf het niet te zeggen, alle games die ik uit Amerika heb zijn idd met mooie kartonnen doos maar zijn ook allemaal bijzondere edities (Collector's Edition of Pack's van het een of ander).
Verwijderd
belachelijk dat ze dat hier ooit hebben afgeschaft, je betaalt al genoeg voor zo'n game, dan mogen ze die mooie doos er toch ook wel bij doen
Ik heb vorig jaar neverwinter nights in een kartonnen doos gekocht bij dynabyte...
De cd-tjes zaten in van die papieren hoesjes, geen idee dat dat de amerikaanse versie was
De cd-tjes zaten in van die papieren hoesjes, geen idee dat dat de amerikaanse versie was
//Z
Ik vind die DVD hoesjes veel chiller, scheelt zoveel ruimte en die boxen gaan ook veel sneller kapot.
Civ III zat in zo'n kartonnen doos. ( maar dat kwam vast door de grote handleiding, Civ I trouwens ook.) Maar hij zat wel in een DVD Hoesje in de doos zelf. Bij civ I waren het nog floppy's.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Deze is gephotoshopped. Het is heel makkelijk om zo'n ding te maken, ten tweede, als je beneden kijkt waar hij de hoek omgaat, dat zie je dat het puntje uitsteekt.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:45:
[...]
Hij heeft wel gelijk, alhoewel ik ook erg verbaasd was:
[afbeelding]
Ja nou, de game zelf wordt dan ook zoveel beter/mooier/langer speelbaarder/etc door een grotere doos eromheen te doen.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:48:
belachelijk dat ze dat hier ooit hebben afgeschaft, je betaalt al genoeg voor zo'n game, dan mogen ze die mooie doos er toch ook wel bij doen
Sorry hoor, maar wtf boeit zo'n doos nou? Je zet ze op de boekenplank en na verloop van tijd heb je er zo veel staan dat je ze weer elders moet gaan opbergen, waardoor je ze toch niet meer ziet. Geef mij maar die dvd-doosjes, veel makkelijker.
Voor mij boeit een doos veel. Het is voor mij het tastbare gedeelte van mijn aanschaf. Ik betaal er genoeg van dus dan mag het er best netjes uit zien.Thufir_Hawat schreef op 11 juni 2004 @ 09:36:
Sorry hoor, maar wtf boeit zo'n doos nou? Je zet ze op de boekenplank en na verloop van tijd heb je er zo veel staan dat je ze weer elders moet gaan opbergen, waardoor je ze toch niet meer ziet. Geef mij maar die dvd-doosjes, veel makkelijker.
Daarnaast, ik 'verzamel' ze min of meer dus dan is het wel prettig om nog wat ten toon te kunnen stellen
Laat ze het combineren, een DVD-doosje in het kartonnen doosje
.
De mooiste frontjes van games op de dozen zet ik ook zichtbaar in de kast. Het showen met die friemmel dingen staat gewoon voor geen meter.
Daarom een doos, voor het showen. Ben je 'm beu, dan smijt je de doos weg en berg je hem op ergens tussen de stapel andere games in het DVD-doosje. Een beetje services voor die 49,95 Euro is toch wel het minste wat die verkoopnaaiers kunnen doen.
Nog een doosje
, en die is nog niet es uit!
De mooiste frontjes van games op de dozen zet ik ook zichtbaar in de kast. Het showen met die friemmel dingen staat gewoon voor geen meter.
Daarom een doos, voor het showen. Ben je 'm beu, dan smijt je de doos weg en berg je hem op ergens tussen de stapel andere games in het DVD-doosje. Een beetje services voor die 49,95 Euro is toch wel het minste wat die verkoopnaaiers kunnen doen.
Nog een doosje [ Voor 11% gewijzigd door Karel V op 11-06-2004 21:35 ]
Verwijderd
ja maar hier in amerika heb je dus een kartonnen doos met een boekje en cd's in een papieren hoesje. Weet je hoe goedkoop dat wel niet is?? Ik heb lever een dvd hoesje dan een stomme papieren hoesje die je toch weg gooit. Dus moet je een album kopen om die cd's erin te zetten en intussen gooi je die kartonnen dozen toch weg (iig ik wel).
Verwijderd
mooiste oplossing vind ik die van Age of Wonders 2. Daarbij heb je een kartonnen insteekhoes waar de DVDhoes en de manual precies inpassen. Hij is dubbel zo dik, maar voor de rest zelfde formaat als een DVDhoes. Daarnaast is er ruimte voor een strak design!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 23:15 ]
Tja, dozen heb ik hier nog zat van oude spellen.
Ik doe er echt niets mee. Dacht er nog over om een lange plank boven te timmeren om daar alle doosjes op te zetten, maar ik ben de koningin van niets doen.. dus doe ik.. niets. 
Maar goed, vroegah had je dus wel vaak dozen, en de spellen erin zaten vaak in cd doosjes. Nu heb ik liever DVD hoesjes, dan weet je tenminste dat je geen cd doos hoeft te kopen. Had Neverwinter Nights (Europese versie) in een doosje gekocht zo'n 2 of 3 jaar geleden, zaten alle CDs in een papieren hoesje. Mocht ik mooi zelf mijn eigen cd hoesjes kopen en de covers printen enzo. Jahoor, geweldig.
Wat was ik blij dat ik Shadows of Undrentide in een DVD doosje kreeg!
Onlangs heeft mijn zus me nogal wat ouwe games gegeven, bijna allen in hun originele doosjes. Dat was me een stapel zeg. Ik moet nog steeds voor een paar, dat redelijk nieuw genoeg waren, een cdhoesje regelen en een covertje printen. Degenen die al wat gedateerder waren hadden al hun eigen cdhoesje, yay.
Dok je zoveel voor een spel in een doosje (ze zijn op 1 of ander manier soms duurder dan hetzelfde spel in DVD hoesje), leveren ze er papieren hoesjes bij. En meestal is de manual klein en onbenullig en mag je de volle details op de CD in PDF formaat bezichtigen, ook al is er ruimte in het doosje.
Maar goed, vroegah had je dus wel vaak dozen, en de spellen erin zaten vaak in cd doosjes. Nu heb ik liever DVD hoesjes, dan weet je tenminste dat je geen cd doos hoeft te kopen. Had Neverwinter Nights (Europese versie) in een doosje gekocht zo'n 2 of 3 jaar geleden, zaten alle CDs in een papieren hoesje. Mocht ik mooi zelf mijn eigen cd hoesjes kopen en de covers printen enzo. Jahoor, geweldig.
Onlangs heeft mijn zus me nogal wat ouwe games gegeven, bijna allen in hun originele doosjes. Dat was me een stapel zeg. Ik moet nog steeds voor een paar, dat redelijk nieuw genoeg waren, een cdhoesje regelen en een covertje printen. Degenen die al wat gedateerder waren hadden al hun eigen cdhoesje, yay.
Dok je zoveel voor een spel in een doosje (ze zijn op 1 of ander manier soms duurder dan hetzelfde spel in DVD hoesje), leveren ze er papieren hoesjes bij. En meestal is de manual klein en onbenullig en mag je de volle details op de CD in PDF formaat bezichtigen, ook al is er ruimte in het doosje.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Die zijn er niet. Vroeger (5 jaar geleden) had je nog US Dreams die op alle computerbeurzen in Nederland stond en supermooie (en goedkope) USA imports had.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 15:07:
Weet iemand of er in nederland bedrijven zijn die Amerikaanse versies van PC games importeren? Dus games in dozen (zoals je hier heel soms in winkels aantreft, bv neverwinter nights, syberia etc) in plaats van die dvd-doosjes?
Toen had je al vaak dat de USA release een GROTERE doos was of ander formaat (driehoekig!).
Om er nu aan te komen, kan je ze het beste kopen op Ebay.com
Zo kom ik ten minste NU aan nieuwe spellen in grote kartonnen dozen, want DVD doosjes zuigen...!!
Yup vind ik ook! Heb Age of Wonders 2 hier ook in de kast staan. Met die verpakking is er tenminste ruimte voor een handleiding. Alhoewel ik toch wel zo'n 30 cardboxes heb moet ik zeggen dat ik de oplossing bij AoW2 ook erg geslaagd vind! Iig beter dan 6 cd's in 1 doosje gefrommeld en een los vodje erbij waarin staat dat je epileptie kan krijgen van het spelen van de betreffende game...Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:14:
mooiste oplossing vind ik die van Age of Wonders 2. Daarbij heb je een kartonnen insteekhoes waar de DVDhoes en de manual precies inpassen. Hij is dubbel zo dik, maar voor de rest zelfde formaat als een DVDhoes. Daarnaast is er ruimte voor een strak design!
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Hee Patvs, ik heb dat ook weleens gedaan, op Ebay de amerikaanse versie van een spel kopen, maar toen het aankwam was de doos helemaal platgedruktPatvs schreef op 12 juni 2004 @ 23:43:
[...]
Die zijn er niet. Vroeger (5 jaar geleden) had je nog US Dreams die op alle computerbeurzen in Nederland stond en supermooie (en goedkope) USA imports had.
Toen had je al vaak dat de USA release een GROTERE doos was of ander formaat (driehoekig!).
Om er nu aan te komen, kan je ze het beste kopen op Ebay.com
Zo kom ik ten minste NU aan nieuwe spellen in grote kartonnen dozen, want DVD doosjes zuigen...!!
[afbeelding]
Hoe zorg je ervoor dat zo'n doos toch mooi blijft tijdens het verzenden?
Ik heb laatst bij dvdboxoffice.com Hordes of the Underdark gekocht en die zat ook in een mooie doos. Allemaal extra's erin en een kartonnen cd-insteek dingetje waar alle 5 cd's van Neverwinter Nights in kunnen.
Ziet er echt mooi uit. Volgende spel voor de PC zal ik daar weer vandaan halen.
Ziet er echt mooi uit. Volgende spel voor de PC zal ik daar weer vandaan halen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik het ook jammer vind dat de huidige spellen in een dvd-doosje komen. Toevallig heb ik laatst Splinter Cell bij Mystery Media in Nijmegen gekocht in de zat in een mooi doosje. Handleiding erbij en uitvouwen maar. Jammer dat de mission pack weer in een dvd-doosje zit 
Maar ik blijf een fan van echte dozen. Heb er nog genoeg liggen. Helaas geen ruimte in m'n boekenkast, die staat al helemaal vol met cd's en boeken
Maar ik blijf een fan van echte dozen. Heb er nog genoeg liggen. Helaas geen ruimte in m'n boekenkast, die staat al helemaal vol met cd's en boeken
Pagina: 1