[php] ftp uploaded file verwijderen *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een fotoalbum gemaakt.
Gebruikers kunnen nieuwe foto's d.m.v. een speciale ftp account uploaden.
deze account heeft alleen toegang tot de dir "newimages"

De geuploade files worden door een php script welke door een cron job aangeroepen word geresized en en in een andere dir weggeschreven.

Nieuwe foto's moeten in een subdir staan. De naam van deze subdir word automatisch de album naam waaronder de foto's in het fotoalbum komen te staan.

Tot zo ver geen problemen.

Ik wil echter dat de foto's (en subdir) in de newimages dir ook weer verwijderd worden op het moment dat ze verwerkt (geresized) zijn.
Het probleem wat ik hierbij tegen kom is dat de apache user geen owner is van de foto's. De ftp user is owner van de foto's.

Natuurlijk is dit op te lossen door tijdens het uploaden de subdir de juiste rechten te geven. Ik vind het alleen veel mooier als dit niet nodig is en de foto's automatisch verwijderd worden.

Ik vraag me dus af of er wel een mogelijkheid is om de foto's waar apache geen owner van is te verwijderen.

Ik heb hier op got en op google een hoop gezocht over php rechten en owners, maar ben geen vergelijkbare situatie tegen gekomen.

is er iemand die hier een oplossing voor weet?

het is een server van een hosting bedrijf dus ik kan geen user (group) gegevens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PHP kent een chown functie, en anders kun je toch gewoon inloggen via FTP en het op die manier verwijderen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chown heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet.

Je bedoelt je php script een ftp verbinging laten maken?

Dat is een goed idee! Had ik nog niet aan gedacht!

Bedankt ga het gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je kan trouwens toch ook meteen na het uploaden al die resize doen? Dan hoef je die grote file niet eens op te slaan, maar kun je meteen de geresizede versie opslaan. Zonder cronjob. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ze gewoon met een ftp prog (of gewoon internetexplorer) geupload worden... kan je tenminste in een keer een hele dir uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 21:21:
probleem is dat ze gewoon met een ftp prog (of gewoon internetexplorer) geupload worden... kan je tenminste in een keer een hele dir uploaden.
Eventueel kan dat ook met een Java applet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een goed idee!

Alleen ben ik niet zo'n ster in java, maar als ik er een paar dagen in steek moet ik er wel uit komen.

Het voordeel van relatief wijnig ervaring hebben is dat een hoop mensen je kunnen helpen blijkt maar weer :D

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 10:09:
Dat is ook een goed idee!

Alleen ben ik niet zo'n ster in java, maar als ik er een paar dagen in steek moet ik er wel uit komen.

Het voordeel van relatief wijnig ervaring hebben is dat een hoop mensen je kunnen helpen blijkt maar weer :D

Bedankt allemaal!
Er zijn gewoon kant en klare applets zoals jupload ;)
Pagina: 1