Toon posts:

Games Dozen - US import?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er in nederland bedrijven zijn die Amerikaanse versies van PC games importeren? Dus games in dozen (zoals je hier heel soms in winkels aantreft, bv neverwinter nights, syberia etc) in plaats van die dvd-doosjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 22:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het is bij mijn weten niet vaak zo dat Amerika opeens wel een box heeft ipv dvd hoor.

En sorry, ik ken iig geen winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IceStorm schreef op 10 juni 2004 @ 17:19:
Het is bij mijn weten niet vaak zo dat Amerika opeens wel een box heeft ipv dvd hoor.

Yup, in Amerika hebben ze dozen ipv DVD-doosjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 10 juni 2004 @ 17:19:

Hij heeft wel gelijk, alhoewel ik ook erg verbaasd was:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0000A1VER.01.LZZZZZZZ.jpg
Zie hier Far Cry in kartonnen doos.

Ik zou het ook niet weten trouwens, behalve dan bij amazon.com gewoon de game bestellen, maar die verzenden natuurlijk gewoon vanuit Amerika dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:45:
[afbeelding]

Ik zou het ook niet weten trouwens, behalve dan bij amazon.com gewoon de game bestellen, maar die verzenden natuurlijk gewoon vanuit Amerika dan.
Is dat niet gewoon de CD-versie en zit hij daarom in een kartonnen doos?
Amazon shipt overigens niet naar Nederland qua software :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 10 juni 2004 @ 19:24:
[...]

Is dat niet gewoon de CD-versie en zit hij daarom in een kartonnen doos?
Amazon shipt overigens niet naar Nederland qua software :P
Nee, ik kan je uit ervaring vertellen dat ze alle 5 de cd's gewoon in het doosje gepropt hebben, en dan niet in een speciaal doosje voor 5 cd's.
maar gewoon in een doosje voor 2 cd's en dan alles maar gewoon op elkaar gestapeld.
eigenlijk schandalig als je 45 euro neerlegt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm ok.
Ik durf het niet te zeggen, alle games die ik uit Amerika heb zijn idd met mooie kartonnen doos maar zijn ook allemaal bijzondere edities (Collector's Edition of Pack's van het een of ander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belachelijk dat ze dat hier ooit hebben afgeschaft, je betaalt al genoeg voor zo'n game, dan mogen ze die mooie doos er toch ook wel bij doen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Ik heb vorig jaar neverwinter nights in een kartonnen doos gekocht bij dynabyte...

De cd-tjes zaten in van die papieren hoesjes, geen idee dat dat de amerikaanse versie was :)

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-10 10:36
Ik vind die DVD hoesjes veel chiller, scheelt zoveel ruimte en die boxen gaan ook veel sneller kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Civ III zat in zo'n kartonnen doos. ( maar dat kwam vast door de grote handleiding, Civ I trouwens ook.) Maar hij zat wel in een DVD Hoesje in de doos zelf. Bij civ I waren het nog floppy's.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 18:45:
[...]

[afbeelding]

Deze is gephotoshopped. Het is heel makkelijk om zo'n ding te maken, ten tweede, als je beneden kijkt waar hij de hoek omgaat, dat zie je dat het puntje uitsteekt. :)

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 23:48:
belachelijk dat ze dat hier ooit hebben afgeschaft, je betaalt al genoeg voor zo'n game, dan mogen ze die mooie doos er toch ook wel bij doen :r
Ja nou, de game zelf wordt dan ook zoveel beter/mooier/langer speelbaarder/etc door een grotere doos eromheen te doen. :+

Sorry hoor, maar wtf boeit zo'n doos nou? Je zet ze op de boekenplank en na verloop van tijd heb je er zo veel staan dat je ze weer elders moet gaan opbergen, waardoor je ze toch niet meer ziet. Geef mij maar die dvd-doosjes, veel makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Thufir_Hawat schreef op 11 juni 2004 @ 09:36:
Sorry hoor, maar wtf boeit zo'n doos nou? Je zet ze op de boekenplank en na verloop van tijd heb je er zo veel staan dat je ze weer elders moet gaan opbergen, waardoor je ze toch niet meer ziet. Geef mij maar die dvd-doosjes, veel makkelijker. :)
Voor mij boeit een doos veel. Het is voor mij het tastbare gedeelte van mijn aanschaf. Ik betaal er genoeg van dus dan mag het er best netjes uit zien.
Daarnaast, ik 'verzamel' ze min of meer dus dan is het wel prettig om nog wat ten toon te kunnen stellen :P (hoewel mijn kast op dit moment 'vol' begint te raken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10 21:34

Karel V

Een simpele ziel

Laat ze het combineren, een DVD-doosje in het kartonnen doosje :9 .
De mooiste frontjes van games op de dozen zet ik ook zichtbaar in de kast. Het showen met die friemmel dingen staat gewoon voor geen meter.
Daarom een doos, voor het showen. Ben je 'm beu, dan smijt je de doos weg en berg je hem op ergens tussen de stapel andere games in het DVD-doosje. Een beetje services voor die 49,95 Euro is toch wel het minste wat die verkoopnaaiers kunnen doen. :X
Afbeeldingslocatie: http://subsim.com/store/sh3_box.gifNog een doosje :> ;) , en die is nog niet es uit!

[ Voor 11% gewijzigd door Karel V op 11-06-2004 21:35 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar hier in amerika heb je dus een kartonnen doos met een boekje en cd's in een papieren hoesje. Weet je hoe goedkoop dat wel niet is?? Ik heb lever een dvd hoesje dan een stomme papieren hoesje die je toch weg gooit. Dus moet je een album kopen om die cd's erin te zetten en intussen gooi je die kartonnen dozen toch weg (iig ik wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooiste oplossing vind ik die van Age of Wonders 2. Daarbij heb je een kartonnen insteekhoes waar de DVDhoes en de manual precies inpassen. Hij is dubbel zo dik, maar voor de rest zelfde formaat als een DVDhoes. Daarnaast is er ruimte voor een strak design!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tja, dozen heb ik hier nog zat van oude spellen. :) Ik doe er echt niets mee. Dacht er nog over om een lange plank boven te timmeren om daar alle doosjes op te zetten, maar ik ben de koningin van niets doen.. dus doe ik.. niets. :P

Maar goed, vroegah had je dus wel vaak dozen, en de spellen erin zaten vaak in cd doosjes. Nu heb ik liever DVD hoesjes, dan weet je tenminste dat je geen cd doos hoeft te kopen. Had Neverwinter Nights (Europese versie) in een doosje gekocht zo'n 2 of 3 jaar geleden, zaten alle CDs in een papieren hoesje. Mocht ik mooi zelf mijn eigen cd hoesjes kopen en de covers printen enzo. Jahoor, geweldig. :P Wat was ik blij dat ik Shadows of Undrentide in een DVD doosje kreeg!

Onlangs heeft mijn zus me nogal wat ouwe games gegeven, bijna allen in hun originele doosjes. Dat was me een stapel zeg. Ik moet nog steeds voor een paar, dat redelijk nieuw genoeg waren, een cdhoesje regelen en een covertje printen. Degenen die al wat gedateerder waren hadden al hun eigen cdhoesje, yay.

Dok je zoveel voor een spel in een doosje (ze zijn op 1 of ander manier soms duurder dan hetzelfde spel in DVD hoesje), leveren ze er papieren hoesjes bij. En meestal is de manual klein en onbenullig en mag je de volle details op de CD in PDF formaat bezichtigen, ook al is er ruimte in het doosje. :|

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 15:07:
Weet iemand of er in nederland bedrijven zijn die Amerikaanse versies van PC games importeren? Dus games in dozen (zoals je hier heel soms in winkels aantreft, bv neverwinter nights, syberia etc) in plaats van die dvd-doosjes?
Die zijn er niet. Vroeger (5 jaar geleden) had je nog US Dreams die op alle computerbeurzen in Nederland stond en supermooie (en goedkope) USA imports had.

Toen had je al vaak dat de USA release een GROTERE doos was of ander formaat (driehoekig!).

Om er nu aan te komen, kan je ze het beste kopen op Ebay.com

Zo kom ik ten minste NU aan nieuwe spellen in grote kartonnen dozen, want DVD doosjes zuigen...!!

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/pvanscha/games/mnb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Hell, had/heb jij geld teveel ofzo? Dat zijn een boel spellen. :|

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 23:14:
mooiste oplossing vind ik die van Age of Wonders 2. Daarbij heb je een kartonnen insteekhoes waar de DVDhoes en de manual precies inpassen. Hij is dubbel zo dik, maar voor de rest zelfde formaat als een DVDhoes. Daarnaast is er ruimte voor een strak design!
Yup vind ik ook! Heb Age of Wonders 2 hier ook in de kast staan. Met die verpakking is er tenminste ruimte voor een handleiding. Alhoewel ik toch wel zo'n 30 cardboxes heb moet ik zeggen dat ik de oplossing bij AoW2 ook erg geslaagd vind! Iig beter dan 6 cd's in 1 doosje gefrommeld en een los vodje erbij waarin staat dat je epileptie kan krijgen van het spelen van de betreffende game... 8)7

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Patvs schreef op 12 juni 2004 @ 23:43:
[...]

Die zijn er niet. Vroeger (5 jaar geleden) had je nog US Dreams die op alle computerbeurzen in Nederland stond en supermooie (en goedkope) USA imports had.

Toen had je al vaak dat de USA release een GROTERE doos was of ander formaat (driehoekig!).

Om er nu aan te komen, kan je ze het beste kopen op Ebay.com

Zo kom ik ten minste NU aan nieuwe spellen in grote kartonnen dozen, want DVD doosjes zuigen...!!

[afbeelding]
Hee Patvs, ik heb dat ook weleens gedaan, op Ebay de amerikaanse versie van een spel kopen, maar toen het aankwam was de doos helemaal platgedrukt :(
Hoe zorg je ervoor dat zo'n doos toch mooi blijft tijdens het verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:45
De verkoper vragen hem fatsoenlijk te verzenden in een stevige doos met verpakkingsmateriaal.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57
Ik heb laatst bij dvdboxoffice.com Hordes of the Underdark gekocht en die zat ook in een mooie doos. Allemaal extra's erin en een kartonnen cd-insteek dingetje waar alle 5 cd's van Neverwinter Nights in kunnen.
Ziet er echt mooi uit. Volgende spel voor de PC zal ik daar weer vandaan halen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het ook jammer vind dat de huidige spellen in een dvd-doosje komen. Toevallig heb ik laatst Splinter Cell bij Mystery Media in Nijmegen gekocht in de zat in een mooi doosje. Handleiding erbij en uitvouwen maar. Jammer dat de mission pack weer in een dvd-doosje zit :|
Maar ik blijf een fan van echte dozen. Heb er nog genoeg liggen. Helaas geen ruimte in m'n boekenkast, die staat al helemaal vol met cd's en boeken :)
Pagina: 1