Ik ben op dit moment bezig met een database waarin je een voetbalcompetie kunt bijhouden. Nu wil ik graag een overzicht maken van de stand en loop ik vast op de query om de punten op te tellen.
Deze query wordt in twee stappen uitgevoerd:
1 ) Bepalen of een wedstrijd gewonnen of verloren is.
2 ) Optellen van de punten.
De eerste query die ik gebruik is deze, maar als ik deze probeer uit te voeren krijg ik een kringverwijzing error. Weet iemand wat hier fout gaat?
De sql code is:
Deze query wordt in twee stappen uitgevoerd:
1 ) Bepalen of een wedstrijd gewonnen of verloren is.
2 ) Optellen van de punten.
De eerste query die ik gebruik is deze, maar als ik deze probeer uit te voeren krijg ik een kringverwijzing error. Weet iemand wat hier fout gaat?
De sql code is:
SELECT wedstrijd.spelrondenr, clubs.naam, wedstrijd.thuispunten, clubs_1.naam, wedstrijd.uitpunten, IIf([wedstrijd.thuispunten]>[wedstrijd.uitpunten],[punten+3],IIf([wedstrijd.Thuispunten]=[wedstrijd.uitpunten],[punten]+1,[punten]+0)) AS Punten
FROM clubs AS clubs_1 INNER JOIN (clubs INNER JOIN wedstrijd ON (clubs.club_nr = wedstrijd.[club thuis]) AND (clubs.club_nr = wedstrijd.[club uit])) ON clubs_1.punten = wedstrijd.[club uit]
WHERE (((wedstrijd.spelrondenr)=[Welke spelronde]))
ORDER BY IIf([wedstrijd.thuispunten]>[wedstrijd.uitpunten],[punten+3],IIf([wedstrijd.Thuispunten]=[wedstrijd.uitpunten],[punten]+1,[punten]+0)) DESC;
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B