Toon posts:

[XP] constante reboot HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor dat jullie beginnen met " Dit is al vaker besproken..." enz enz
Ik weet het en ik heb ook alles afgezocht, maar ik wil eigenlijk gewoon ff jullie meningen over mijn geval. Ik heb sinds kort een ASUS radeon 9600 XT gekocht, en die in mijn pctje gezet. Sindsdien blijf ik maar last hebben van reboots, vooral bij het gamen.

Mijn verdere specs zijn:

- pentium IV 3,2 Ghz
- 512 mb-ram
- 350 watt voeding (kdacht zelf dat het misschien mijn voeding was)

Ook geeft mijn Asus smartdoctor aan dat ik een onstabiel Voltage op mijn kaart heb staan. Ik heb net een 480 watt Thermal Take voeding bestelt :*)
Denken jullie dat ik het probleem hiermee zou kunnen verhelpen?

Verwijderd

Als je dan ook ff de waardes van je lijnen zou geven is het wat makkelijker, tis nu gokken.

Voor de rest, wat heb je geinstalleerd aan drivers, krijg je meldingen in je logboek, iets meer info is handig

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

nou, lijkt me logisch dan he.. tjek nog ff je voedingwaardes in je bios.. dan kun je ze zo vergelijken (+/- 10 % verschil of hoger is niet goed meende ik)

Hier staat tekst

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:22

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ja dat zou heel goed kunnen, en dat had je inderdaad gewoon in de search kunnen vinden...

Overigens heeft dit dus niet zoveel met Windows te maken maar gewoon met je hardware.

Je zou ook gewoon even geduldig kunnen wachten tot je je nieuwe voeding hebt ;)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb ff mijn voeding bekeken en alles wat erop staat (wat een beetje van belang lijkt) zal ik ff hier neerzetten. Ik snap daar zelf niet zo superveel van namelijk.

Delta Electronics (merk)

Input: 230V ~/ 5 A

Output +12V / 18A -12V / 0,8A
Max Power +5V / 30 A +5VSB / 2,0A
350 Watt +3,3V / 28A -5V / 0,3A

+5V & +3,3V Total output can't exceed 210 Watt
+5V & +3,3V + 12V Total output can't exceed 340 Watt
-5V & -12V Total output can't exceed 0,8A

Als jullie er ook nog uitleg bij zouden willen geven dan leer ik misschien ook nog wat hehe 8)7

B.V.D

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Hij bedoelt dat je ff in je BIOS moet kijken hoeveel volt er op elke lijn staat. En _dat_ dan hier posten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
ehm... Hoe doe ik dat? in mijn bios kijken?

Ik ben nog niet zo gewend aan XP

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:37:

XP heeft nix met je bios te maken.. Als je je PC opstart direct op del (meestal) drukken, en dan kom je in je bios. daar een beetje rondzoeken naar je voedingwaarden zou ik zeggen.

Hier staat tekst

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 14:37:

Niet in Windows zelf, maar aan het begin als de pc opstart. Dan staat er bijvoorbeeld "Press del to enter setup". Dan moet je dus op DELETE drukken om in het setup te komen. Maar het zou ook een andere key kunnen zijn.
Dan ga je naar een menu'tje met iets in de trand van 'power settings'. En dan die dingen opschrijven en hier posten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
NoW Breaks My Wooden Shoe!!!!!

ik heb mijn radeon eruit gehaald en mijn geforce fx 5200 teruggezet (waarmee hij het voorheen altijd goed deed) XP erafgeflikkerd en totale verse install gedaan.
Ik denk nou zal ie het toch wel weer doen! maar neen hoor, hij slaat nog steeds af.
Zij het wel minder vaak, en hij blijft ook vaker hangen dan dat ie reboot, maar toch.

Dit is echt irritant, Dat machine is net 4 maanden oud ofzo!
Pagina: 1