Toon posts:

DELL of LIDL Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen de volgende dell samengesteld en stond op het punt om hem te bestellen.

Dell Inspiron 8600c :

Intel® Pentium® M Processor 735, 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB
15.4" Breedbeeld WSXGA+ TFT UltraSharp Kleurenscherm (1680x1050)
512MB 333 MHz DDR SDRAM
128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart
60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
Modular 8x DVD/24x CD-RW Combo
Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card
WINXP Home
Microsoft® Works 7.0
1 jaar garantie
+ Gratis: Dell™ A920 All-in-One Printer t.w.v 75,- (ex BTW)

Prijs inclusief B.T.W. : 1801.66 EUR

Open ik vanmorgen de krant en zag de laptop van de LIDL

Targa Visionary AMD Athlon 64 Mobile 2800+:

AMD Athlon 64 Mobile 2800+
15.4" Breedbeeld WXGA
512 MB 333 MHz DDR-SDRAM
128 MB DDR RAM ATI® Mobility™ Radeon™ 9700
60 GB Harde Schijf
DVD-/CD-Brander
WINXP Home
Microsoft® Workssuite
3 jaar garantie.

Prijs inclusief B.T.W. : 1499 EUR

Moet ik nu gaan twijfelen en mijn keuze gaan verleggen naar de Targa?

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:51
Ik heb zelf een Targa Visionary XP 2200+. Ik heb m n jaar geleden gekocht ook vanwege de specs. Nadat ik m 1 dag had ging de laptop niet meer aan. Helpdesk gebeld, en na 2 verschillende personen aan de lijn gehad te hebben werd ik doorverbonden naar een nederlands sprekende medewerker. Deze heeft me heel vriendelijk geholpen. Ik moest de laptop helaas opsturen (d.w.z. TNT kwam m ophalen en later weer terugbrengen) en was m 2 weken kwijt. Dat was natuurlijk nogal balen. Het stond nogal onduidelijk op de bon, maar volgens mij was m'n cpu doorgefikt ofzo. Maar verder heb ik er nooit meer problemen mee gehad. Je moet wel bedenken dat het verschil in prijs toch ergens vandaan moet komen. Meestal is de behuizing en/of het scherm van lagere kwaliteit. Denk aan krakende behuizingen of een slechte kijkhoek/kleur/helderheid van het scherm. Ik denk ook dat de restwaarde van de Dell hoger uit zal vallen, of in ieder geval kun je hem makkelijker verkopen.

Ik zou in ieder geval voor de Dell gaan. Je hebt zowiezo een hogere resolutie, waarschijnlijk ook een snellere hd. Ook doet hij denk ik langer op de accu dan de Targa. Maar verder lijkt de Targa ook een prima keuze.

bla-di-bla

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik zou toch ook voor die dell gaan. Die hogere prijs heb je ook doordat het een centrino is (langere autonomie en gewicht naar beneden)

Het enige nadeel aan die dell's is de behuizing. De meeste personen met een del(nu wel al meer dan een jaar oud) hadden er problemen mee. Ze scheurden aan het scharnier rechts onderaan het scherm.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dell = kwaliteit.
Je hebt een superstrakke CPU in een knappe behuizing en dat soort meuk, die Lidl is in het beste geval adequat te noemen.
Het is niet wat nu het beste is, het is wat je volgend jaar achteraf de beste koop zal vinden en de kans dat de Dell je teleursteld is in dat opzicht onnoemlijk veel kleiner.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier kunnen we echt niks mee. Je geeft niet aan wat je ermee wil doen, wat belangrijk voor je is en hoeveel self-research je hebt gedaan.

LidL notebooks zijn niet onbekend bij de tweakers. Je zou even rond kunnen zoeken naar evaringen en e.v.t. zelfs reviews. Ik quote uit de FAQ trouwens:
Als je een topic opent over een notebook die bij jou past, vergeet dan niet wat cruciale informatie d'r in te verwerken. Denk hierbij aan o.a:
  • Wil je een mobile processor of niet?
    • Is een lange accutijd belangrijk?
    • Wil je graag een stille notebook, of maakt dit niet uit?
  • Waarvoor ga je de notebook vooral gebruiken (games, officewerk)?
  • Wat voor een scherm wil je graag op de notebook? (SXGA+, XGA)
  • In welke prijsklasse zoek je een notebook?

Als je al een notebook op het oog hebt, is het handig te vertellen waarom je deze notebook interessant vindt. Zo hebben wij een goed zicht op de situatie, en kunnen we een beter advies uitbrengen.
Dit topic voldoet niet aan deze regels. Tips bij het kopen van een notebook staan overigens ook in de FAQ vermeldt, zie Tips bij het kopen van een notebook - CSL FAQ.

Dit topic is gesloten.