Toon posts:

[C] lijst van usb devices

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar code die een lijst weergeeft van mijn usb devices in linux.

Ik heb zelf geprobeerd om het te schrijven ik kom er alleen niet uit hoe ik de systemcalls moet sturen naar een usb device en hoe ik ze moet uitlezen als ze weer terug komen.

ik heb een aantal c tutorials gelezen alleen daarmee kwam ik er niet uit.

Ik zoek dus geen programma wat hetzelfde doet want die zijn er genoeg te vinden. Ik ben opzoek naar iemand die weet hoe die system,calls naar usb devices stuurt en de data die terug komt weergeeft.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik heb een aantal c tutorials gelezen alleen daarmee kwam ik er niet uit.
nogal wiedes, waarom zou een C tutorial iets als een usb device bespreken? Heb je uberhaupt al informatie over je het device waar het op moet gaan werken? Bijvoorbeeld wat voor commando's je 'm kunt sturen? Je hebt er natuurlijk weinig aan als je weet hoe je een commando stuurt, terwijl je nog totaal niet weet wat je dan wilt gaan sturen.

Bovendien zie ik hier zat hits: [google=usb linux programming]

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 10-06-2004 14:39 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:52

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik vraag me of wat je nu precies wilt?

Je zou eens kunnen kijken naar libusb. Hiermee kan je vrij makkelijk al je USB devices ophalen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 11:06

Robtimus

me Robtimus no like you

Als je voor kernel 2.6 bezig bent kun je misschien naar sysfs kijken, die list al je devices (net zoals procfs je proc etc list).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige post was iets onduidelijk dus ik zal het even anders wegschrijven.

ik ben een programma (niet grafisch) aan het schrijven in C (onder linux). nu wil iik dat dat programma een lijst (van usb apparaten) weergeeft op het beeldscherm. Ik wil dit realiseren doormiddel van systemcalls (dus niet uit de proc directory halen). Nu weet ik alleen niet welke systemcalls ik hier voor moet gebruiken , en hoe ik returns moet uitprinten op het beeldscherm.

de informatie waar ik vooral naar op zoek ben van de devices zijn de Vendor id en de product id .

Fury

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb je al op grote vriend Google gezocht? Met de termen linux, usb en programming kwam ik een op een groot aantal hits, maar ik kan moeilijk voor jou bepalen of ze relevant zijn.

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik inderdaad al gezocht en er kwam niet veel relevants uit :(

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ben toch nog even verder gaan zoeken voor je op Google en misschien is dit toch wel interessant:

http://freedesktop.org/~d...alDaemonLinuxUsb.html#a19

Als ik het goed begrijp bevat de struct usb_proc_info_s na initialisatie wat jij wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
DANK U

dit zat HEEEEL dicht in de buurt van wat ik zocht ik hoop er nu verder zelf uit te komen

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Zoiets?

http://www.cs.indiana.edu/~bpisupat/work/usb.html
http://www.ibiblio.org/pe...2.6.5/DocBook/gadget.tmpl (Docbook)

Ik zeg niet welke zoekmachine ik heb gebruikt. (Het is Google)

Zoek ook eens op het trefwoord 'enumerate', want dat is wat je wil. Ook utils die hetzelfde doen als jij wil kan je de source van bekijken, maar dat had je vast al geprobeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door rollebol op 10-06-2004 15:46 . Reden: nog een tip erbij ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan mij niet wijs maken dat je niet hebt gezocht als 3 mensen linkjes tegenkomen met de zoektermen die ik gaf, of daar nog zelf logische zoektermen erbij te verzinnen :/

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 10-06-2004 15:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.